Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Super5

Hoi,

Het achterste stuk uitlaat (incl. demper) is vanochtend onder m'n R5 GTR uit gevallen. :sad:

Nu heb ik nog een sloop R5 GTL staan uit 1985, met een compleet nieuwe uitlaat (2 maanden daarna werd die auto afgekeurd).

Kan ik het eindstuk van die oude Vijf onder de GTR (1990) monteren? De GTR heeft een katalysator, maar die bevindt zich aan het begin van de uitlaatpijp, vlakbij de motor. De oude Vijf heeft geen katalysator. Beide auto's hebben een 1.4 motor.

Kortom, is het compatible? Het ziet er wel precies hetzelfde uit, maar weet het niet zeker.

Alvast bedankt!

Niels
Think Different: Think Supercinq!
robert

als het past no problemo
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

vast wel .
Anonymous

Gewoon proberen, je kan er niets mee stukmaken! (als je het goed doet :smile: )

Voor zover ik weet valt een uitlaat er niet zomaar onderuit, was hij gewoon op of is er iets afgebroken?

En was het bij jou in de straat of heb je heel Tiel wakker geblaird??:cool:

Suc6!!
Patrick

meestal bepaald de diameter of de boel bij elkaar past,zou hij niet geschikt zijn dan zal de diameter zeker anders zijn.
diameter oke uitlaat oke:wink:
Floris
Contacteer:

ff goed passen en meten, anders moet je een busje maken (stuk ijzeren pijp) zodat deze wel past, koop direct bij ome reno een paar (4) nieuwe rubbers, deze kostte mij geloof ik 9 euro... goed vastmaken en klaar is ...
TIP: rubbers eerst in kokend water leggen en daarna met een grote knijper eruit halen (OH JA! anders brand je je klauwen!) zo zijn ze iets flexibeler, al blijft het een k*t-baan :smile:
Super5

Volgens mij wassie gewoon op, er zat geloof ik al een lek in. Geknal bij 't loslaten van het gas en een luide roaaarr/dreun. Klonk wel stoer, beetje GTT-achtig. :smile:

Maar vanochtend leek het alsof ik een vrachtwagen startte. Of een vet opgevoerde V8. Een beetje "te" dus. :smile: Et voila: demper lag op de grond. Precies achter de pakking/aansluitstuk afgebroken.

Thanx voor de tips! Gelukkig is de banden/uitlaatboer 5 huizen verder..

Greetz

Niels
Think Different: Think Supercinq!
Dirk (CRX)

Een GTT maakt zo'n geluid niet.. juist heel weinig vanwege de natuurlijke demping van de turbo.. Ik heb geen middendemper en een grote Devil einddemper.. maar nauwelijks geluid hoor!
Anonymous

I've been there before :smile:

'K heb dezelfde motor, alleen zit er een R19 omheen.
Paar gaatjes in de uitlaat en gas los na 3000 toeren zorgen voor flinke naverbrandingsklappen ! ! ! :lol: :lol:

'T werd wel een beetje luidruchtig op de snelweg, dus er zat snel een nieuwe op.
Anonymous

Ik had het in frankrijk, van de zomer.

Dat deed het best goed op de boulevard kan ik je zeggen :cool: Kheb lekker een paar dagen rondgereden zonder demper.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

On 2002-02-12 18:14, Floris
wrote:
TIP: rubbers eerst in kokend water leggen en daarna met een grote knijper eruit halen (OH JA! anders brand je je klauwen!) zo zijn ze iets flexibeler, al blijft het een k*t-baan :smile:
florid ff de rubbers inspuiten met w d 40 of teflon spray doethet ook goed
brand je je klauwen ook niet
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Marcel dLC

Ik reed laatst ook een paar dagen zonder midden en einddemper.
Allemachtig wat een sound :lol:
Anonymous

Klinkt wel stoer inderdaad, alleen is het zo jammer dat je een goede radio moet hebben wil je de muziek nog horen:smile:
Marcel dLC

Daar heb ik zelfs nu nog wel een beetje last van...:grin:
Plaats reactie