Wie kan mij info geven over het in en uitbouwen van een startmotor voor een R5 GTT.
Moet soms de Turbo unit uitgebouwd worden? Ik kan er anders niet bijkomen. De Franse ingenieurs zullen toch wel rekenig gehouden hebben met doe-het-zelvers?
[ This message was edited by: oscar10 on 2002-02-09 20:00 ]
En weer een streekgenoot!!
Welkom en stel je eerst eens netjes aan ons voor, dat kun je hier doen:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... forum=6</A><!-- BBCode End -->
Verder kan ik je (nog) geen antwoord geven op je vraag (moet zelf nog aan de bak met mijn startmotor) maar ik heb al wel eens gehoord dat je moet beginnen met je beide handen te breken omdat je er anders bijna niet bij komt!
Maar ik hoor wel even wat de mensen hierover te melden hebben
Welkom en stel je eerst eens netjes aan ons voor, dat kun je hier doen:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... forum=6</A><!-- BBCode End -->
Verder kan ik je (nog) geen antwoord geven op je vraag (moet zelf nog aan de bak met mijn startmotor) maar ik heb al wel eens gehoord dat je moet beginnen met je beide handen te breken omdat je er anders bijna niet bij komt!
Maar ik hoor wel even wat de mensen hierover te melden hebben

Als je goed kunt volgelen, dan kan het van onderen af. Maar ik benadruk dat is een heel gevogel 

Het is een heel GEVOGEL om hem van onder af er uit en er in te krijgen!
gevogel=gejong=gekl**t=pokkewerk
Ja hoe noem je het beesje he?

gevogel=gejong=gekl**t=pokkewerk
Ja hoe noem je het beesje he?

nou dit doe ik nou al zowat in mijn slaap,heb deze al vaker vervangen.
je krikt rechts op en demonteerd het wiel,er zit een steunstang die je ff moet wegpakken om de bereikbaarheid te vergroten.
je hebt niet veel ruimte maar je kan er zo het makkelijkst bij.haal polen van de accu om kortsluiting te verkomen en haal de stroomkabels van de startmotor,aan de kant van de stroompunten zit ook nog een beugeltje dat je ff moet losmaken.
aan de bakkant zitten drie bouten die je moet losdraaien emn verwijderen.
als je deze eruit hebt kan de starmotor eruitgehaald worden.
je moet bij demontage opletten dat je het centreerbusje eruithaald en in de nieuwe startmotor duwd op dezelfde plek.dit is heel belangrijk,als je dit vergeet krijg je geluiden te horen die je nog nooit hebt gehoord
monteer de nieuwe op dezelfde manier,dan in tegengestelde volgorde.
bij rustige montage ben je met een uurtje klaar
je krikt rechts op en demonteerd het wiel,er zit een steunstang die je ff moet wegpakken om de bereikbaarheid te vergroten.
je hebt niet veel ruimte maar je kan er zo het makkelijkst bij.haal polen van de accu om kortsluiting te verkomen en haal de stroomkabels van de startmotor,aan de kant van de stroompunten zit ook nog een beugeltje dat je ff moet losmaken.
je moet bij demontage opletten dat je het centreerbusje eruithaald en in de nieuwe startmotor duwd op dezelfde plek.dit is heel belangrijk,als je dit vergeet krijg je geluiden te horen die je nog nooit hebt gehoord
Bedankt Pat, dat bedoelde ik inderdaad met "vogelen" wat meer uitdiepen!On 2002-02-09 20:13, patrick b
wrote:
nou dit doe ik nou al zowat in mijn slaap,heb deze al vaker vervangen.
Jij doet het in je slaap hè?!
Heb je vannacht tijdens je slaap wat te doen?!

juist
,jij begrijpt het.heb daarom ook al een kind
dat gevogel is dus ook gevaarlijk,let dus goed op als je gaat vogelen:lol:
ook aan je auto natuurlijk,let op met dat iel krikje,leg voor de veiligheid altijd iets onder de auto erbij dat als ie van de krik schiet dat jem niet op je harses krijgt.
iets van een paar stuuken balk ofzo.
ook aan je auto natuurlijk,let op met dat iel krikje,leg voor de veiligheid altijd iets onder de auto erbij dat als ie van de krik schiet dat jem niet op je harses krijgt.
Eigenlijk een pneumatische krik erbij en dan onder de wielen een kratje Brand (!)On 2002-02-09 20:24, patrick b
wrote:
juist,jij begrijpt het.heb daarom ook al een kind

Wel de auto even op de handrem zetten
Nee, ik bedoel onder de wielen! Maar ja, ik ben misschien iets ruimer van postuurOn 2002-02-09 20:44, patrick b
wrote:
rudo de wielen op een kratje brand??
hoe hoog wil jem hebben:lol:
je bedoeld onder de kokerbalken?![]()
ruimer van postuur,dan rijdt je toch zeker geen gt turbo toch???:lol:On 2002-02-09 20:55, Rudo
wrote:Nee, ik bedoel onder de wielen! Maar ja, ik ben misschien iets ruimer van postuurOn 2002-02-09 20:44, patrick b
wrote:
![]()
of zit je gewoon op de achterbank te sturen zonder stoelen in je bak:lol:
On 2002-02-09 20:58, Marius
wrote:
Wat zou beter zijn?
Een leeg of een vol kratje?
Weet je wat, dat ga ik vanavond eens even testen.
Een leeg kratje natuurlijk, want dan loop je minder risico!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat het bier verspilt wordt!
On 2002-02-09 20:59, patrick b
wrote:ruimer van postuur,dan rijdt je toch zeker geen gt turbo toch???:lol:On 2002-02-09 20:55, Rudo
wrote:Nee, ik bedoel onder de wielen! Maar ja, ik ben misschien iets ruimer van postuurOn 2002-02-09 20:44, patrick b
wrote:
![]()
of zit je gewoon op de achterbank te sturen zonder stoelen in je bak:lol:
Nee hoor, het pas perfect allemaal!