Ik ben van plan om binnenkort mijn gehele blok van onder tot boven te laten reviseren en tevens te laten tunen.
En om wat info over alles te krijgen stuurde ik dbemngenering een mailtje over wat ze allemaal konden en wat de kosten zouden zijn.
Omdat ik vroeg om tot zeer ver alles te laten tunen kwamen ze dus ook met het idee om gesmede zuigers te laten monteren + ja nu komt het titanium drijfstangen.
Ik zou maar al te graag die dingen in mijn blok willen hebben alleen de kosten willen wel heel erg tegen van die drijfstangen maar ja dat was wel te verwachten.
Dus voor de zeer rijke lui onder ons die wat verder willen.
beetje raar idee.
Titanium drijfstangen zijn licht, en dat doe je als je heel hoog toerental wilt gaan rijden.
Maar zoals bekend heeft een gtt een ouderwets stoterstangblokje. Daardoor is het maximale toerental beperkt door de zware klepbediening, niet door de zware drijfstangen.
Je zult eerst dat moeten oplossen wil je het toerental kunnen verhogen. En dat zal niet simpel zijn.
Titanium drijfstangen zijn licht, en dat doe je als je heel hoog toerental wilt gaan rijden.
Maar zoals bekend heeft een gtt een ouderwets stoterstangblokje. Daardoor is het maximale toerental beperkt door de zware klepbediening, niet door de zware drijfstangen.
Je zult eerst dat moeten oplossen wil je het toerental kunnen verhogen. En dat zal niet simpel zijn.
Well, alpine's kunnen met slechts een millimetertje extra voorspanning op de klepveren tot zo'n 7'5K heel blijven. GT'tje moet ook wel een heel end komen.
Grote punt is natuurlijk wel dat 't een enorme keuze is om voor veel toeren te gaan, und warum?
Und warum titanium?
Grote punt is natuurlijk wel dat 't een enorme keuze is om voor veel toeren te gaan, und warum?
Und warum titanium?
rev it like a rental
ja dat heb ik DJH ook wel eens horen zeggen.
Met BW's trok hij hem door tot 7000.
Bij 8000 stampt de stoterstang in elkaar.
Ik wist alleen niet of hij sterkere klepveren gebruikte of blijkbaar een onderlegplaatje. Interesting.
Vraag ik me nog steeds af of de kleptiming/lift van een A en AT vergelijkbaar is. Know what I mean?
Titanium wordt wel gebruikt voor dragrace, lekker licht. Voor de straat is het niet goed want het heeft slechte kruip-eigenschappen. De lengte zal langzaam gaan veranderen. (volgens een of ander dictaat van vroeger)
Voor dragrace kan je hele zware klepveren gebruiken, want slijtage boeit daar niet. Zo halen ze hoge toerentallen.
In engeland wordt er met de gtt ook gedragraced, en die tuningsbedrijven doen gewoon wat de klant wil. Wil jij een drag-getuned blok, dan kan dat, maar niet zeuren over slijtage.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-02-12 15:02 ]
[ This message was edited by: robert on 2002-02-12 15:04 ]
Met BW's trok hij hem door tot 7000.
Bij 8000 stampt de stoterstang in elkaar.
Ik wist alleen niet of hij sterkere klepveren gebruikte of blijkbaar een onderlegplaatje. Interesting.
Vraag ik me nog steeds af of de kleptiming/lift van een A en AT vergelijkbaar is. Know what I mean?

Titanium wordt wel gebruikt voor dragrace, lekker licht. Voor de straat is het niet goed want het heeft slechte kruip-eigenschappen. De lengte zal langzaam gaan veranderen. (volgens een of ander dictaat van vroeger)
Voor dragrace kan je hele zware klepveren gebruiken, want slijtage boeit daar niet. Zo halen ze hoge toerentallen.
