Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Sinds kort rijd ik een Renault 25 TX automaat uit 1991. De auto stottert een beetje bij 2000 toeren (lijkt niet goed te weten of er nou moet worden door- of teruggeschakeld), maar daar ondervind ik geen hinder van. Nu heb ik sinds een week echter het probleem dat de auto, vanaf ongeveer een minuut na de start, bij stilstaan terugzakt naar zo'n 800 toeren en op het moment dat ik gas geef, afslaat.

Kent iemand ditzelfde probleem? Zit het in het motormanagement? En weet iemand misschien zelfs wat de kosten gaan worden om deze automaat weer vlekkeloos te laten rijden?
[ This message was edited by: Wilfred Stegeman on 2002-02-11 14:09 ]
Marius

Wil hij daarna ook een ongeveer een halve minuut niet starten?

Ik heb eens een fiat uno gehad en die had precies hetzelfde.
Daar was het de Hall sensor.
jeroen.k

Stel je anders eerst ff voor in <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">wie is wie</A><!-- BBCode End -->
Bart V

lijkt idd op een temp sensortje.
Marius

Ter verduidelijking-> Hall sensor is toerental sensor.
Anonymous

BDP sensor? Dat zwarte dingetje dat op je versnellingsbak zit? Dat dingetje dat snel over het hoofd wordt gezien als 'ie niet start?
Menno

Die toerentalsensor zou doorgaans niet specifiek voor stationair problemen zorgen. Waarschijnlijker lijkt me een mengselprobleem: valse lucht, erg foute CO afstelling oid.
rev it like a rental
Anonymous

Nu ik ook een beetje wakker begin te worden, zou ik een bus WD40 pakken en de stelmotor van de stationair regeling smeren en de volgas / smoorklepstand schakelaar schoonmaken.
Vervolgens zorg ik ervoor dat de ontsteking in perfecte staat is, dus nieuw distributiekap, rotor, bougiekabels en als de bougies slecht zijn, nieuwe bougies.
Dan een bus injectorreiniger halen en in de benzine kieperen.

En natuurlijk alle stekkers van de besturingselectronica van de automatische bak controleren.
Jan-Geert (Momentsleutel)

tja bekijk je bak ook eens goed , de electronica gaat hier heel vaak van stuk.. t kan misschien wezen dat ie in de 3 wegrijdt tja en dan slaat de motor af.... vervangen is duur!!!
Plaats reactie