Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Ik zou wel eens willen weten wat nou een gewoon onderhouds schema is voor een clio 16v
Iedereen geeft er wel een andere mening over.
Zelfs renault-garages verschillen in de onderhouds schema's.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

om de 10 duizend kleine beurt
om de 20 grote
tellen van af nul
rijd je weinig km's doe je elk jaar een grote beurt
distrubutie snaren is bij elke renault dealer het zelfde
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

bedankt
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Je kan beter om de 7500 km je olie vervangen na 8000 km is de olie niet zo best meer.
Frank V.
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 16 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag, Nederland

nee hoor, wat je eerst zei was goed, daarna niet meer!
10.000 of 1 jaar kleine beurt,
10.000 verder ofwel dus 20.000 km grote beurt, 60.000 algeheel onderhoud.(of 4 jaar)
120.000 km of 4 jaar distributie riem en multi v-riem.
elke 60.000 of 4 jaar remvloeistof en het beste is ook koelvloeistof ivm de dopes die uitwerken.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

mikael het is geen oldtimer hoor en de tegenwoordige olie soorten hebben een syntetische basis ze zijn er op gemaakt om in een moderne motor clio2 bijv. en megane's wel 15 duizend kilometers mee te gaan bij groot aantal km's per jaar
bij de auto's waar wij in rijden doe je het om de 10 duizend of 1 x per jaarzoals eerst beschreven
heb je volsyntetische olie kan je het wel om de 15 duizend of ook 1 x per jaar een grote beurt doen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

FF een beetje off-topic, maar leuk om te weten.
Bij "onze" vrachtauto's verversen we om de 50.000 km maar de olie kan makkelijk tot zo'n 80.000 km.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

bij die grote scheepsmotoren wordt de olie nooit verversd!
Er word wat getruukt met verse toevoegingen.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Ik vindt het niet zo slim als je op olie gaat bezuinigen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ohw dus dat heb jij in je at staan
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Heb laatst met olie ververst na 8000km omdat hij een beetje rouw begon teklinken en kan wel want hoe ik zag hoe het eruit kwam, leek wel van een diesel. Kwaliteit van de olie is wel oke, op het werk draaien de motoren 25.000km voor dat het ververst hoeft teworden
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

On 2002-02-11 20:10, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
mikael het is geen oldtimer hoor en de tegenwoordige olie soorten hebben een syntetische basis ze zijn er op gemaakt om in een moderne motor clio2 bijv. en megane's wel 15 duizend kilometers mee te gaan bij groot aantal km's per jaar
bij de auto's waar wij in rijden doe je het om de 10 duizend of 1 x per jaarzoals eerst beschreven
heb je volsyntetische olie kan je het wel om de 15 duizend of ook 1 x per jaar een grote beurt doen
Ik heb met mijn clio 16V 1991 gemerkt dat het toch wel uitmaakte begon bij 8000 km onregelmatig te lopen olie vervangen en weer netjes lopen!
Plaats reactie