Na gisteren een fijn stukje gereden te hebben op de A27 stopte ik bij biesheuvel met een een bijzonder, maar inmiddels niet meer onbekend verschijnsel: Blauwe walm onder mijn motorkap vandaan, gepaard met een bekende brandlucht.
Bij het openen van de motorkap bleek het hitteschild wat om de startmotor heen zit te branden.
Nadat het gedoofd was hetb ik het er thuisgekomen tussenuit gepeuterd en het bleek geheel verkoold op diverse plaatsen. Dit geintje heb ik ook al ens gehad met de hitteschilden om de turbo.
Nu ben ik dus schildloos en kan niet blazen.
Ik weet dat er vroeger in de coupe andere metalen hitteschilden gebruikt werden. Is hier nog aan te komen en zo ja, hoe?
Zijn er nog andere tips voor de schilden?
Ik zit ook te denken over een clio 16v happer ofzo op mijn motorkap om de boel eens wat meer te koelen onder mijn motorkap... maar ik ben er nog niet helemaal uit....
Bij het openen van de motorkap bleek het hitteschild wat om de startmotor heen zit te branden.
Nadat het gedoofd was hetb ik het er thuisgekomen tussenuit gepeuterd en het bleek geheel verkoold op diverse plaatsen. Dit geintje heb ik ook al ens gehad met de hitteschilden om de turbo.
Nu ben ik dus schildloos en kan niet blazen.
Ik weet dat er vroeger in de coupe andere metalen hitteschilden gebruikt werden. Is hier nog aan te komen en zo ja, hoe?
Zijn er nog andere tips voor de schilden?
Ik zit ook te denken over een clio 16v happer ofzo op mijn motorkap om de boel eens wat meer te koelen onder mijn motorkap... maar ik ben er nog niet helemaal uit....
-
- Contacteer:
ik zou ze lekker zelf maken
het oude schilt plat slaan en overtekenen op nieuw plaat uig lijnen tekenen uitzagen en op de hoek van je werkbank omslaan kan ook over een houten balkje
gaatjes boren en klaar is kees of hoe je ook heet
het oude schilt plat slaan en overtekenen op nieuw plaat uig lijnen tekenen uitzagen en op de hoek van je werkbank omslaan kan ook over een houten balkje
gaatjes boren en klaar is kees of hoe je ook heet
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
dank je robert maar ben gewoon maar een auto monteur hoor
-
- Contacteer:
is niet zo stevig pak het liefst 2 of 3 mm plaatstaal die je in de hammerite zet of rvs als de centen op je rug groeien maar dat kan wel gaan scheuren
-
- Contacteer:
p.s. je kan het ook met die speciale motor paint een geil kleurtje geven
Ja dat werkte echt ideaal.
Je pakt wat kippegaas en je vouwt het dubbel, zodat het lekker stevig wordt.
Dan breng je er de vorm in die je hebben wilt.
Vervolgens wikkel je er een flink aantal lagen (bv 8 ) alu folie omheen en klaar is kees.
Overigens rijdt ik al 10.000 km zonder hitteschild om mijn startmotor.
(ik weet dat ik hier eigenlijk wat aan moet doen.)
Je pakt wat kippegaas en je vouwt het dubbel, zodat het lekker stevig wordt.
Dan breng je er de vorm in die je hebben wilt.
Vervolgens wikkel je er een flink aantal lagen (bv 8 ) alu folie omheen en klaar is kees.
Overigens rijdt ik al 10.000 km zonder hitteschild om mijn startmotor.
(ik weet dat ik hier eigenlijk wat aan moet doen.)
Laatst gewijzigd door Marius op ma 25 jul 2005 9:29, 1 keer totaal gewijzigd.
iedere lak fikt eraf. rvs is het mooist omdat dat spiegelend is aan de... juist de kant van de hittebron.On 2002-02-10 12:57, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
.... die je in de hammerite zet of rvs ...
ik neem zelf of rvs of een plaatje gegalvaniseerd staal 1 mm is zat.
alu is licht (boeit ons niet), makkelijk vormbaar maar smelt wel wel als het tegen de uitlaat zelf komt.
