Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

kheb 2 jaar geleden en clio 16v gehad uit 91, lekker wagentje...maar het ding had nogal wat gebreken na een week al dat ik hem had, dynamo neit goed...slangetje geknapt van waterkoeling. Nu heb ik een Golfje II en daar wil ik vanaf om weer n cliootje te halen een 16v,aangezien het echt mijn droomautootje is.Zijn dit nou echt zon gevoelige autos voor gebreken...of valt het wel mee...wie heeft er tips ? groeten, Sjoerd
Patrick

mijn idee,GOOI DIE GOLF WEG en koop fijn weer een cliotje.gewoon heel goed checken die auto verder ben oik van mening dat dit zeer sterke autotjes zijn die wat mij betreft ook tot de mooiste behoren.
wat de golf betreft,die zie je nog rondrijden als je je ogen dichtdoet onder het rijden zoveel zijn er daarvan.
alleen al daarvoor deed ik em al de deur uit.
ik heb niet het idee dat de clio nou zo slecht en onbetrouwbaar is.
Anonymous

Ja dat dacht ik dus ook...die golf is niks meer...rot bijna door de sjtraat heen....nog meer mensen positieve ervaringen of negatief met zon clio 16v?
Jeffrey E.

Heb er ook 1 gehad, eigenlijk een hoop gezeik gehad, maar mis haar nu wel, het geluid van de motor de power ja toch wel de vetste bak die betaalbaar is..

Doen golf wegdoen en een clio nemen, ben ook bezig om weer een clio t ekopen alleen geen 16v zover krijg ik m eouders niet meer:lol:

Maar een 1.8 rt is ook snel:grin: red het niet bij een 16v weet ik..
Patrick

jefrey,moet je dat nou zeggen van dat hoop gezeik.hij moet gewoon een clio kopen,je weet het he,hoe meer vraag hoe duurder ze gaan worden he:wink::lol:
nee ff zonder dollen,ieder sportieve auto heeft zijn puntjes en die moet je gewoon proberen bij aankoop te traceren.
Jeffrey E.

WHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEe NR 1500 Sorry ff off topic..

Ja ik had een afgetrapt ding gekocht, en dat merk je wel aan de reparaties in een periode van 6 maanden 2 reparaties van FL.2000,- per stuk.. klepstotters en de kleppen zelf om de beurt dus niet tegelijk klote zooi:evil:

Maar ja, het i swel pret om in een 16v te rijden, helemaal als er van die sukkeltjes naast je staan in de boodschappen auto van mama, en dan jou er proberen uit te racen:grin:
Patrick

gefeliciteerd trouwens ff of topic gezegd voordat de baas boos wordt met je 1500ste hitscore:smile::wink:
Jeffrey E.

Ja dank, ach j emoet wat op een vrije avond:grin:
Anonymous

Sjoerd, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar een Clio zestien klepper is natuurlijk wel erg gaaf. Je weet hoe het rijdt. Je moet gewoon een goede treffen. Weg met die Golluf.:wink:
Mickael

Als je een goede kan vinden is het zeker de moeite waard. probeer anders hier ergens te vragen of ze een goede weten. ik rij al jaren met veel plezier in een 16V.
Anonymous

HE Mickael en Ace ja jullie hebben helemaal gelijk gewoon checke of ie goed behandeld is...anwb keuring ofzo, of checke ze dan dat gezeik niet allemaal....
Anonymous

Een clio is inderdaad een vette bak maar je moet je realiseren dat aan zo'n auto vrijwel alles duur is.

Je ziet aan Jeffrey(haai broer!) dat als je het niet treft en dus een mindere auto(om het netjes te zeggen)onder je krijgt je best eens voor dure reparaties kan komen te staan.

Het is daarom voor jezelf belangrijk om te weten of je handig bent met auto's en zelf reparaties kunt doen of dat je goedkopen (monteurs) vrienden heb :smile:

Wij kunnen van achter ons computer makkelijk zeggen dat je er een moet kopen(vind ik ook hoor:wink: ) maar ook wij, hoe goed wij ook zijn!!, kunnen je niet vertellen of de auto 100% is en of je er dus kosten mee krijgt.

Dus: Kijk in ieder geval goed om je heen en koop niet de 1e de beste zomaar ff omdat hij zoooo mooi glimt maar laat hem ff checken en ga op je gevoel af.

Suc6 en laat het maar horen!

PS: Voor een ieder die ik met deze uitspraken pijn heb gedaan....SCHIJT eehh... nee hoor daar wil ik dan ff sorry tegen zeggen:smile:
MartinGTT

Je moet gewoon voor een clio gaan. Ik heb de mijne nu 3/4 jaar en er is nog niets aan geweest (afkloppen). Als je naar een gaat kijken moet je gewoon rustig de tijd nemen en vooral niet naar de verkooppraatjes van de verkoper luisteren. Oja in de buurt van apeldoorn en omstreken staan er veel te koop. NIET DOEN!! zijn allemaal oplichters daar
suc6 ermee
Wouter.

