Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Ik zag op martplaats dat turboman een motertje in de aanbieding had weet niet of die hem nog heeft maar gaat dit passen in mijn 5tje 1.4 campus deze heeft nu 187000 km gelopen en is dit de moeite waard

x 1397 cm3 C2J motor (212600 km) + nwe koppakking (9 maanden oud)
1 x Webers 18/100 (32 DRT) carb dubbeltraps), voor deze motor, 3 jaaroud (via BCCP Gramsbergen)
1 x K&N open luchtfilter 80mm (hoogte) direkt op deze carb.

Deze drie delen tesamen geven 83 pk en 127 Nm





[ This message was edited by: Nelis on 2002-02-05 15:56 ]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Met die km stand zou ik het niet doen.
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

En past een 21Turbo-motor trouwens in een 19?
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

On 2002-02-05 15:53, Bart V
wrote:
Met die km stand zou ik het niet doen.
Waarom is dat een probleem dan??
Meeste GT's hebben toch al meer dan 200k gelopen.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Hangt er trouwens ook vanaf wat ie kost?? had ik nog niet aan gedacht eigenlijk.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

On 2002-02-05 15:50, Nelis
wrote:
Ik zag op martplaats dat turboman een motertje in de aanbieding had weet niet of die hem nog heeft maar gaat dit passen in mijn 5tje 1.4 campus deze heeft nu 187000 km gelopen en is dit de moeite waard

x 1397 cm3 C2J motor (212600 km) + nwe koppakking (9 maanden oud)
1 x Webers 18/100 (32 DRT) carb dubbeltraps), voor deze motor, 3 jaaroud (via BCCP Gramsbergen)
1 x K&N open luchtfilter 80mm (hoogte) direkt op deze carb.

Deze drie delen tesamen geven 83 pk en 127 Nm





[ This message was edited by: Nelis on 2002-02-05 15:56 ]
Sterker nog deze is van een renault GTS geweest.. Van onze turbo man.

Deze motor staat in groningen in de renault garage.
Anonymous

Of kan ik mischien alleen de Webers en het
K&N open luchtfilter gebruiken op mijn moter ??
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Ik snap niet dat je zoveel geld uit wil geven aan je auto, want hij wordt er alleen maar minder waard door en als je em dan zat bent ben je je geld ook kwijt. Waarom koop je niet gewoon een leuke GTT en knap je die leuk op?? Scheelt je ten eerste een hoop geld en ten tweede is de kans groter dat je er nog wat voor terugkrijgt bij verkoop!
Anonymous

Ja daar heb je wel gelijk in hoor heb ook wel lopen denken aan een gtt alleen denk ik dat je met een gtt verstand van sleutelen moet hebben en dat heb ik dus niet vandaar dat ik ook een gewoon 5je rij en geen gtt was ook niet van plan om deze weg te doen wil deze helemaal oprijden en dan een clio 16v of een rsi te kopen vandaar. Alleen steeds vaker loop ik me te ergen aan dat ie best traag is
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Hoe snel denk je dat spullen stukgaan als je er veel meer vermogen opzet dan dat het voor ontworpen is?? Die motor is natuurlijk veel sterker dan je huidige, wat 10x meer onderhoud vergt aan je auto.. Denk aan remmerij, vering, versnellingsbak, frame, banden, differentieel, homokineten :smile: und so weiter..

dus, eindconclusie, stout plan, slecht idee..
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

He het maakt toch niet uit of je nu een normale 5 of 5GTT hebt, want ook een GTT is gewoon een 5, dus je zult ook wel veel onderhoud hebben aan die normale 5 van je.

Of zie ik het nu verkeerd?
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

misschien niet helemaal, maar het onderstel + remmen van de GT T is aangepast voor die 120pk + een hoop trekkracht.. tenminste, daar ga ik vanuit..
Plaats reactie