Ok, zoals ik al reeds eerdere malen had aangegeven, ik ben qua techniek toch best wel een leek, maar toch effe proberen.
Probleem:
Sinds enige tijd heb ik last van een gigantisch irriterend gepiep. Het ergste is het, als de motor nog koud is. Dan wil ik wegrijden, maar dan schokt de motor als het ware een beetje. En bij ieder schok die de auto maakt hoor ik een piep. Overigens hoor ik dat gepiep ook als ik mijn koppeling heel snel op laat komen en veel gas geef. Volgens mijn pa lag het aan het (flexibele/meebewegende) verbindingsstuk tussen de uitlaat en het motorblok die de kanteling van het motorblok opvangt. Begrijpen jullie mij? Nou goed. Ondanks dat ze een paar maanden terug de hele uitlaat hebben vervangen, hoor ik die %&@%$ piep nog. Any suggestions? Rubbertje versleten van de ophanging (ik roep maar wat)?
-
- Contacteer:
Is het geen piep van de v-snaar??
Hoor je het piepend geluid ook als je stilstaat en de motor laat draaien?
Of hoor je het op het moment dat je bijvoorbeeld in z'n 1 rijdend heel de tijd een klein beetje gasgeeft en dan weer gas loslaat, zodat ie een beetje stotend gaat rijden?
Of hoor je het op het moment dat je bijvoorbeeld in z'n 1 rijdend heel de tijd een klein beetje gasgeeft en dan weer gas loslaat, zodat ie een beetje stotend gaat rijden?
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
Als je dit bedoeld:On 2002-02-05 17:27, Stevie
wrote:
Dan zouden het aanlopende remmen kunnen zijn?
Dan zou het een versleten motorsteun/ophangpunt kunnen zijn, of die flex koppeling van de uitlaat (ik ga persoonlijk voor de flex koppeling, vooral als het gepiep onstaan is nadat of vlak nadat de nieuwe uitlaat gemonteerd is)
Edit: misschien hoor je het ook al piepen als je je blok eens flink heen en weer schud als alles uit staat. Of: motor uit> versnelling inschakelen> handrem er af laten> motorkap openen> auto heen en weer bewegen> Resultaat is dat je gehele aandrijflijn/verbindingen/eigenlijk alles tijdens bewegen telkens omgekeerde krachten te verwerken krijgen waardoor dan ook wel die piep opgewekt zal worden.
En dan luisteren/ruiken/voelen en ontdekken......

-----------------
Tip: Denk extreem en begrijp alles!!
[ This message was edited by: Paanz on 2002-02-05 17:40 ]
Effe op de brug en kijken of er een onderdeel contact met de auto maakt.
Ik had eens een uitlaatklem die iets raakte onder de auto, ik zocht me rot, nadat ik de klem verdraaide was de piep weg....
Ik had eens een uitlaatklem die iets raakte onder de auto, ik zocht me rot, nadat ik de klem verdraaide was de piep weg....
Ik heb het soms ook met mijn Clio......Het is het flexibele/koppelstuk van de uitlaat.
Als ik het hoor dan is het bij koude motor als de motor kantelt....dus bij koppeling intrappen/laten opkomen
FF een beetje spuitkopervet erop
Als ik het hoor dan is het bij koude motor als de motor kantelt....dus bij koppeling intrappen/laten opkomen
FF een beetje spuitkopervet erop

-
- Contacteer:
kijk toch de motor steunen ff na
kan zijn dat je blok te veel kanteld en daardoor je flexibele deel te veel laat vervormen
kan zijn dat je blok te veel kanteld en daardoor je flexibele deel te veel laat vervormen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
Als je dit bedoeld:On 2002-02-05 17:33, Paanz
wrote:On 2002-02-05 17:27, Stevie
wrote:
Dan zouden het aanlopende remmen kunnen zijn?
Dan zou het een versleten motorsteun/ophangpunt kunnen zijn, of die flex koppeling van de uitlaat (ik ga persoonlijk voor de flex koppeling, vooral als het gepiep onstaan is nadat of vlak nadat de nieuwe uitlaat gemonteerd is)
Edit: misschien hoor je het ook al piepen als je je blok eens flink heen en weer schud als alles uit staat. Of: motor uit> versnelling inschakelen> handrem er af laten> motorkap openen> auto heen en weer bewegen> Resultaat is dat je gehele aandrijflijn/verbindingen/eigenlijk alles tijdens bewegen telkens omgekeerde krachten te verwerken krijgen waardoor dan ook wel die piep opgewekt zal worden.
En dan luisteren/ruiken/voelen en ontdekken......

Ja, dat dacht ik dus ook al. Kopervet? Ik had al eens een of ander vet geprobeerd op dat flexstukkie te smeren, maar toen was het meer rookmobiel, want die shit wordt superheet. Kopervet gaat niet roken, hoop ik? Het is dus inderdaad net wat Paanz zegt, het kantelen van het blok, maar is het daar dan versleten, of zo? Of misschien dan toch, zoals Sven zegt, dat het motorblok TE ver kantelt?
Overigens, na het smeren werd het piepen wel minder, maar voor korte duur
-----------------
Hallo? Oh!
[ This message was edited by: Just the Cook on 2002-02-06 02:33 ]