Sinds een maand of twee vertoont m'n clio 16v een nogal sponzig weggedrag. Continu heb ik het idee dat ie rechtdoor wil terwijl ik toch echt de bocht wil pakken (bijv. knooppunt zaandam, komende vanuit Hoorn. ter hoogte van het "u_rijdt_te_snel_bord, voor de kenners). Nu weet ik dat de voorbanden vervangen moeten worden. Maar ik kan mij niet voorstellen dat de banden alleen verantwoordelijk zijn hiervoor. Zouden mijn schokbrekers mede verantwoordelijk zijn?..of misschien iets anders..om maar even flauw af te sluiten...deed ie anders nooit!
-
- Contacteer:
kan banden zijn maar ook mischien last van je stuurkogels of zo?
maar wat voor banden heb je en hoe diep is je profiel
heb je het altijd of alleen in bepaalde omstandig heden
maar wat voor banden heb je en hoe diep is je profiel
heb je het altijd of alleen in bepaalde omstandig heden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Dat bord is bekend Ja! Begint boven de 70 al te knipperen, terwijl je deze bocht zonder problemen met 100 kunt nemen.
Je zou je schokbrekers kunnen laten testen, dan weet je het zeker.
P.s., nog interesse in een kleinschalige Noord-Holland meeting?! Kijk hier maar effe
:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 37&forum=6" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... forum=6</A><!-- BBCode End -->
Je zou je schokbrekers kunnen laten testen, dan weet je het zeker.
P.s., nog interesse in een kleinschalige Noord-Holland meeting?! Kijk hier maar effe

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 37&forum=6" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... forum=6</A><!-- BBCode End -->
misschien heb je een stoepje gepakt en heeft daardoor de wielophanging een tik gehad. Dan kan de sporing niet helemaal meer fris zijn, en daar kan je een wazig weggedrag van krijgen. (vooral bij te veel uitspoor)
Kan je ff laten checken. (half uurtje) Als dat zo is wel laten fixen, want dat bandjes gaan daar heel erg van slijten.
Kan je ff laten checken. (half uurtje) Als dat zo is wel laten fixen, want dat bandjes gaan daar heel erg van slijten.
Sorry..nog geen tijd gehad om het quoten uit te zoeken..Nh meeting zal ik wel een keer bij zijn!
Mochten het de schokbrekers zijn..zitten er sowieso al 80.000 km onder?..wat is er aan te raden ipv de standaard. Ok zal straks de search gebruiken, ben erg vers hier!
Mochten het de schokbrekers zijn..zitten er sowieso al 80.000 km onder?..wat is er aan te raden ipv de standaard. Ok zal straks de search gebruiken, ben erg vers hier!
-
- Contacteer:
hee valibaba ff langs de ringsleutel in hoogkarspel rijden
ff vragen of hans naar je auto kijkt die gasten zijn goed en daar kan je hem ook leuk laten tunen
een feestelijk chippie voor een redelijke prijs
ff vragen of hans naar je auto kijkt die gasten zijn goed en daar kan je hem ook leuk laten tunen
een feestelijk chippie voor een redelijke prijs
-
- Contacteer:
van hoorn naar enkhuizen rijden via hoorn 80
afslag hem en hoogkarpspel richting hoogkarspel voor het spoor r a
met de slinger naar rechts dan gelijk links halverwege aan je rechter hand zit ook een sloperij daar
afslag hem en hoogkarpspel richting hoogkarspel voor het spoor r a
met de slinger naar rechts dan gelijk links halverwege aan je rechter hand zit ook een sloperij daar
-
- Contacteer:
dan is hans vast een bekende van je
hans bakker uit hem
die is daar monteur
jacco zijn broer werkt aan de overkant bij vegro iveco boer
hans bakker uit hem
die is daar monteur
jacco zijn broer werkt aan de overkant bij vegro iveco boer
Aaargh...kleine broertje heeft bij ze in de klas gezeten!!!. Je hebt me overtuigd..ik ga dr nu zekers langs..had een van de twee niet zo'n paars polootje??? OK niet erg ontopic..NEWBIE
Jij weet ook wel teveel van die omgeving om er niet vandaan te komen!.......toeval?

