help, ik krijg te weinig turbo druk.
Heb mijn turbo opgedraaid, en er komt geen verschil, men metertje wijst tot juist voor de rode streepjes. Hiervoor ging ie maar tot in het midden van het metertje. Dit heb ik dan kunnen oplossen met een andere intercooler te steken, de vorige moet blijkbaar ergens gefit hebben.
Nu blijft hij tot juist voor die rode streepjes hangen.
M'n turbo regelschroef staat al zo goed als op het maximum, heb al m'n tube's al eens omgewisseld gehad met andere, alles nagezien op fitten, maar vind niets.
Is de tube die van de intercooler naar de turbo loopt geen veiligeid tegen overdruk?
Moet ik deze contacten er misschien afhalen of doorverbinden?
Ik weet het niet meer!
alle info is welkom.
Bedankt, Kevin.
Niet om het een of ander, maar tot de rode streepjes is 0.9 bar.....
Ik zou me minder druk maken......
Ik zou me minder druk maken......
-
- Contacteer:
Wou dat het m'n turbo was maar die heb ik ook al eens omgewisseld, en het blijft hetzelfde, op zich gaat ie wel vooruit maar als ik dan naast een andere turbo ga staan dan moet ik wel afgeven, en dat wringt wel wat snap je?
In de slang van turbo naar intercooler zit een sensor, maar die onderbreekt de ontsteking pas bij 1.2 bar dacht ik.
Wellicht zijn voor jou grotere sproeiers een idee om net dat beetje meer vermogen uit de druk te halen....
Heb je de actuator ook verwisseld vorige keer?
Werk je met een bleedvalve of heb je alleen aan de actuator gedraad?
Staat je actuator circuit al in de cup - afstelling?
Wellicht zijn voor jou grotere sproeiers een idee om net dat beetje meer vermogen uit de druk te halen....
Heb je de actuator ook verwisseld vorige keer?
Werk je met een bleedvalve of heb je alleen aan de actuator gedraad?
Staat je actuator circuit al in de cup - afstelling?
-
- Contacteer:
Ben vandaag gaan horen bij renault zelf, voor die sproeiers, zijn niet meer te krijgen. en euh wat is een actuator? heb je misschien een andere naam?
Voor die sproeiers is het niet te doen om die zelf uit te boren?
-
- Contacteer:
de actuator is dat soort drukvatje dat regelt hoever je turbo opengaat ,en waar je aan moet draaien als je meer drukwilt niet? (ben aan het leren hee)
Voor de rest is alles origineel behalve een dump valve maar dit kan er toch niets aan veranderen niet?
Voor de rest is alles origineel behalve een dump valve maar dit kan er toch niets aan veranderen niet?
Sproeiers kan je zelf uitboren als je een goede kolomboor hebt enzo, er zijn hier wel mensen die daar ervaring mee hebben. Ze zijn ook nog wel te krijgen, maar niet meer bij renault. (improve-tuning vast wel)On 2001-12-26 22:28, kevinb
wrote:
Ben vandaag gaan horen bij renault zelf, voor die sproeiers, zijn niet meer te krijgen. en euh wat is een actuator? heb je misschien een andere naam?
De actuator is dat deel waar de wastegate mee geopend word, je weet wel, dat busje waar dat stangetje in gaat....
Had je alleen die stang verdraaid of een bleedvalve gemonteerd?
Je kunt ze zelf wel uitboren, maar dit is nogal een nauwkeurig werkje omdat het waarschijnlijk om 0,05mm gaat. Je kunt dit ook laten doen door bijvoorbeeld dynojet, weet je zeker dat het goed gebeurd.
Ik denk dat het niet ligt aan je turbo dat je het aflegt trouwens. met 0.9 bar lijkt me dat toch sterk. Ik zou eerder aan je elektronische ontsteking denken, dat die bijvoorbeeld niet meer vervroegt.
Ik denk dat het niet ligt aan je turbo dat je het aflegt trouwens. met 0.9 bar lijkt me dat toch sterk. Ik zou eerder aan je elektronische ontsteking denken, dat die bijvoorbeeld niet meer vervroegt.
-
- Contacteer:
een bleedvalve heb ik niet. Ik heb gewoon aan het stangetje gedraaid.
is het de moeite om het systeem is om te bouwen naar een cup-versie? weten jullie misschien waar ik wat info kan vinden naar het ombowen? Ik zal morgen is proberen om de ontsteking te vervroegen, witte met de rode verwisselen op de middelste stekker niet?
is het de moeite om het systeem is om te bouwen naar een cup-versie? weten jullie misschien waar ik wat info kan vinden naar het ombowen? Ik zal morgen is proberen om de ontsteking te vervroegen, witte met de rode verwisselen op de middelste stekker niet?
-
Om te beginnen zou ik niet uitgaan van de originele turbodrukmeter, want die lijkt me niet zo betrouwbaar (al was het maar omdat er geen cijfers langsstaan).
Voordat je nog verder gaat opschroeven zou ik eens een echte meter installeren om te kijken hoe veel druk je nu rijdt.
Voordat je nog verder gaat opschroeven zou ik eens een echte meter installeren om te kijken hoe veel druk je nu rijdt.