On 2002-02-16 11:56, Mellow
wrote:

Het is daarom voor jezelf belangrijk om te weten of je handig bent met auto's en zelf reparaties kunt doen of >>>>>>dat je goedkopen (monteurs) vrienden heb :smile:<<<<<<
Uuuh melvin?

Ik rij zelf een Clio 16v, en er gaat wel eens wat kapot ja maar als je dus zelf handig bent zou je de kosten een beetje beperkt kunnen houden, alleen de onderdelen zijn dus meestal vrij prijzig.
[ This message was edited by: Wouter. on 2002-02-16 12:35 ]
Anonymous

En jij bent zo'n goedkope vriend ja!!:wink:
Wouter.

On 2002-02-16 12:40, Mellow
wrote:
En jij bent zo'n goedkope vriend ja!!:wink:
Goedkope vriend??? moet ik dit door de vingers zien?
Anonymous

Ja inderdaad je heb gelijk, het kost me zat:wink:

Nee hoor je weet wat ik bedoel, ik had het namelijk niet over de cola:smile:
Wouter.

Merk het dus alweer, denk dat ik maar opzoek moet gaan naar echte echte vrienden. Als het toch niet opprijs wordt gesteld
Armando

Ben het eens met Martin.. Ga ook niet op de goedkoopste af en bekijk ofdat de verkopers garanties geven en wat deze garanties dan wel niet mogen zijn. Ik heb er ook een.. waarbij nu de motor stuk is gaat toch weer het een en ander kosten.. Ondanks dit euvel vind ik het een super auto.. mvg Armando
jacco 16v

koop geen clio's bij de handel daar word je meestal genaaid met slechte auto's ik spreek uit ervaring.
of je moet heel lang zoeken voor een goeie
probeer een particulier iemand die zijn auto al een tijdje heeft deze heeft vaak een veel grotere binding met zijn auto.
meestal zijn ze ook beter onderhouden.
Bij de renault garage waar ik stage loop zeggen ze dat de 16 kleps motoren het beste zijn van alle motoren die je in de clio kunt krijgen.
temminste als ze goed behandeld zijn.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Mensen, vergeet natuurlijk niet dat er verschil is tussen de ene handelaar en de andere. Appeldoorn, Spaanse Polder, en veel bedrijven in de Trader daar moet je gewoon oppassen wat je koopt, het hoeft niet altijd bende te zijn.

En je hebt natuurlijk ook een hoop nette auto-handelaren, laten we dat niet vergeten.

Sjoerd, een 16V is inderdaad erg gaaf. Kijk goed uit wat je koopt. Onderhoud is aan elke auto duur, gewoon netjes behandelen en niet bezuinigen op onderhoud. Gewoon de gok weer nemen, je weet hoeveel lol je met je vorrige hebt gehad.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

koope die clio 16v die 16 klepper motor in de clio is inderdaad reete goed. Alleen moet je oppassen voor roest op de carroserie
Mickael

On 2002-02-16 12:22, Martin16v
wrote:
Oja in de buurt van apeldoorn en omstreken staan er veel te koop. NIET DOEN!! zijn allemaal oplichters daar
suc6 ermee
Als je toch naar Apeldoorn zou gaan: koop in ieder geval NIET bij Descende auto's, persoonlijk ervaren, zie goede adressen slechte adressen in dit forum
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Koop gewoon een Clio. het zijn hele degelijke wagens.
En je komt natuurlijk bij de gezelligste
club van Nederland te zitten. :grin: :grin:
en dat kun je niet missen. Suc6 met je aankoop. Mazzel
jacco 16v

maar de "gewone" autohandelaren hebben meestal geen sportieve auto staan omdat deze een extra verkoop risico vormen.
laatst had een renault dealer bij mij in de buurt er nog een staan.
kijk ook eens op bovag-occasions temminste als je echt een goede auto zoekt.
maar pas op het bedrijf waar ik mijn auto kocht was ook bovag dacht ik.
maar alleen de werkplaats was bovag en de verkoop viel buiten de bovag voorwaarden.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

