Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
RickGT TURBO
Contacteer:

weet iemand hoe een claxon (toeter) functioneerd in de meeste Renaults? (r19 specifiek).
Is er een wetelijke bepaling (qua geluid).
Ik vind namelijk het standaard geluidje wat magertjes... :smile: Is dat iets wat op te schroeven/veranderen is op een of andere manier?
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

je mag ook een luchthoorn installeren
als deze maar een toon geeft :grin:
Cleaned Style
Projecttopic
jeroen.k

Volgens mij mag die best hard gaan!! Als je hem maar niet onnodig gebruikt :lol:!Van die dierengeluidjes zijn wel erg grappig, een blatend schaap ofzo, maar dan moet je er volgens mij wel een gewone toeter naast hebben. Je huidige claxon kun je trouwens gewoon weghalen en dan zet je daar een nieuwe voor in de plaats. Een beetje automaterialenzaak heeft wel een pittige hoorn liggen. Compressortje inbouwen hoorn dr bij en blazen!! Met je toeter dan hè :lol:!
RickGT TURBO
Contacteer:

Het liefst een scheeps hoorn. Want als dan iemand voor me rijd dan kan ik z'n kuipstoeltje laten vibreren.. :smile:

Nee, maar serieus. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het een beetje kan aanpassen. Waar zit dat ding eigenlijk in een R19?
Ik heb wel een oud alarm systeem in de auto zitten die onbruikbaar is gemaakt. (is gewoon alle draden af geknipt ooit door iemand)
Dus ik zou mischien daar de hoorn van kunnen gebruiken...
jeroen.k

Zo'n toeter zit vaak ergens onder je bumper ofzo als ik het goed heb. Gewoon iemand in de auto laten zitten en flink toeteren! Jij met jeoren erbij en luisteren waar die zit!!
:lol: Weet niet of dat met je alarmsysteem mogelijk is, maar lijkt me ook niet echt mooi!
mark -19- 16v

die toeter zit achter je voor bumper ff op je knieen en je kan hem zien zitten het zijn er 2 als ik me niet vergis ehh opvoeren van je toeter daar weet ik niks van.

ps koop een lucht hoorn met compressor das gaaf wel je gewone toeter behouden want een meerde geluiden hoorn is verboden in nederland dus maak het knopje ergens waar de politie hem niet kan vinden

suc6
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Anonymous

Maat van mij had in zijn lada )(ja iik ken lada rijders) een tram bel geinstalleerd, erg grappig als je langs een tramhalte rijdt. :smile:
Matijs
Contacteer:

:lol: :lol:
Paanz

Ik ga dit misschien nog wel eens doen: een toeter installeren en dan wel zo groot dat ie net onder de motorkap past!!! of eventueel diverse toeters op plaatsen waar je ze kwijt kan. Gebruik dan een oude gastank als pneumatische voeding, want anders met er zo'n grote compressor bij.
Anonymous

De toeter van de 21 / 25 klinkt ook wel bruut.

Rolls heeft een toeter die ook beschaafd kan toeteren.... :lol:

De toeter van mijn 19 vindt ik hard genoeg, als 'ie het niet lekker doet, moet je de contacten eens schoonmaken. Omdattie veel vuil en nattigheid van de weg pakt, worden die erg vies en wordt het geluid wat minder.
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

een maat van mij heeft zoŽn electrische T ford hoorn, dat is echt :grin::grin:, maar mag natuurlijk niet
Cleaned Style
Projecttopic
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

toet toet
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

nou die gaat eigenlijk meer van
MHOOOOUUUUUU MHHHOOOUUUUU :grin:
Cleaned Style
Projecttopic
Matijs
Contacteer:

Vleigtuigen hebben toch geen toeter?
Bart V

On 2002-02-04 18:34, Willem S
wrote:
De toeter van de 21 / 25 klinkt ook wel bruut.

Rolls heeft een toeter die ook beschaafd kan toeteren.... :lol:

De toeter van mijn 19 vindt ik hard genoeg, als 'ie het niet lekker doet, moet je de contacten eens schoonmaken. Omdattie veel vuil en nattigheid van de weg pakt, worden die erg vies en wordt het geluid wat minder.
Willem, die standaard toeter van de 19 is echt een stil bagger ding, op de snelweg hoort niemand hem, en de buren worden er s'ochtends ook niet wakker van :sad: Het toetertje van de invaliden wagen van me opa gaat nog harder.

Ik wil een dubbele claxon hebben op mn 19, dat is veel beter. Zit deze wel op de 16V?????

Mazzel
Plaats reactie