In engeland wordt er met de gtt ook gedragraced, en die tuningsbedrijven doen gewoon wat de klant wil. Wil jij een drag-getuned blok, dan kan dat, maar niet zeuren over slijtage.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-02-12 15:02 ]
[ This message was edited by: robert on 2002-02-12 15:04 ]
Er zijn ook speciale stoterstangen leverbaar van allerlei exotische materialen. Is wel degelijk een interessante optie. Ook kun je je stoterstangen bij een gespecialiseerd bedrijf in laten pakken in een treksterke aramide kunstvezel. Dit om het buigen en uiteindelijk breuk tegen te gaan !
Ik weet dat dit gebeurt, maar ik heb alleen geen bedrijfsnamen. Dan moet je bekend zijn in de wereld van nautische- en luchtvaarttechniek !
Voor meer kleplift met een gelijke nokkenashoogte kun je de overbrengingsverhouding van de tuimelaar aanpassen ! Maar dat wisten jullie natuurlijk al
.
Voor titanium drijftstangen. De kostprijs hiervan is dusdanig hoog (voor echte hoge kwaliteit) dat zelfs sommige F1 motorenbouwers deze niet gebruiken ! Dus waarom beperk je je niet tot het grote tuningaanbod (Carillo, etc.) ?
[ This message was edited by: speedline on 2002-02-12 16:29 ]
Ik weet dat dit gebeurt, maar ik heb alleen geen bedrijfsnamen. Dan moet je bekend zijn in de wereld van nautische- en luchtvaarttechniek !
Voor meer kleplift met een gelijke nokkenashoogte kun je de overbrengingsverhouding van de tuimelaar aanpassen ! Maar dat wisten jullie natuurlijk al

Voor titanium drijftstangen. De kostprijs hiervan is dusdanig hoog (voor echte hoge kwaliteit) dat zelfs sommige F1 motorenbouwers deze niet gebruiken ! Dus waarom beperk je je niet tot het grote tuningaanbod (Carillo, etc.) ?
[ This message was edited by: speedline on 2002-02-12 16:29 ]
Kan je beter een gat in je fietsbel boren.On 2002-02-12 16:25, speedline
wrote:
Voor titanium drijftstangen. De kostprijs hiervan is dusdanig hoog (voor echte hoge kwaliteit) dat zelfs sommige F1 motorenbouwers deze niet gebruiken ! Dus waarom beperk je je niet tot het grote tuningaanbod (Carillo, etc.) ?
Scheelt zeker 5 km per uur aan topsnelheid.
jesjes i know. Ik probeerde een beetje te beredeneren tot hoever ik mijn toerental kan verhogen, zonder dat de distributie overmatig gaat slijten.On 2002-02-12 16:25, speedline
wrote:
Voor meer kleplift met een gelijke nokkenashoogte kun je de overbrengingsverhouding van de tuimelaar aanpassen
Rpm=vermogen!
Die alpine kan je dus blijkbaar tot 7000 doorhalen. Als ik nu een ander nokprofiel heb (turbo= tammer=minder stijl? ) dan zou ik, wat vlaktedruk dus slijtage betreft, nog iets verder kunnen gaan. Daarom probeer ik r achter te komen hoe de profielen er uit zien.
Daar kom ik dus niet achter. De enige manier wordt: opmeten, en daarna simuleren.
De stoterstangetjes zijn inderdaad erg zielig. Massieve stangetjes van 20 cm lang en plm 6.5 mm dik. Dat kan dus makkelijk lichter en sterker door ze hol te maken.
Probleempje is dat de tunnel waar die stangetjes doorheen lopen niet zo wijd is.
Dus dikkere/holle stangen: opletten.
thoudt je bezig..
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-02-18 17:55 ]
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
die holle stangetjes dat is waarschijnlijk wel mogelijk maar dan moet je idem naar de exotische materialen ik ga zaterdag weer naar de tuner is leg het hem wel ff voor
ik laat hem dan ook wel ff een tekening van zijn zuigers maken interesant voor de at ers
ik laat hem dan ook wel ff een tekening van zijn zuigers maken interesant voor de at ers
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
1 ding weet ik wel zeker. Mijn broer kan hem gewoon doortrekken tot de 7500tpm. Met een R5GTT. Heeft nog geen last gehad.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
de mijne zij ook dat je je gewone stoter stangen kon gebruiken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break