Kent iemand misschien het volgende probleem en weet hij de oplossing?
Incidenteel valt mijn Laguna RT 2.0 plotseling stil en wil daarna niet meer starten. Na een half uurtje wachten start de auto weer zonder problemen.
Weet iemand wat dit kan zijn; de garage zegt dat ze met meten niets kunnen vinden.
Graag suggesties.
-
When you are affraid.. tadadadada..
and you need help.. tadadadada..
Ghostbusters
maar serieus.. als ze alles doormeten en hij valt spontaan uit en wil niet meer starten lijkt mij dat je boordcomputer een giga fout maakt.. als dat het niet is.. pff loop het rijtje maar langs
- brandstofpomp etc.etc.
and you need help.. tadadadada..
Ghostbusters

- brandstofpomp etc.etc.
Afgezien van ongelukkige boordcomputer....
Maak je gebruik van een startonderbreker?
Uit ervaring kan ik je vertellen dat deze ook weleens ongelukkige & helaas niet altijd aantoonbare momenten kan hebben.
Succes,
Bart.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat deze ook weleens ongelukkige & helaas niet altijd aantoonbare momenten kan hebben.
Succes,
Bart.
't kan zo ongeveer alles zijn, maar 2 dingen die soortgelijke problemen veroorzaken, en bij de R'naultjes geregeld voorkomen zijn:
- toerentalopnemer bij 't vliegwiel defect
- bobine defect (als je auto tenminste nog voorzien is van 1 enkele bobine)
- toerentalopnemer bij 't vliegwiel defect
- bobine defect (als je auto tenminste nog voorzien is van 1 enkele bobine)
rev it like a rental
Wat versta je onder niet meer starten? Startmotor gaat rond maar geen teken van leven of wil die af en toe gaan hoesten/kuchen.
Op welk moment stoptie?
Hoe vaak komt het voor? Kan het in verband staan met warm worden van iets? (warmte=uitzetten=slechte contacten die verbroken worden)
Of is dit het enigste wat je kan vertellen van je probleem?
Greetz Leon
Op welk moment stoptie?
Hoe vaak komt het voor? Kan het in verband staan met warm worden van iets? (warmte=uitzetten=slechte contacten die verbroken worden)
Of is dit het enigste wat je kan vertellen van je probleem?
Greetz Leon
Valt alles stil of heb je nog wel stroom ? (lampjes op je dash e.d.) Ik heb dit namelijk ook eens gehad (in italie, toen ik op vakantie was) en toen bleek een van de accuklemmen niet helemaal tof vast te zitten.
Je schrikt je echt helemaal de t@ring trouwens als alles ineens stilvalt. Je ben ook ineens je stuur en rembekrachtiging kwijt.
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-02-08 10:05 ]
Je schrikt je echt helemaal de t@ring trouwens als alles ineens stilvalt. Je ben ook ineens je stuur en rembekrachtiging kwijt.
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-02-08 10:05 ]
Heb je de onsteking al nagekeken ??
Verdelerkap
Bougiekabels
kabel van de bobine naar de verdelerkap.
bobine ?!?!?! want die laat jou bougies vonken.
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Renault 19 1.8 16V.
Ik heb de verdelerkap, bougies, bougiekabels vervangen en hij loopt weer perfect.
Als dit niet geholpen had dan had ik gewoon de bobine ook vervangen.
ps: Koop die onderdelen bij Automaterialen, veel goedkoper als bij de renault dealer zelf!!
Grtzzz
Serge
Verdelerkap
Bougiekabels
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Renault 19 1.8 16V.
Ik heb de verdelerkap, bougies, bougiekabels vervangen en hij loopt weer perfect.
Als dit niet geholpen had dan had ik gewoon de bobine ook vervangen.
ps: Koop die onderdelen bij Automaterialen, veel goedkoper als bij de renault dealer zelf!!
Grtzzz
Serge
Kijk, alles kan natuurlijk, nix is uit te sluiten, maar:On 2002-02-08 11:15, confusionsb
wrote:
Heb je de onsteking al nagekeken ??
Verdelerkap
Bougiekabels
Een 'af en toe' storing in alle vier de bougies of bougiekabels tegelijk is errug onwaarschijnlijk. Daarnaast zorgen rotte kabels of bougies over 't algemeen voor rottig lopen, en niet voor uitvallen. De kabel van bobine naar verdeler zou eventueel nog kunnen, maar ook daarbij is zo'n af en toe/ volledig uitvallen storing niet bepaald voor de hand liggend.
rev it like a rental
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
"t spooookt hier in de La-gunaaaaa"
(=zingen op: 'phantom of the opera..')
sorry... dit is echt weer zo'n "ik kan je niet van dienst zijn dus ik plaats maar een absoluut onzinnige reply"-reply...
eerder.
(=zingen op: 'phantom of the opera..')
sorry... dit is echt weer zo'n "ik kan je niet van dienst zijn dus ik plaats maar een absoluut onzinnige reply"-reply...
eerder.
er zijn een aantal nieuwe forums bij gekomen, graag je topics in de juiste plaatsen.
Hij is nu verplaatst.
Hij is nu verplaatst.
Afgezien van ongelukkige boordcomputer....
Succes,
Bart.
laters!!
Succes,
Bart.

Vergeet ale verhalen hierboven. Ik had dezelde problemen. Dealer is 3 weken aan het zoeken geweest. Wat bleek, de inlaatklep benzine sloot niet goed waardoor de motot verzuipt en vervolgens stil valt. Andere klep dus