Vanavond begon de motor (1.7 F2N) opeens te tikken. Een kennis van me is monteur, hij luisterde ernaar en meldde dat er waarschijnlijk een klepzitting loszit.
Dus dat wordt een andere kop monteren. Weet iemand daar wat meer vanaf? Kan ik ervoor naar de sloop, of is gereviseerd aan te raden? En waar vind ik zoiets?
Is het vervangen trouwens moeilijk? Volgens de vraagbaak lijkt het niet moeilijk....
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-
Een kop trekken is nooit makkelijk en zo gedaan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat vermoeden had ik al. Ik hoorde dat een gereviseerde kop Fl. 1200,- kost. *SLIK* Bovendien is die helemaal kaal. Als ik nu op de sloop wat kan vinden, dan zit de nokkenas al gemonteerd. Dat scheelt dan weer gemier met vulplaatjes etc. Maar ja, hoe goed is zo'n kop!?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
DAt is een gok die je dan neemt.
-
- Contacteer:
is dat nog gewoon een carb blokje?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja, het is nog een carburateurblok. Tweetraps Solex(?) 28/34. Als het goed is past elke kop van een 1.7 F-benzinemotor. In ieder geval van een carburateurversie. Ik neem niet aan dat de nokkenas e.d. anders zal zijn bij een R9/19/21. Maar dat zijn gevaarlijke aannames, ik weet het 
-----------------
/ Renault 5 Baccara 1.7 \

[ This message was edited by: Martijn *Baccara* on 2002-02-06 22:55 ]

-----------------
/ Renault 5 Baccara 1.7 \

[ This message was edited by: Martijn *Baccara* on 2002-02-06 22:55 ]
Die F2N motoren met de 2 traps solex carburateur zijn in veel modellen uit die tijd toegepast, o.a de R11, 21, 19, en de 5. Er zijn 2 versies, de F2N-P en de F2N-Q. Q versie levert meer vermogen, maar de koppen zijn volgens mij hetzelfde, moet je even navragen. Je zal die kop dus wel kunnen vinden op de sloop. Ik zou dus eerst ff kijken of je en goede kop op de sloop kan vinden.
Mazzel
Mazzel
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb al een kop gevonden. voor 300 gulden (hij zei gulden???) Maar goed, er waren er genoeg.
Het kan bij mij geen schroefje zijn. Ik heb vulplaatjes voor de klepspeling. Rotdingen. Kan je alleen stellen met speciaal gereedschap.
Het kan bij mij geen schroefje zijn. Ik heb vulplaatjes voor de klepspeling. Rotdingen. Kan je alleen stellen met speciaal gereedschap.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
dat stellen hoeft niet met spreciaal gereedschap.
je meet gewoon de speling die je hebt.
en rekent dan gewoon de dikte van de vul plaatjes die je nodig bent om de juiste klepspeling te krijgen.
ik geloof
uitlaat 0,4 mm
inlaat 0,2 mm
dan draai je gewoon de nokkenas eruit en verwijderd de oude plaatjes en legt de nieuwe plaatjes erin.
en monteert de nokkenas weer en klaar is kees.
je meet gewoon de speling die je hebt.
en rekent dan gewoon de dikte van de vul plaatjes die je nodig bent om de juiste klepspeling te krijgen.
ik geloof
uitlaat 0,4 mm
inlaat 0,2 mm
dan draai je gewoon de nokkenas eruit en verwijderd de oude plaatjes en legt de nieuwe plaatjes erin.
en monteert de nokkenas weer en klaar is kees.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Contacteer:
mat dat speciaal gereed schap hoef je de nokkenas niet te verwijderen in de loop van de volgende week weet ik wat het blok van mijn oude gtx moet kosten met bak en nieuwe koppeling (nou ja complete auto met remusje er onder en erg laag) verwacht max 1000 gulden
-
- Contacteer:
die gtx van mij had de grootste weber er op duiste import maar ze hebben het er over gehad dat het waarschijnlijk een raceblok was met originele spruitstukken
ja maar je moet het doen met het gereedschap wat je hebt.
en ik neem aan dat dat stukkie speciaal gereedschap van renault niet goedkoop is.
als het al te koop is en dan kan het nog niet uit.
en ik neem aan dat dat stukkie speciaal gereedschap van renault niet goedkoop is.
als het al te koop is en dan kan het nog niet uit.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De auto laat ik maken bij een kennis. Kost me plm. 600,- Dat is inclusief een kop van de sloop. De dealer deed het inclusief gereviseerde kop voor 1200,- Dan is de keuze makkelijk!
Dat speciale gereedschap is niet van Renault. Is ook als imitatie verkrijgbaar. Maar voor die enkele keer begin ik daar niet aan. Dat met die nokkenas loshalen is wel een idee. Alleen zit je dan weer met de distributieriem.
Dat speciale gereedschap is niet van Renault. Is ook als imitatie verkrijgbaar. Maar voor die enkele keer begin ik daar niet aan. Dat met die nokkenas loshalen is wel een idee. Alleen zit je dan weer met de distributieriem.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik kon vanavond m'n Baccaraatje weer ophalen. Het bleek geen klepzitting te zijn, maar de spanner van de distributieriem. Het ding was helemaal op, er zat zelfs een blauwe plek op van het warmlopen. Daar kom ik dus goed mee weg. Had er niet aan moeten denken wat er gebeurd als zoiets echt vastloopt...
Weber erop ? Welke dan?On 2002-02-09 21:54, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
die gtx van mij had de grootste weber er op duiste import maar ze hebben het er over gehad dat het waarschijnlijk een raceblok was met originele spruitstukken