-
- Contacteer:
ja dat was hans ja
ik heb met hans op school gezeten en trok daar met hem op zodoende ben ik daar vaker geweest
mijn 19 is daar op de band gezet en de computer voor mijn at gaatdaar vandaan komen
daar wordt mijn at ook afgesteld
ik heb met hans op school gezeten en trok daar met hem op zodoende ben ik daar vaker geweest
mijn 19 is daar op de band gezet en de computer voor mijn at gaatdaar vandaan komen
daar wordt mijn at ook afgesteld
-
- Contacteer:
Renault 5 Alpine Turbo
-
- Contacteer:
kijk ff in topic sven's plans
ik heb ook nog steeds last van sponzig weggedrag,heb alle vier de stuurstangkogels ofwel sporstang genoemd vervangen.
ik heb er vier nieuwe banden onder maar heb soms nog echt het idee dat er iets niet klopt,o ja ik heb de rubbers die het stuurhuis vasthouden ook vernieuwd.
ik hoor nog steeds een best luide kloek,echt zo'n dreun wat me niet bevalt en ik heb geen speling op de fusee,dat zijn toch die onderste kogels?
ik weeet dat de auto eens een stoepje heeft gehad maar wat kan ik nog nakijken??
ik heb echt het gevoel een speling te hebben maar ik vindt het niet!
ik heb nu geen last meer van scheef stuur
dat is dus opgelost door de rubbrs van het stuurhuis.waren wel duur deze rubbers,32 euro:sad:echt niet normaal.
nou ik hoor het wel van de tips,en robert
ik heb er vier nieuwe banden onder maar heb soms nog echt het idee dat er iets niet klopt,o ja ik heb de rubbers die het stuurhuis vasthouden ook vernieuwd.
ik hoor nog steeds een best luide kloek,echt zo'n dreun wat me niet bevalt en ik heb geen speling op de fusee,dat zijn toch die onderste kogels?
ik weeet dat de auto eens een stoepje heeft gehad maar wat kan ik nog nakijken??
ik heb echt het gevoel een speling te hebben maar ik vindt het niet!
ik heb nu geen last meer van scheef stuur
nou ik hoor het wel van de tips,en robert
Is die luide " KLOEK" alleen bij het (langzaam) wegrijden? of heb je er ook met hogere snelheden last van?
Ik heb het nl. alleen met het wegrijden vanuit bijv. een parkeerplaats...he'k nou gewoon een maandagochtendmodel of ligt mijn irritatiegrens wat laag (of is e.e.a. "gewoon" veklaarbaar)....PS, ik ga nu mijn sig aanpassen in "Mini's snap ik wel!"
Ik heb het nl. alleen met het wegrijden vanuit bijv. een parkeerplaats...he'k nou gewoon een maandagochtendmodel of ligt mijn irritatiegrens wat laag (of is e.e.a. "gewoon" veklaarbaar)....PS, ik ga nu mijn sig aanpassen in "Mini's snap ik wel!"
voel je ook weerstand in je stuur?
Oei,
Ik ben bang dat het je stuurhuis is dat heb ik ook gehad. ja kan het zien door de hoezen opzij te duwen en je stuur te bewegen. Als je je stuur beweegt moeten beide stuurstangen gelijk bewegen. Als dit het geval is is het erg duur stuurhuis alleen is al 1600 nlg, maar als dit niet zo is kan het ook nog je stuurkolom zijn. hoe je dit moet checken weet ik niet. misschien dat iemand hier het wel weet? succes
Ik ben bang dat het je stuurhuis is dat heb ik ook gehad. ja kan het zien door de hoezen opzij te duwen en je stuur te bewegen. Als je je stuur beweegt moeten beide stuurstangen gelijk bewegen. Als dit het geval is is het erg duur stuurhuis alleen is al 1600 nlg, maar als dit niet zo is kan het ook nog je stuurkolom zijn. hoe je dit moet checken weet ik niet. misschien dat iemand hier het wel weet? succes
Ah, dat ken ik....
Dat had de mijne ook toen het subframe nog krom was. Bij hard gasgeven begon hij zelf alternatieve routes te verzinnen.
Dat had de mijne ook toen het subframe nog krom was. Bij hard gasgeven begon hij zelf alternatieve routes te verzinnen.
Een kloek kan ook komen door een kapot/gescheurd toplager van een veerpoot bij een 19 16v. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Ik heb het zelf ook gehad. Maar het kan natuurlijk ook de aandrijfas zijn.
Zal het (laten) checken!
(Coole pink sig trouwens)
Hoop niet weer en veel te dure rep.( heb daar de laatse 2 jaar veel teveel geld in gestoken) Desalniettemin....veel dank voor alle reply!(voor zo ver dan) ..had me geen betere eerste dag voor kunne stellen!
(Coole pink sig trouwens)
Hoop niet weer en veel te dure rep.( heb daar de laatse 2 jaar veel teveel geld in gestoken) Desalniettemin....veel dank voor alle reply!(voor zo ver dan) ..had me geen betere eerste dag voor kunne stellen!
Aaargh!...tis welleuk zo'n eerste dag forummen....zo weet je maar precies dat je clio niet een echt praktische woonwerk-auto is...nooit geweten dat er "So many Knots in a string "zouden kunnen zijn" (Valibaba denkt dat ie z'n Mini 1100 special maar weer eens van een nieuwe koppakking zal gaan voorzien)
Aargh wederom!
ik geloof dat dit forum niet helemaal goed is voor valibaba's gemoedsrust! als er in dat verkochte ding maar geen ERG leuke 1410 zat (ofietsvandieaard!)zat...ZOJA GA IK GELOOF IK MET TERUGWERKENDE KRACHT EEN DRIONNETJE INNEMEN!.. *valibaba schaamt zich diep........HEEEEEEL diep!*
ik geloof dat dit forum niet helemaal goed is voor valibaba's gemoedsrust! als er in dat verkochte ding maar geen ERG leuke 1410 zat (ofietsvandieaard!)zat...ZOJA GA IK GELOOF IK MET TERUGWERKENDE KRACHT EEN DRIONNETJE INNEMEN!.. *valibaba schaamt zich diep........HEEEEEEL diep!*
ik heb meer het idee ven wegglijden overstuur,dat ie metteen net te veel de bocht induikt.On 2002-02-11 23:19, Valibaba
wrote:
Zeg.. jij rijdt toch niet te hard?..
Idd, bedoel je het "wegvaagen/glijden? in (leuke) bochtjes? ik heb zelf nl. het gevoel dat'ie enigszins wegduikt (?!) bij hobbeltjes in het wegdek voel ik 'em wegglijden (onderstuuj!)
en ik heb idd ook zoiets van spoorvorming zonder spoor,vooral in flauwe bochten dan gooit ie zich in ene in het spoor[die er niet is!!!]en dat moment is niet vast te bepalen,anders kon je zeggen wen er maar aan.

nee ik ben toch blij als ik echt de oorzaak heb gevonden,ik heb dus zowat al die kogels vervangen behalve die kogels in lagerschalen.kunnen deze ook wat betekenen bij dit spoorgeval??