-
- Contacteer:
hee robert die practical men van jou is bij een tuner geweest en met mijn plannen en een verhoogde turbo druk en nieuwe door hem gemaakte zuigers garandeerd hij me 200 plus pk's
maar de praktical men heeft ook een vraagje hij heeft nog niet naar de tank gekeken hoe hebt jij dat gedaan
maar de praktical men heeft ook een vraagje hij heeft nog niet naar de tank gekeken hoe hebt jij dat gedaan
-
- Contacteer:
nee dat snap ik wel maar heb je de uitgangen op de tank niet aan moeten passen?On 2002-02-10 13:16, robert
wrote:
je bedoelt de benzinepomp?
nee, je kan niet zomaar een benzinepomp aan de tank hangen, want in een tank van een injectieauto zitten allerlei slimme dingen die r voorzorgen dat je met 2 liter in de tank ook nog een bocht door kan. Je kan niet (save) aan je tank klooien.
Ik heb r een oplossing voor, echter nderhand heb ik een betere bedacht:
je houd de mechanische benzinepomp en de met standaart aan en afvoer van de tank.
Je pompt daarmee een 2e tankje vol van plm 1 liter, die hang je voorin ergens op een handige plek. (enigszins in de koellucht, niet in de buurt van uitlaat, goed beschermd bij aanrijding)
Hieruit voedt je een filter, dan een uitwendige electrische benzinepomp. (2 pompen dus!)
Dan de rail in, en via drukregelaar retour je weer in het tankje.
ook bovenin het tankje, zodanig dat je alle damp opvangt een restriktie van plm 1 mm, die aansluiten op de retour naar de tank.
Hier is heel erg over nagedacht, als je dit raar vind moet je me maar mailen/bellen dan breng ik je wel weer op dit spoor.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-02-10 13:28 ]
[ This message was edited by: robert on 2002-02-10 13:29 ]
Ik heb r een oplossing voor, echter nderhand heb ik een betere bedacht:
je houd de mechanische benzinepomp en de met standaart aan en afvoer van de tank.
Je pompt daarmee een 2e tankje vol van plm 1 liter, die hang je voorin ergens op een handige plek. (enigszins in de koellucht, niet in de buurt van uitlaat, goed beschermd bij aanrijding)
Hieruit voedt je een filter, dan een uitwendige electrische benzinepomp. (2 pompen dus!)
Dan de rail in, en via drukregelaar retour je weer in het tankje.
ook bovenin het tankje, zodanig dat je alle damp opvangt een restriktie van plm 1 mm, die aansluiten op de retour naar de tank.
Hier is heel erg over nagedacht, als je dit raar vind moet je me maar mailen/bellen dan breng ik je wel weer op dit spoor.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-02-10 13:28 ]
[ This message was edited by: robert on 2002-02-10 13:29 ]
-
- Contacteer:
ik hoop dat je mijn msn accepteer dan gaan we ff samen filisoferen
-
Wordt weer sleutelen Tijn...was het hetzelfde schild dat al deels stuk was??
Als ik zo de opties hierboven lees, lijkt mij een zelf gemaakte hitteschild wel de beste optie, gezien niemand weet hoe je aan een coupe schild kan komen. Succes!
Als ik zo de opties hierboven lees, lijkt mij een zelf gemaakte hitteschild wel de beste optie, gezien niemand weet hoe je aan een coupe schild kan komen. Succes!
-
- Contacteer:
wat kater ik heb liever een poes
o shit nou heb ik vast weer gedaan idere keer als ik wat zeg hoor ik het overal terug
o shit nou heb ik vast weer gedaan idere keer als ik wat zeg hoor ik het overal terug
-
- Contacteer:
ja jij ook?
-
- Contacteer:
robert mail
Heren monteurs, hoezeer ik uw tips ook waardeer
een verkoold (zie originele post) hitteschild is niet echt plat te slaan om na te tekenen. Dus tenzij een van jullie een schild heeft wat ik plat mag slaan .....