On 2002-02-16 21:52, jacco 16v
wrote:
maar de "gewone" autohandelaren hebben meestal geen sportieve auto staan omdat deze een extra verkoop risico vormen.
laatst had een renault dealer bij mij in de buurt er nog een staan.
kijk ook eens op bovag-occasions temminste als je echt een goede auto zoekt.
maar pas op het bedrijf waar ik mijn auto kocht was ook bovag dacht ik.
maar alleen de werkplaats was bovag en de verkoop viel buiten de bovag voorwaarden.
Dat is weer zoiets stoms.
Dat doen ze gewoon om van het gezeur af te komen.
Hadden ze niet gezegt of er bovaggarantie op zat dan?
jacco 16v

er hing een bovag bord aan de muur.
er is gevraagd naar garantie
maar bij aflevering bleek dat de alleen garantie kreeg op draaiende en bewegende delen.
en hier moest je ook nog fl 475,- extra voor betalen.
zoizo stelt de garantie bij de vrije handelaren niets voor.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

On 2002-02-16 22:06, jacco 16v
wrote:
er hing een bovag bord aan de muur.
er is gevraagd naar garantie
maar bij aflevering bleek dat de alleen garantie kreeg op draaiende en bewegende delen.
en hier moest je ook nog fl 475,- extra voor betalen.
zoizo stelt de garantie bij de vrije handelaren niets voor.
volgens mij hed je dan een certivicaat
moeten krijgen van de bovag of zoiets.
En inderdaad bij handelaren hoef je daar niet mee aan te komen.
Alles wat zij nog met jou auto moeten doen na de verkoop is gewoon grof veel geld verlies.
Oftewel waarschijnlijk slechte service.
En meestal vragen ze gewoon geld voor de reparatie.
Dus kun je beter ergens anders een auto kopen, niet dat je dan zeker een goede auto hebt, maar wel meer kans dat ie wel redelijk is.
Patrick

je ken het ook anders doen.ik heb bijvoorbeeld hel weinig geboden op een wagen te koop[19 16v]en ik wist ook dat ik ver beneden peil zat wat prijs betreft.
ik had gewoon zoiets van die marge bouw ik mezelf in.
er zijn gewoon zat menesen die gewoon graag van de bak af willen en als hun dat te lang duurt gaan ze wel omlaag,meestal krijgen ze een auto van de zaak en moet die van hun gewoon weg.
ze hebben gewoon een soort rekensommetje van auto weg geen kosten meer wat verzekeren en wegenbelasting betreft.
was bij mij het geval,hij had een andere auto.
ik heb gewoon veel te weinig geboden om eventueel als er iets aan de auto mocht zijn ik infeite genoeg geld over had om deze goed te maken.
daarbij heb ik bij aankoop al gevraagd naar bekende gebreken,banden moesten nieuw en uitlaat was zo lek als een zeef en de koplamp moest vernieuwd en ik was bekend met de hoge kosten hiervoor.
buiten deze kosten ben ik vindt ik achteraf er nog netjes vanaf gekomen met een rekeningetje van 1450euro dollars maar was infeite allemaal ingecalculeerd.ik heb nu een naar mijn smaak goed rijdende en goed functionerende auto.
alles wat er nu aan komt ligt aan me eigen.
je ziet,de aankoop van een auto moet je gewoon zien als een spelletje,maar het probleem is meestal dat we het gewoon te snel willen.
zelf heb ik nog serieuze plannen met het interrieur dat wil ik nog laten veranderen in leer dus als iemand in de toekomst een leren interieurtje heeft voor mijn 19,eventueel inruil van mijn stoffen:smile:
maar goed,gewoon goed opletten bij aankoop en durf te onderhandelen,geld wat je overhoud ken je je auto al meteen ff van aanpakken.
veel succes:wink:doe die golf weg:lol:please.

[ This message was edited by: patrick b on 2002-02-16 22:47 ]
Patrick L.

Ga voor de Clio 16v en ziet die Golf te koop op de Marktplaats:wink:.
Neem de tijd om op zoek te gaan naar een net Cliootje, vergelijk er een paar, rij er in en vraag naar onderhoudshistorie en rekeningen, let op wazig weggedrag, wiellagers, waterpomp, uitlaat, olielekkages a/d distributiekant, oliedruk,, schades en roestplekken op achterschermen.Rijd super zo`n 16v en heeft stoere looks. Suc6 :smile:
Patrick

ja heeft zekers stoere looks,ik vindt de spatbordjes en de motorkap typerend en absoluut gaaf.
ik heb nu een 19 maar had het zeker niet erg gevonden als het een clio was geweest.
vindt beide wagens te gek!!
pat ik ben reuze benieuwd naar die van jouw,
kunne we niet eens een keertje wat afspreken?
zou het leuk vinden als jem een es kwam laten zien,wat dacht je van morgen??
Patrick L.

Heey dat is toevallig laat ik nu net morgen in Maastricht zijn, moet werken. Kom ik daarna langs, kunnen we meteen die fuseekogels controleren, heb de krik al in de wagen liggen...
Verrek, lijkt wel een déja vu :lol:
Patrick

maar man,das toch niet mogelijk,was je van plan om langs te komen,ja deja vu dat is het:wink:
Plaats reactie