Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jean
Contacteer:

Goeiesmiddags,
Voor ik t vergeet,happy new year!
Ik heb net twee kuipstoelen aangeschaft voor m`n GT,maar ik heb er geen rails en geen frame bij.Heeft iemand mischien een idee hoe ik die stoelen behoorlijk in m`n auto kan maken?
De onderkant van de stoelen zijn namelijk breder als het stuk vloer tussen deur en handrem.
Of heeft iemand deze frames liggen?

groeten Jean.
Michel S.
Contacteer:

Mijn tip. Koop ze gewoon. Ze kosten dacht ik iets van 160 piek. Ik heb ook een maand of 3 geleden stoeltjes erin gezet en had ook geen rail. Dus ik had zoiets van, dat maak je wel effe zelf. Bespaart je toch een 160 piek(kon het geld goed gebruiken voor iets anders) en heb ze zelf gemaakt. Ben er voor mijn stoel toen 4 uur mee bezig geweest. En toen was die niet verstelbaar. Dus alleen ik zat er perfect in. Ook niet echt want hij mocht ietsjes hoger. Mijn vriendin wilde ook wel mee naar het circuit(want daarvoor heb ik ze toen erin gezet) en heb haar ook een bucketseat gemonteerd. Maar wilde dat ding wel verstelbaar hebben. Dus gaan proberen om de orginele rails eronder te krijgen.
Het is me gelukt, maar heeft wel een uur of 7 geduurd om ze beide vlekkeloos erin te krijgen. Hoogte is nu perfect, dat wel, en als ik helemaal naar achteren ga dan kom ik net nog aan de pedalen(kan ze wel niet bedienen). Maar als je gaat kijken hoelang ik erop heb gezeten om het enigzins goed te krijgen, is 160 piek helemaal zo gek nog niet.

Mijn tip. koop ze gewoon. Krijg je ook met de APK gaan problemen.

groetjes
Anonymous

Kijk eens op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.autosportcompany.nl" TARGET="_blank">www.autosportcompany.nl</A><!-- BBCode End -->. Kun je ze online van omp bestellen.
TURBODJ
Contacteer:

Heb een jaar gelden ook twee sportstoelen gekocht. Heb wel het bijbehorende schuifsysteem erbij gekocht, maar niet het frame (originele frame kostte 150 per stuk)Heb L-profielen van allu (wel dik genoeg nemen). De maten van de bevestigingspunt van de bodemplaat zijn dan makkelijk over nemen. Neem trouwens profielen met een grote flens, dan heb je voldoende stelmogelijkheid. Kosten vrijwel nihill. Wat betreft de APK. Zorg ervoor dat alles goed bevestigd is, dus voldoende dikte, stevige bouten enz.
Matijs
Contacteer:

On 2002-01-06 20:13, Zeeuw
wrote:
Kijk eens op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.autosportcompany.nl" TARGET="_blank">www.autosportcompany.nl</A><!-- BBCode End -->. Kun je ze online van omp bestellen.
Passen die van OMP op alle merken, of zijn ze specifiek voor dat merk?
Tijn
Contacteer:

Ik heb gisteren de OMP frames gekocht en zojuist gemonteerd, maar nou is er iets geks....

Het frame van de originele stoel is symetrisch zover ik kan zien.

De OMP frames zijn symetrisch.....

Maar nou heb ik het gevoel dat ik meer naar links zit in de auto, meer naar de zijkant dus...

Hebben andere kuipstoel-bezitters dit ook?
Anonymous

Nou tijn, bij mijn Cobraatjes heb ik dat niet echt, zit je gewoon recht in de auto.

Staat er dan ook links en rechts op de frames?
Roy
Moderator

Je boeld niet helemaal recht voor je stuur?
Dat heb ik ook. In het begin let je erop maar verders boeit het niet.
Tijn
Contacteer:

Ah, ok....

Ik bedoel inderdaad niet helemaal honderd % recht voor het stuur ja....

Ik merk wel hoe het rijdt... Het staat wel HELEMAAL GEWELDIG trouwens.... :grin: Jullie zien het wel op de eerstvolgende FNB .....
Anonymous

JE zit inderdaad niet echt recht voor het stuur, maar dat is echt minimaal. daar let je inderdaad heel snel niet meer op.
Roy
Moderator

Zit je trouwens met de originele stoelen wel recht voor je stuur? Nooit op gelet eigenlijk.
5 GT Turbo '88 GT5
Tijn
Contacteer:

Ik denk het haast niet dat de originele 100% recht staan... maar het viel me nu toevallig op omdat ik vanalles aan het passen en meten was.... aangezien het originele frame zo op het oog symetrisch is zal dat ook wel wat uit het lood staan....
Menno

Nog ff een vraagje over de zitpositie, nu ik hier ook ff tijdelijk een 5GTT heb staan om wat near dead experiences (thanx D.) op te doen:

Als ik de stoel zo zet dat ik lekker kan sturen en pedalen, zit ik met m'n knieen tegen 't dashoard aan, duwend tegen schakelaars en contactslot. Erg raar, omdat ik absoluut geen reus ben. Heb d'r in andere auto's ook nooit last van. Staat er bij deze auto iets erg raar, of hebben meer mensen hier last van?
rev it like a rental
Tijn
Contacteer:

Ik heb er geen last van, maar het klinkt alsof je te dicht op het dash zit.

Zet je stoel wat naar achteren en verleng je stuurpen met een spacer ofzo.. of monteer zo'n diep stuur....

Ben je vrijdag in bodegraven? moet je anders even bij mij passen....
Dirk (CRX)

ik heb er ook wel last van.. daarom ga ik maar iets naar achteren zitten.. ik ben zelf 1.91m lang.
Hans R.

ja, ik heb ook gemerkt dat de gtt niet een van de ruimste is :smile:

Ik 1.85 ong. en ik zit ook met mijn knieen bij het dashboard
Tijn
Contacteer:

Ik ben dus 1.90 ...
Jelmer

Wat zijn de kosten van een beetje redelijke kuipstoeltjes eigenlijk? Mijn beide stoelen voorin hebben ook hun beste tijd gehad namelijk. En als ik voor 2e hands ga kijken, welke merken zijn de beste?
NiX©
Plaats reactie