De hitteschilden van een GT zijn niet van metaal maar van een soort vezelplaat met glaswol ofzo erdoorheen. Ze zijn ook behoorlijk 3D gevormd enzo, dus platslaan wordt sowiso moeilijk.
Robert (dB), het hitteschild wat al stuk was zat boven de turbo, deze zit er onder.. , kom je dus een stuk moeilijker bij...
De hitteschilden van een GT zijn niet van metaal maar van een soort vezelplaat met glaswol ofzo erdoorheen. Ze zijn ook behoorlijk 3D gevormd enzo, dus platslaan wordt sowiso moeilijk.
Robert (dB), het hitteschild wat al stuk was zat boven de turbo, deze zit er onder.. , kom je dus een stuk moeilijker bij...
Robert, geeft nix hoor
kennelijk (zie de post van Bas) was het bij de Phase 1 anders, dat wist ik niet, anders had ik het er even bijgezegd. (hoewel het staal waarschijnlijk niet in de fik gevlogen was....
In ieder geval:
Heet iemand dan een phase 1 schild-setje voor me? Scheelt weer een hoop werk in dat geval...

In ieder geval:
Heet iemand dan een phase 1 schild-setje voor me? Scheelt weer een hoop werk in dat geval...
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
[/quote]
alu is licht (boeit ons niet), makkelijk vormbaar maar smelt wel wel als het tegen de uitlaat zelf komt.
[/quote]
Aluminium smelten? hoe die je dat?
dit smelt pas bij 1400 graden, dat wordt je uitlaat ook wel zacht denk ik
[/quote]
Aluminium smelten? hoe die je dat?
dit smelt pas bij 1400 graden, dat wordt je uitlaat ook wel zacht denk ik
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
yep tijn , bij een phase 1 is het inderdaad een metalen hitte schild ( voor de turbo dan , niet voor de startmotor ) er zit alleen een "vreemd" gat met ijzere ring op ( om een slang op te zetten , winter stand ) . ik heb er 1 liggen maar sorry die hou ik zelf ( sorry , sorry )
ze zijn nog gewoon te krijgen op de sloop zijn alleen lelijk , metaal is een soort verweert . ff polijsten ofzo
ze zijn nog gewoon te krijgen op de sloop zijn alleen lelijk , metaal is een soort verweert . ff polijsten ofzo
Je kunt het beste ALU nemen, RVS blijft erg lang heet, ALU heeft goede koeleigenschappen. en ijzer roest. NEEM ALU zou ik zo zeggen !!
Ik heb wel een hitteschil PI voor op de turbo....
[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-02-10 19:07 ]
[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-02-10 19:07 ]
net zoals pat al zij,gewoon ontsteking achter het schutbord, en hitteschild weg laten heb ik ook altijd gehad ,en geeft geen problems,ding zit alleen maar in de weg als je bent aan het sleutelen in de buurt van de turbo .,
en aangezien er veel moet worden gesleuteld aan de beestjes doe je jezelf een groot plezier als je het weg laat
greetz marco
en aangezien er veel moet worden gesleuteld aan de beestjes doe je jezelf een groot plezier als je het weg laat
greetz marco
Moet je beter je best doen. Oke het ziet er niet uit maar ik rij toch niet de hele tijd met mijn motorkap open.On 2002-02-10 20:03, catrinus
wrote:
Een hitteschild van alu folie en kippegaas lijkt voor geen meter en het blijft ook niet goed vast zitten. Ik zou voor een metalen hitteschild gaan. Kan niet weer in de fik vliegen.

Maar tijn moet een hitteschild boven zijn startmotor hebben. daar5 kun je naar mijn ogen geen hitteschild van alu folie omheen maken. dat blaast er zo onder weg. Niet dat ik het prutswerk vind als je een hitteschild van alu folie hebt. Maar het lijkt mij niet echt stevig toe bij de startmotor.
There will be plenty of time to rest when your dead