Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
catrinus

Hoi,

Ik heb wat problemen met mijn carterventilatie. Sommigen weten dat ik gewoon een slang vanaf de carterventilatie potje naar de straat heb lopen. Laatst zat de hele bijrijders kant onder de olie bij de motor. Nu bleek dat het uit de carter ventilatie kwam. Het spoot dan op de dynamo en daardoor kwam de hele bijrijderskant onder de olie te zitten. Maar nu heb ik de slang op een fles van 1 liter aangesloten en die zit na een ritje ongeveer voor 1/6 deel vol met een soort grijze prut. Vandaag heb ik ongeveer 80km gereden en toen was de fles weer voor 1/6 deel vol maar nu was het wat donkerder van kleur.

Volgende probleem:

Als ik een koude motor heb en ik start de motor dan hoor ik allemaal lucht in mijn liter fles blazen waarop mijn carterventilatie zit aangesloten. Is het normaal dat een carter ventilatie met een koude motor al direct werkt. Aangezien er ook veel prut na een rit in mijn fles zit begin ik sterk te denken dat mijn koppakking lek is of een zuigerveer kapot is waardoor de compressie langs de zuiger lekt. Bij een warme motor komen de "echte" carterdampen in de fles. Bij koude motor ruik ik niets.

Ik hoop dat iemand mijn probleem kent.

Greetz, catrinus
There will be plenty of time to rest when your dead
catrinus

B.T.W. Ik weet dat er wel eens wat witte prut uit de carterventilatie kan komen maar dit is donker grijs tegen het bruine aan. Niet echt fris vind ik.
jetab
Contacteer:

Tja, je zegt het zelf al... koppakking/zuigerveer, zou kunnen denk ik.

Maar eigelijk heb ik geen idee... :sad:

Kom jongens help 'm ff!
Wouter.

Meestal verkleurt de olie zo erg als je er koelvloeistof bij doet, dus dan zou ik eerder denken aan een lekke koppakking dan aan zuigerveren. Meet anders even je compressie!
Jeroentje

nee dat is witte slutch zoals ze dat noemen dat is voornamelijk als er langzame/luie en vooral kleine stukjes worden gereden een soort vocht met olie lijkt het wel op nie zo erg maar zeker langere stukken rijden en het moet wel minder worden of weggaan succes J AT
robert

hela jeroen de at man,

wel lezen hoor.

want sludge is inderdaad op zicht vrij normaal, maarrrr als het er nu uitspuit is dat is wel een beetje raar, hmm?
De conclusies van catrinus lijken op zich goed.

En gebruik svp eens wat punten en komma's. Das wel zo duidelijk.
r
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-23 09:57 ]
catrinus

Allemaal bedankt voor de reply`s. Nou begin ik sterker te denken dat mijn koppakking naar zijn grootje is( mag ook wel na 180000km). Compressie meten ga ik binnenkort doen dan weet ik zeker of er geen zuigerveer kapot is.
catrinus

Hoera hoera. Mijn probleem is opgelost met het olie er uit gooien. Ik heb dirk-jan hofmans opgebeld en die heeft mij geholpen met mijn probleem. Ik had een slang afgedopt wat niet moest. Morgen ff met het lasapperaat stoeien om mijn dorpel te lassen en dan ff weer netjes maken voor oosterhout:smile:.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

beetje overdruk in je carter gecreeerd dus jongens let dus op het met je carter onluchting
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Bart V

ik had pas bij een auto dat de carterventilatie zo dicht zat, dat het er bij de peilstok uit kwam, en niet zo'n beetje ook. Hele motor onder de olie en bagger.
Abel
Über-Spammer

Motor is dus nog wel goed? scheelt weer...
Plaats reactie