Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v

ik heb een 19 16v fase 1

met een zeer leuke lucht happer(not)
zoals bekend laten deze water door zodat het water in je bougies schagten druppelt.
(zie ook andre toppics)

volgens de beschrijven moest je ff alles afkitten wat de luchthapper betreft dus ff eruit in kitten en terug plaatsen(wel voorzichig want die boutjes breken zo als ze roestig zijn oja ja ik weet er alles van hmm)

nu heb ik alles afgekit en nieuwe orange ringen gekocht die onder je kleppendeksel zitten dus op je bougies schagten en nu hopen dat hij geen water door laat.

nee zeg wat doet die bak na 2 dagen regen 3 pitten lopen. Ik lekker over de pist. Het volgen wat ik ga doen is met een binnenband het bakje bekleden zodat het water enkel door het
gemaakte afvoer kanaal op je spruitsuk kan stromen. want volgens mij guts het water zo over het bakje heen en dus zo op je bougies.

oja ook nog ff nieuwe bougies kabels bestelt(had bij leegzuigen bougiesschaten 1 kabel naar zijn gootje getrokken)
wat zijn die duur zeg en ja enkel per set tekoop 140 pieken ehh 58 euro ofzo

heeft iemand andre tips voor me als die truck met die binneband niet helpt
ik ben echt radeloos
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Arjen

Als het goed is heb je aan 1 kant van het bakje een rubber flap zitten. Zit die er bij jou nog ?
mark -19- 16v

nee heb geen rubber flap zou aan welke kant zou deze moeten zitten ?
Floris
Contacteer:

pecies wat je al zei, kun je niet een mooie goot maken waar het water door ordt afgevoerd, maar er nog wel lucht in kan? moet toch wel te maken zijn? :smile:
mark -19- 16v

heb wel aan de achter kant aan de motor kap een ijzer plaatje zitten maar dat is het niet he
mark -19- 16v

ja wilde hem dicht lassen maar dat mocht niet van de garage want de 16v heeft ecjht zijn koleing nog terwijl mij is verteld dat ze ook rondrijden zonder luchthapper ik zou problemen krijgen als ik hem dicht zou lassen
Arjen

Ik ga ff voor je kijken waar deie flap precies zit. Back in a moment
mark -19- 16v

oke i am waiting
Arjen

Ik heb ff gekeken. Wanneer je de kap open hebt zit ie aan de bovenkant, daar waar de inkeping/uitsparing in het bakje zit voor de luchthapper. Het rubber zit aan 1 kant om de rand van het bakje heen en komt tegen de kap/luchthapper aan. Het is ongeveer 10-15 cm breed. Het lijkt erop alsof het er origineel hoort te zitten.
mark -19- 16v

kijk dat mist dus bij mij zat deze bevestigd aan de motor kap of zit die flap aan het bakje vast het bakje heeft namelijk ook in hoeken gaten

ps flap aan motor zijde dus als de kap dicht zit toch?
Arjen

De flap zit, met de kap diccht, aan de motorzijde. Hij zit om de rand van het bakje geklemd en steekt dus omhoog tegen de kap/luchthapper aan. Het rubber is ongeveer hetzelfde idee als het rubber wat op het schutbord zit. Dus aan 1 kant een dubbele flap die over een rand geduwd kan worden zodat ie vast zit.
mark -19- 16v

super arjan zo dacht ik dus ook om het te maken
ik word gek van dat water ze stonden vandaag helemaal onderwater en dat is geen pretje

dus ik ga ff lekker kitten met me bakkie en me binneband

hartstikke bedankt man krijg weer beetje hoop
Visscher
Contacteer:

Dat heb ik een week of 3 geleden ofzo ook gedaan, die rubbere flab had ik nog wel, maar ik heb hem dus helemaal goed afgekit, bij de randen, en daarna heb ik geen last meer gehad van water bij de bougies!!

Nog bedankt Arjan!!

