Allo,
Wie weet hoeveel een R5gtt (op benzine) phase 1 precies weegt, dit ivm de wegenbelasting. Ik kom overal verschillende getallen tegen. Dan 790 kg dan 830 kg. Kan iemand misschien ff op zijn kentekenbewijs kijken ?
Bedankt; kan ik nu ff kijken op http://www.wegenbelasting.nl
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Ga je ook een GT kopen Arjen?
Nog een slachtoffer van de GT koorts
Nog een slachtoffer van de GT koorts

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Laat ik het zo zeggen: ik heb een optie op zo'n ding en ga deze week ff kijken. Ben eerst ff aan het uitzoeken wat het allemaal kost. Maar als ik het gas uit mijn 11 haal kan ik van die besparing makkelijk een vijfje in de belasting en verzekering hebben.
En slachtoffer van de GT koorts?
Ja en nee, ik heb laatst voor het eerst in een GT gereden. Dat rijdt ongeveer hetzelfde als mijn 11. Wel is mijn 11 een stuk sneller als een standaard GT'tje (logisch).
Ik vindt het een leuk wagentje, maar koorts, nou nee. Ik vindt het ten opzichte van een Clio of 19 net ff te weing AUTO (no offense). En hij is ook weer niet zo bijzonder als een 11 turbo of een 5 alpine turbo. Maar ik heb in principe nu de kans om voor een redelijke prijs aan zo'n 5ie te komen. Dus wie weet.
Ja en nee, ik heb laatst voor het eerst in een GT gereden. Dat rijdt ongeveer hetzelfde als mijn 11. Wel is mijn 11 een stuk sneller als een standaard GT'tje (logisch).
Ik vindt het een leuk wagentje, maar koorts, nou nee. Ik vindt het ten opzichte van een Clio of 19 net ff te weing AUTO (no offense). En hij is ook weer niet zo bijzonder als een 11 turbo of een 5 alpine turbo. Maar ik heb in principe nu de kans om voor een redelijke prijs aan zo'n 5ie te komen. Dus wie weet.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik had ook 830 op mijn kenteken staan phase 2 , maar dat was een grijs kenteken . dus iets minder gewicht . ik weet dat ik op mijn geel kenteken phase 2 849 kg had staan dus tja . maar 19 kg alleen voor het achterbankje ( ik weet niet of je die wel eens op getilt hebt ? weegt ongeveer 5kg bij elkaar gok ik .) is veel dus of dat er nog meer wijzigigen zijn ik weet het niet , tja de gordels wegen ook nog wat 

-
mijn phase 2 is 848kg.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als het maar in dezelfde groep qua belasting blijft . anders moeten we ff bellen voor de laagste belastingtariefjes .
-
je moet de auto zonder benzine in de tank wegen.. ik denk dat DAAR het verschil inzit.. want het is wel precies 30/40 kg elke keer..
Maar mijn gewichten zijn vanaf het kenteken.On 2002-02-10 22:46, JBL-GT-Turbo
wrote:
je moet de auto zonder benzine in de tank wegen.. ik denk dat DAAR het verschil inzit.. want het is wel precies 30/40 kg elke keer..
En mijn zwaarste heeft cv en elektrieke ramen en van de lichtste weet ik het niet zeker of hij het standaard al had, maar nu zit het er wel op.
Maar ik denk niet dat dat 30 kg verschil maakt.