Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Mickael

Hallo

Ik rij in een clio 1.8 16V 1991 met gereviseerde motor (1992) de oliedruk is erg hoog met dit blok. Dit blok is echt heel extreem gevlakt de zuigers komen boven het onderblok uit, de kop is ook gevlakt en de computer is volledig aangepast (cupcomputer begrenser op 8000 toeren). In het vorige blok had ik snelle nokkenassen maar deze pasten niet in dit blok.:sad:
OKE.
Nu het probleem, Als ik boven de 6500 toeren kom dan begint het blok een raar geluid te maken (hij is dan wel goed warm gereden). Mijn garage noemt het pingelen, oftewel brandstof gebrek. Dat is zwaar flippe met het org. blok chip en nokkenassen kon ik 8000 toeren draaien! Met dit blok nog niet boven de 7000 toeren geweest.

Volgens mijn garage is hier niets aan te doen, ja andere benzine tanken. Ik tank nu super 98, oke het geeft inderdaad wat meer vermogen, maar hoor nog steeds dat geluid. Kent iemand dit kan iemand mij helpen?
Menno

Hmm, spannend probleem. In ieder geval niet pingelend door blijven rijden, dat wordt motorschade.

Wat voor chip heb je er in zitten? Hij is duidelijk niet gecalibreerd op de specificaties van je motor. Door in die situatie meer te gaan verrijken, samen met minder voorontsteking is het zonder meer te voorkomen. Een andere, minder praktische oplossing is om een of andere race benzine met hoog octaan getal te gaan tanken. (of natuurlijk LPG :smile: )
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

als ik jou was zou ik naar een berijf gaan die de originele chip uitleest en op de bank aanpast
dit doen ze bijv. bij garage de ringsleutel in hoogkarspel (nh)
door deze vorm van chiptuning weet je zeker dat je chip is aangepast aan je blok en het optimale rendement bereikt wordt
kijk maar op http://www.ringsleutel.nl
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Angeliek

Hoi
Mickael zit nu in B'graven dus het kan nog even duren voor hij reageert, ik ben ook wel benieuwd
Clio 1.8 16v
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ah vriendin van??
Anonymous

Wel vreemd dat de nokkenassen eerst wel paste en vervolgens niet meer.
Angeliek

On 2002-02-15 21:23, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
ah vriendin van??
Ja! :smile:
Clio 1.8 16v
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

nee hoor als de lifthoogt van de kleppen hoger is kan het zijn dat met die extreem gevlakte kop de kleppen de zuigers raken dus zodoende zal hij niet passen
Angeliek

ze hadden in eerste instantie met nokkass gedaan,motor gestart deed het, grote klap, deed het niet meer, kromme kleppen?, is weer opgestuurd opnieuw gereviseerd(op kosten van garage, zij hadden het moeten/kunnen weten), blok weer terug nu zonder nokkenassen geprobeerd ging goed, er scheen aan beide kanten 0,5mm 'ruimte' te zijn?
Clio 1.8 16v
jacco 16v

is het niet goedkoop op te lossen door een brandstof druk regelaar te monteeren die meer brandstof druk toelaat zodat er ook meer word ingespoten.
of om andndre weerstanden op de printplaat van de computer te soldeeren zodat de injectoren dan ook langer open blijven staan.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

On 2002-02-15 21:55, Angeliek
wrote:
ze hadden in eerste instantie met nokkass gedaan,motor gestart deed het, grote klap, deed het niet meer, kromme kleppen?, is weer opgestuurd opnieuw gereviseerd(op kosten van garage, zij hadden het moeten/kunnen weten), blok weer terug nu zonder nokkenassen geprobeerd ging goed, er scheen aan beide kanten 0,5mm 'ruimte' te zijn?
dus de lifthoogte was groter door de scherpere nokkenassen
de kleppen hebben dus de cilinders geraakt
wouter 16v

[quote]
On 2002-02-15 19:31, Mickael
wrote:
Hallo

Ik rij in een clio 1.8 16V 1991 met gereviseerde motor (1992) de oliedruk is erg hoog met dit blok. Dit blok is echt heel extreem gevlakt de zuigers komen boven het onderblok uit.

Is hij dan niet te ver afgevlakt, dan denk ik dat het met je normale nokkenassen ook nipt is of je kleppen raken de zuiger.
Angeliek

On 2002-02-15 22:17, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
dus de lifthoogte was groter door de scherpere nokkenassen
de kleppen hebben dus de cilinders geraakt
juist!
Clio 1.8 16v
Mickael

On 2002-02-15 20:46, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
als ik jou was zou ik naar een berijf gaan die de originele chip uitleest en op de bank aanpast
door deze vorm van chiptuning weet je zeker dat je chip is aangepast aan je blok en het optimale rendement bereikt wordt
ik weet bij zeker dat dit geen org.chip is denk je dat ze deze ook kunnen aanpassen?
En de kosten?
Mickael

ps. bedankt voor het adres altijd handig!
Menno

On 2002-02-16 00:39, Mickael
wrote:
On 2002-02-15 20:46, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
ik weet bij zeker dat dit geen org.chip is denk je dat ze deze ook kunnen aanpassen?
En de kosten?
Enig idee wat voor chip 't wel is?

Ennuh, over die nokkenassen: een degelijke tuner weet dat er bij een 16V pockets in je zuigers moeten komen bij nokkenstokken met veel lift.
rev it like a rental
Mickael

geen weet niet wat dit voor chip is computer is naar duitsland gestuurd. Waar ze ook de cup clio's maken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet waar. De klep lift met de snelle nokkenas gaaf 1,5 mm meer lift, toen ze ze in dit blok monteerde wisten we niet hoe erg dit blok was gevlakt.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wat zij doen is de gegevens van je huidige chip overladen naar de laptop een lege e prom plaatsen en daar de gegevens uit de laptop naartoe brengen daarna gaan ze op de bank alles aanpassen totdat er op elk toerengebied het maximale vermogen is gecreeerd
daarna wordt er met de laptop tijdens een proefrit een finetuning gemaakt zodat de driveability ook goed is als laatste leggen ze de gegevens permanent vast en voila een snelle chip aangepast aan jou getunede blok
Mickael

Bedankt!!!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

alsjeblieft !!!!!
Menno

On 2002-02-16 19:43, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
wat zij doen is de gegevens van je huidige chip overladen naar de laptop een lege e prom plaatsen en daar de gegevens uit de laptop naartoe brengen daarna gaan ze op de bank alles aanpassen totdat er op elk toerengebied het maximale vermogen is gecreeerd
daarna wordt er met de laptop tijdens een proefrit een finetuning gemaakt zodat de driveability ook goed is als laatste leggen ze de gegevens permanent vast en voila een snelle chip aangepast aan jou getunede blok
ook voor Renix?
Mickael

On 2002-02-15 21:55, jacco 16v
wrote:
is het niet goedkoop op te lossen door een brandstof druk regelaar te monteeren die meer brandstof druk toelaat zodat er ook meer word ingespoten.
Ik lees net dat de brandstof pomp op 3 bar is afgesteld standaard. Ik weet niet hoe het zit maar met andere blok max 3 bar olie druk en nu +4 bar bij 100graden, zou de brandstof pomp nu dan ook niet op +4 bar moeten worden afgesteld?

of heb ik het helemaal mis en heeft dit niets met elkaar te maken?
Menno

yep, nix met elkaar te maken
Mickael

yep is duidelijk, ga zaterdag ff laten uitlezen bij tuningsboer. was maar een idee!:lol:
MartinGTT

[quote]
On 2002-02-15 19:31, Mickael
wrote:

Dit blok is echt heel extreem gevlakt de zuigers komen boven het onderblok uit.

Dit kan/mag toch helemaal niet zover afvlakken. De zuigers mogen toch niet boven het onderblok uitkomen??
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ook voor Renix?
alles zover ik weet maar bel ze ff
misschien helpt het als je mijn naam noem
maar dan moet je wel hans aan de telefoon hebben
Plaats reactie