Installeer dan meteen een bleedvalve, daarmee kan je de druk beter verhogen.On 2001-12-26 22:48, kevinb
wrote:
een bleedvalve heb ik niet. Ik heb gewoon aan het stangetje gedraaid.
op de site van Tino staat wel een goede beschrijving (zie links sectie)
-
- Contacteer:
Maar hij legt het af tegen een andere turbo zegt 'ie. Misschien combinatie van veel faktoren? Onnauwkeurige meter, veel gewicht, lage bandenspanning, etc. Metertje eerst maar determineren ja. Check en doublecheck. Bij het begin beginnen.
Ja, ok... maar je weet nooit wat voor andere GTT dat is natuurlijk....On 2001-12-26 23:06, Ron
wrote:
Maar hij legt het af tegen een andere turbo zegt 'ie. Misschien combinatie van veel faktoren? Onnauwkeurige meter, veel gewicht, lage bandenspanning, etc. Metertje eerst maar determineren ja. Check en doublecheck. Bij het begin beginnen.
Maar je hebt gelijk, het kan aan vanalles liggen....
Bekende van je?On 2001-12-26 23:13, kevinb
wrote:
dat is het ergste het was een originele! Snap je nu waarom ik me er niet zo goed bij voel?
Maar inderdaat, als die op 0,7 staat dan is je metertje iets afwijkend. (onder andere)
kwestie van zoeken inderdaad, niet 1-2-3 een oplossing voor.
Een bleedvalve blijft een goed idee trouwens .... draait echt makkelijker.....
Ik zou ook vet balen. Maar het kan idd aan veel dingen liggen. Misschien trekt hij verder door in zijn versnellingen of heeft hij net iets meer grip. En weet je het zeker dat die andere gozer een standaart blokje heeft??On 2001-12-26 23:13, kevinb
wrote:
dat is het ergste het was een originele! Snap je nu waarom ik me er niet zo goed bij voel?
-
- Contacteer:
Het is die van m'n vriendin geweest. Ze heeft er een dik half jaar mee gereden, dus ik ken het motortje wel. Hebben jullie misschien een andere site voor die cup aanpassing? kon em niet vinden op tino's site.
Al nieuws van het cup-boek? voor een adresje?
Word hoe langer hoe nieuwschieriger!
Al nieuws van het cup-boek? voor een adresje?
Word hoe langer hoe nieuwschieriger!
http://www.geocities.com/tinoklij/Tuning/Wastegate.htm
cupboek had mclain ooit gescand, moet nog wel ergens zijn.....
cupboek had mclain ooit gescand, moet nog wel ergens zijn.....
-
- Contacteer:
Heb gisteren is gekeken naar de ontsteking, moet bij de vorige eigenaar al eens veranderd zijn vermoed ik. Had ze omgedraaid en hij kwam veel later op toeren.
Nu heb ik nog een vraagje,
ik heb mijn carbu is opengevezen, nu de hoofdsproeier is dit het sproeiertje dat schuin geplaatst onder de luchtinlaat zit naast het gebogen pijpje, of is het de sproeier die onder de vlotterkamer zit?
heeft iemand dit zelf al eens gedaan? en zo ja welke maat van boor heb je dan gebruikt?
dank u
Kev.
Nu heb ik nog een vraagje,
ik heb mijn carbu is opengevezen, nu de hoofdsproeier is dit het sproeiertje dat schuin geplaatst onder de luchtinlaat zit naast het gebogen pijpje, of is het de sproeier die onder de vlotterkamer zit?
heeft iemand dit zelf al eens gedaan? en zo ja welke maat van boor heb je dan gebruikt?
dank u
Kev.
met een boortje van 1.25mm zou het zeker geen probleem mogen geven, 1.35 gaat ook maar ik weet niet of dat met standaardafstelling is van overige onderdelen (turbodruk,...)
de sproeier heeft een koperen geplooid buisje en bovenaan een veertje,
om duidelijker te maken over welk sproeiertje het gaat kan ik morgen wel een tekening inscannen, indien nodig
de sproeier heeft een koperen geplooid buisje en bovenaan een veertje,
om duidelijker te maken over welk sproeiertje het gaat kan ik morgen wel een tekening inscannen, indien nodig
you've got mailOn 2001-12-29 14:22, kevinb
wrote:
Als dat mogelijk zou zijn, het is maar dat ik niets verkeerd begin uit te boren hee!
Maar euh , hoe kan je dat ronde buisje uitboren of is het in dat recht stukje ervan?
Als je om wilt bouwen naar een Coupe versie kun je ook even bij fastchip op de site kijken. Hier staat een uit het Coupe werkplaatshandboek gekopiëerde ombouwhandleiding.
Voor de drukverhoging is 5mm ! verplaatsing voldoende voor 1000mbar laaddruk. Maar stel het liefst af op 950mbar.
Ga a.u.b. nooit af op het instrumentenpaneel voor "afstellen". Je moet de sproeiers uitboren met 5/100 of 1/10mm. Voor de levensduur van je motor is dit een vereiste. Een goed borensetje halen en lekker zelf doen. Gewoon uit de losse pols. Eventueel met een "portable" CO meter op de weg controleren.
Voor de drukverhoging is 5mm ! verplaatsing voldoende voor 1000mbar laaddruk. Maar stel het liefst af op 950mbar.
Ga a.u.b. nooit af op het instrumentenpaneel voor "afstellen". Je moet de sproeiers uitboren met 5/100 of 1/10mm. Voor de levensduur van je motor is dit een vereiste. Een goed borensetje halen en lekker zelf doen. Gewoon uit de losse pols. Eventueel met een "portable" CO meter op de weg controleren.