Grtz Paul
mark -19- 16v

ik en jullie zijn het wel op de meeting van 3 maart hoe het zit

morgen is mijn knutsel kit dagje haha
Arjen

BTW: er was hier iemand op de site die belang had bij zo'n bakje. Ik heb toen geantwoordt dat ik er waarschijnlijk wel 1 had. Die kon ik toen niet vinden. Maar bij mijn speurtocht naar een schokbreker is het bakje weer boven water gekomen. Dus mocht nog iemand belangstelling hebben, dan hoor ik het wel.
Rudo

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

Dat was/ ben ik!!!!!!!!!!!! :grin::grin:
Rudo

Ik zat net deze topic te lezen en ik dacht " laat ik die vraag maar niet nóg een keer stellen", maar je wist het nog! :grin:
Arjen

Hoe gaan we dat doen ? Ga je 3 mrt naar Oosterhout? Ik weet nog niet of ik heen ga, maar anders wil Catrinus het vast wel meenemen (toch?).
Paanz

Mag ik vragen waar jij je bougie kabels besteld hebt? Die zijn toch bij iedere fatsoenlijke automaterialen zaak los te krijgen, of niet? (voor 7 euro of iets dergelijks)
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
mark -19- 16v

ja bougie kabels voor een niet 16v wel ja
maar 16V is special he en dat moet weer helaas erg duur en nier per stuk zijn

ps is bestelt bij de brezan (kompleet met doppen enz)
Arjen

140 piek is nog goedkoop. Zeker zo'n setje in een kartonnen doos ? Bij de dealer ben je geloof ik 330 piek kwijt.
(dit alles in oude guldentjes)
mark -19- 16v

oei das duur zeg ja meneer reno weet het wel

ik kan ze morgen op halen zal wel zien of ze in een doos zitten maakt mij niet uit als het maar goed is
had nu silecone kabels erop en jullie
Visscher
Contacteer:

Vertel me maar hoe veel ze gaan kosten, ik wil ze binnen kort ook gaan vervangen.
Dan kan ik alvast weer gaan sparen...

-----------------
[ This message was edited by: Visscher on 2002-02-12 21:21 ]
mark -19- 16v

visscher ik moet er 58 euro voor betalen

maar dan weet ik niet of dat sileconen kabels zijn die gene die er nu op zitten wel

had verwacht dat er ijzerdraad in zou zitten maar het is een soort van vezels

ps voor die flap heb ik een binnenband gekocht jaja voor maar 5 euro die ga ik is mooie versnijden
Paanz

aha, tsja dat is een "16V kwaaltje" Ik vroeg me dat zo af omdat ik een keer een voedingskabel tussen bobine en verdelerkap vernieuwd had voor een paar gulden. kweet niet meer precies hoeveel, 14-15 gulden ofzo voor een rode champion met silicone isolatie.
gekocht bij een wago vestiging.
kgeloof dat er niet zo veel wago's zijn, maar ik bel altijd ff naar lasaulec/apco of aps ofzo. Mijn ervaring is dat ze bij lasaulec/apco best veel hebben.

Heb trouwens ook wel gemerkt dat er tussen dealers onderling ook hele grote prijsverschillen kunnen zitten. tenminste: op een voorspatbordje toen.

Greetz Paanz
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
mark -19- 16v

ja ze kenne de prijzen wel ja als je ff wat nodig hebt is zo je giro weer leeg vrienden in die branche is erg makkelijk
Visscher
Contacteer:

On 2002-02-12 21:16, mark -19- 16v
wrote:
visscher ik moet er 58 euro voor betalen

maar dan weet ik niet of dat sileconen kabels zijn die gene die er nu op zitten wel

had verwacht dat er ijzerdraad in zou zitten maar het is een soort van vezels

ps voor die flap heb ik een binnenband gekocht jaja voor maar 5 euro die ga ik is mooie versnijden
Aha, en weet je ook ofdat compleet is, ik bedoel met die rubbere dop enzo...
Vast wel, wat maken ze anders van dat geld :grin:
mark -19- 16v

dat was mijn grote vraag ook door een beetje te hard drukken heb ik die "plastic hulzen" vernield althans er zijn 2 happen uit.

ik bij die zaak uitgelegd wat ik moest hebben en jahoor pakte hij een setje niet voor 16v maar wel precies wat ik nodig had kon het me niet voor stellen maar hij zij dat het helemaal kompleet was dus zal het moregen zien zal ff kijke of ik foto kan maken
Rudo

On 2002-02-12 21:05, Arjen
wrote:
Hoe gaan we dat doen ? Ga je 3 mrt naar Oosterhout? Ik weet nog niet of ik heen ga, maar anders wil Catrinus het vast wel meenemen (toch?).
Jep Arjen, ik ga naar Oosterhout! Jij komt toch ook nog wel eens op vrijdagavond in Bodegraven?
catrinus

On 2002-02-12 21:05, Arjen
wrote:
Natuurlijk wil ik het wel meenemen. Moet er nog meer mee naar oosterhout vanuit het noorden(Geen personen behalve als het van het andere geslacht is>-). Ruimte zat in mijn gtt.
Plaats reactie