Eindelijk weer een update
Woensdag is de motor uit de blauwe gtt geheftruckt.
Omdat ik bij Steven al had geoefend kon de vraagbaak dicht blijven en was de motor vrij snel los.
Ik heb meteen een paar onderdelen bekeken, ook omdat ik nog niet wist in welke staat het blok was.
Helaas zit er een scheur in de turbo
Omdat ik het andere blok met een goede startmotor wil monteren, het is namelijk een kut werk om de starter te vervangen als de motor op zijn plaats zit, heb ik de starter naar onze specialist gebracht.
Hij raade mij aan om de Bosch starter die er nu opzat te vervangen door een Valeo omdat de Bosch vaak stuk gaat.
Dus de Bosch wordt nu goedkoop gereviseerd om als reserve te dienen.
Verder waren alle resten olie en koelwater in redelijke staat, dus ik heb een goed gevoel over de staat van het blok
Het is namelijk de bedoeling om het blok van de witte gtt tijdelijk in de blauwe te leggen zodat hij tenminste rijdbaar is en dan het blok van de blauwe of een ander blok wat hier ligt te reviseren en aan te passen zodat dit uiteindelijk in de blauwe kan.
Nu zit er een opendak in de blauwe.
Is het beter om dit er uit te halen voor het spuiten of kan dit blijven zitten?
Ik weet namelijk niet precies hoe het vast zit, maar het lijkt of het voor een deel aan het dak zit gelijmt.
De binnenkant van de auto hoeft niet helemaal gespoten te worden, omdat hij ong. in dezelfde kleur blijft.
Ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen