hoi iedereen ik rijd zelf een r21turbo phase1 en heb het volgende probleem met de abs
met droog weer stopt die heel goed en als het regent komt op het dashboard het gele lampje met abs te branden dus geen abs ik heb alles al nagemeten zowel 2sensors vervangen als kabelboom vervangen en nog steeds het zelfde probleem als ook schijven en remblokken vernieuwd iemand nog raad???
Heb je de targets wel eens bekeken? Vooral op de achternaven willen die nogal eens verroesten, en voor storingen zorgen.
De symptomen die ik daarbij had zijn trouwens wel erg anders dan jouw omschrijving, maar even controleren kan geen kwaad lijkt me.
(bij mij ging om bovengenoemde reden het lampje branden boven de 160, en dan niet meer uit. Tevens voelde je het pedaal pulseren als je langzaam reed en dan remde (zonder blokkeren).
De enige logische verklaring die ik voor jouw omschrijving kan verzinnen is een stuurapparaat dat in de war is, misschien eens een andere proberen?
Succes
De symptomen die ik daarbij had zijn trouwens wel erg anders dan jouw omschrijving, maar even controleren kan geen kwaad lijkt me.
(bij mij ging om bovengenoemde reden het lampje branden boven de 160, en dan niet meer uit. Tevens voelde je het pedaal pulseren als je langzaam reed en dan remde (zonder blokkeren).
De enige logische verklaring die ik voor jouw omschrijving kan verzinnen is een stuurapparaat dat in de war is, misschien eens een andere proberen?
Succes
rev it like a rental
dat peobleem was ook zo begonnen op een bepaalde dag met een snelheid van180begon ineens dat gele lampje te branden en dat en bij uitschakelen van motor en opnieuw starten terug uit totover een maand het bij slecht weer ook begon te branden
heb die achternaven ook volledig nagezien en zie toch geen roest had een paar weken geleden een remleiding breuk toen die opgelost was is het een paar dagen goed gegaan ongeacht het weer maar dinsdag begon het terug
dus denk ik dat het in de kabelboom zit ga deze nog eens goed uitmeten in ieder geval bedankt
dus denk ik dat het in de kabelboom zit ga deze nog eens goed uitmeten in ieder geval bedankt
nog een vraagje menno ik heb nog een 21motor liggen met 165.000km maar bij een commpresietest is deze heel goed bevonden is het nog aangewezen die te chiptunen en bijbehorende benzinepomp van 3bar te monteren thanks 4 the info
Heb ik ook af en toe dat lampje gaat branden, heeft blijkbaar ook iets met nattigheid te maken! En abs komt heel dikwijls tussen als ik nog niet ver van huis ben en bijna stil sta als ik aan het stoppen ben uiteraard! Menno...?
he hakke alles goed met uwe bak zeg ik heb de mijne ook op de bank laten testen 208pk 310nm deze is wel al van vroeger gechiptuned
turbodruk iets hoger groep a dumpvalve gechipd groep A uitlaat k/n filter met rechtstreekse aanzuigbuis onsteking vervroegd volgens tuner
pakt beter op dan vroeger maar spint veel rapper en turbodruk blijft iets konstanter nu maar heb veel liever nog veel meer koppel dan pk's hoor
-
zoals ik goed begrijp gaat het lampje allen branden bij nat weer dan zou de mogelijkheid zijn dat er water bij stekkers of tussen de berading zit voornamelijk kan dit gebeuren als er een bescherm hoes of een kous over de bedrading zit die voornamelijk het water moet tegen houden en bij oudere auto's willen deze defeckt raaken en storingen geven 
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.nl/~rtc033" TARGET="_blank">www.renault-tuning.nl/~rtc033</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Maarten GTT on 2002-02-02 22:03 ]

-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.nl/~rtc033" TARGET="_blank">www.renault-tuning.nl/~rtc033</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Maarten GTT on 2002-02-02 22:03 ]
heb het uitgeprobeerd ben gaan rijden(vliegen)op de snelweg eenmaal 180km hups lampje brand is niet meer uitgegaan ook nie toen ik motor 3maal aan en uit zette dus ga ik morgen die achterwielagers morgen goed inspekteren en desnoods vervangen
-
suc6 ermee 

----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
thanks laat wel weten of het lukt by the way weet in belgie 5GTT te koop voor 550 EURO tip top in orde zegt die eigenaar via telefoon ik heb daar toch mijn vragen bij hoor jullie nie ??????? p.s is phase 2 1990 kleur blauw met devil onder
-
is denk ik een bleu sport ?????
is ook zo maar die belachelijke lage prijs voor zo een tip top machine zoals de eigenaar het uitdrukt dat bestaat van zijn leven toch nie hoor
-
mischien weet hij er zelf niks van af of hij wil er zo snel mogelijk van af of het zijn idd mooie praatjes van hem 
ik ga maandag kijken is die echt slecht laten staan maar valt hij mee neem ik hem mee genoeg stukken van te vinden voor en redelijke prijs me dunkt
Alles okidoki met den 21, mercikes! 208pk da kan al tellen ma der is gerust meer uit te halen!On 2002-02-02 20:05, gille7
wrote:
he hakke alles goed met uwe bak zeg ik heb de mijne ook op de bank laten testen 208pk 310nm deze is wel al van vroeger gechiptuned
weet het ga bij menno mijn chip laten programeren ennin die andere blok steken want de mijne heeft al te veel km's en hoop een 235pk te hebben
thanks