Even een vraagje..
Weet dat het misschien een grappige vraag zal zijn, maar waar kan ik precies mijn 3e motorsteunen vinden?
Ik zie er slechts twee. Eentje rechts bovenop, de andere als ik het goed kan zien onder de accu, maar de derde zou toch achter het blok moeten zitten bij het schutbord? Heb helaas geen brug o.i.d.
Weet dan ook niet of ik die zelf gemakkelijk zou kunnen vervangen.
Mijn blok ligt volgens mij redelijk "los". Zodra ik plots een dot gas geef, voel ik hem bewegen, en zo ook mijn versnellingspook.
Renault heeft altijd al vrij slappe motorsteunen gehad, dit vanwege comfort.
Dus die bewegende pook is niet zo erg.
Let er wel op det de berschermbeugeltjes nog heel zijn (ik heb ze wel een gebroken gehad) en controleer je motorsteunen op scheuren.
Dus die bewegende pook is niet zo erg.
Let er wel op det de berschermbeugeltjes nog heel zijn (ik heb ze wel een gebroken gehad) en controleer je motorsteunen op scheuren.
-
- Contacteer:
tussen bak en schutbord??
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Zal mijn euvel namelijk een tijdje terug ook ergen in een forum staan, en die had een gescheurd rubber.
Heb vandaag even gebeld, maar die kosten toch nog behoorlijk wat ping ping.
Ze vroegen 65 euro voor de voorste en de achterste was "slechts"zo'n 27 euro..
Maar ben bang dat ik ze er niet zelf in zal krijgen.. Heb zoals ik al zei geen bruk of wat dan ook.. Heb om precies te zijn een krikkie..
Heb straks even gekeken naar die bovenste, maar die ziet er wel een beetje verrot uit, lijkt wel gescheurd, maar zit toch nog redelijk vast lijkt het wel..
CTC
Heb vandaag even gebeld, maar die kosten toch nog behoorlijk wat ping ping.
Ze vroegen 65 euro voor de voorste en de achterste was "slechts"zo'n 27 euro..
Maar ben bang dat ik ze er niet zelf in zal krijgen.. Heb zoals ik al zei geen bruk of wat dan ook.. Heb om precies te zijn een krikkie..
Heb straks even gekeken naar die bovenste, maar die ziet er wel een beetje verrot uit, lijkt wel gescheurd, maar zit toch nog redelijk vast lijkt het wel..
CTC
Onderaan inderdaad, achter de motor half onder het stuurhuis zit de 3e
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
ŽT is inderdaad dat renaults slappe motorsteunen hebben. De nieuwe modellen hebben er ook allemaal last van.
Schijnt comfortabel te zijn
Schijnt comfortabel te zijn
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Heb eigenlijk alleen nog maar ellende met die clio van me gehad. Eerst koppakking, toen Remschijven en blokken.
midden en achterdemper, en vorige week mijn wiellagers.
Heb gelukkig die schijven en blokken, en de lagers zelf kunnen doen, dat scheelt weer. De koppakking heb ik maar laten doen bij een kennis.
Komt die naafmoer eigenlijk erg nauw qua aanhaalmoment? Heb hem gewoon goed vast gezet, dat er geen speling opzat, en daarna een heel klein slagje terug..
Heb gelukkig die schijven en blokken, en de lagers zelf kunnen doen, dat scheelt weer. De koppakking heb ik maar laten doen bij een kennis.
Komt die naafmoer eigenlijk erg nauw qua aanhaalmoment? Heb hem gewoon goed vast gezet, dat er geen speling opzat, en daarna een heel klein slagje terug..
-
Bij mij beweegt mijn pook ook maar er zit net een nieuw achterste motorsteun onder dus ik denk dat het hoort. Bij mij schoot hij uit zijn 2e versnelling als ik over een hobbelige weg reed. Die ik nu heb gekocht bij reno is wel zwaarder uitgevoerd dan de oude. Ik denk dat ze er meer klachten over gehad hebben.
-
Ik heb hem de eerste keer vast gezet met een pijp van 2 a 3 meter. De laatste keer met een moment sleutel.On 2002-02-13 20:11, ClioRT
wrote:
Heb eigenlijk alleen nog maar ellende met die clio van me gehad. Eerst koppakking, toen Remschijven en blokken.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Bij de clio 16v is er ook een modificatie set voor de achterste motorsteun te verkrijgen
Deze wil nog wel es scheuren
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Hmm. ik dacht dat je die lagers niet al te vast mocht zetten i.v.m. heet worden zodra de naafmoer te vast zit. Heb verhalen gelezen dat de gehele aandrijfas afbrak?!
Weet niet of dit fabeltjes zijn, maar toch..
Ikzelf heb zoiets van, tja toen ik hem los probeerde te halen kreeg ik dat ding alleen met een slagmoersleutel eraf dus toen zat ie ook goed vast!!
Iemand anders enig idee??
Weet niet of dit fabeltjes zijn, maar toch..
Ikzelf heb zoiets van, tja toen ik hem los probeerde te halen kreeg ik dat ding alleen met een slagmoersleutel eraf dus toen zat ie ook goed vast!!
Iemand anders enig idee??
---------------------------------------------
Modificatie ?!
Stijve Coupe (race)motorsteunen zul je bedoelen !
Groeten...
---------------------------------------------On 2002-02-13 20:17, RenaultclioII16v
wrote:
Bij de clio 16v is er ook een modificatie set voor de achterste motorsteun te verkrijgen
Modificatie ?!

Groeten...
Heb je de groep A uitvoering wel eens gezien speedline ?
8 cm dikke stalen steunen... gegarandeerd geen beweging in je motorblok meer...

Hey, maar nu weet ik eigenlijk nog niet of het eenvoudig is om zelf die motorsteunen en/of rubbers te vervangen..
CTC
CTC
-
Als je een brug hebt en een motortakel is het een fluitje van een cent.
Naafmoeren moet je eindeloos vast poeieren, 250NM is geen uitzondering. Dit is nodig om 't lager goed op te sluiten.
Motorsteuenen vervangen is niet zo'n kunst, met een krikje even de motor ondersteunen, steun verwisselen, en klaar is klara
Motorsteuenen vervangen is niet zo'n kunst, met een krikje even de motor ondersteunen, steun verwisselen, en klaar is klara
Weet iemand waar die rubbers zo tekoop zijn? Heb binnenkort nw. rubbers nodig en dan kan ik gelijk dus wel stuggere monterenOn 2002-02-13 21:40, speedline
wrote:
--------------------------------------------Modificatie ?!
Groeten...
Hier heb je de onderdeelnummers !
Voor de achterste baksteun:
60 01 025 126 steun compleet
De motorsteun rechtsboven (vanaf bestuurderszitplaats):
77 11 126 019 rubber
77 03 009 217 bout
60 01 025 354
60 01 025 355
De motorsteun linksboven:
60 01 025 124
77 11 126 120
Je kunt als extra de baksteun (linksonder) van een 19 16v plaatsen:
Gewoon bestellen bij de dealer ! Om het prijstechnisch interessant te houden zou ik het houden bij een (2e hands) 19 16v baksteun en de achterste baksteun. Duur zat en effectief genoeg voor straatgebruik.
Deze kun je zonder de motor en bak te ondersteunen monteren...
. Voor de bovenste steunen moet je de motor en bak uiteraard wel ondersteunen en zelfs opkrikken.
Let trouwens op het uitlijnen van de motor (aandrijflijn) t.o.v. de voortrein.
Tussen het distributiedeksel en het frame moet 29mm zitten !
Naafmoeren gewoon goed vastzetten met de luchttol, niet moeilijk doen met de momentsleutel (al is dit bij mij de enige uitzondering
.
Groeten...
P.s.: Tijn, nee nog niet. Wel met Mégane Coupé Coupe motorsteunen. Alleen rubber bus met heel weinig speling. DaŽs ook mooi
.
[ This message was edited by: speedline on 2002-02-14 17:52 ]
Voor de achterste baksteun:
60 01 025 126 steun compleet
De motorsteun rechtsboven (vanaf bestuurderszitplaats):
77 11 126 019 rubber
77 03 009 217 bout
60 01 025 354
60 01 025 355
De motorsteun linksboven:
60 01 025 124
77 11 126 120
Je kunt als extra de baksteun (linksonder) van een 19 16v plaatsen:
Gewoon bestellen bij de dealer ! Om het prijstechnisch interessant te houden zou ik het houden bij een (2e hands) 19 16v baksteun en de achterste baksteun. Duur zat en effectief genoeg voor straatgebruik.
Deze kun je zonder de motor en bak te ondersteunen monteren...

Let trouwens op het uitlijnen van de motor (aandrijflijn) t.o.v. de voortrein.
Tussen het distributiedeksel en het frame moet 29mm zitten !
Naafmoeren gewoon goed vastzetten met de luchttol, niet moeilijk doen met de momentsleutel (al is dit bij mij de enige uitzondering

Groeten...
P.s.: Tijn, nee nog niet. Wel met Mégane Coupé Coupe motorsteunen. Alleen rubber bus met heel weinig speling. DaŽs ook mooi

[ This message was edited by: speedline on 2002-02-14 17:52 ]