Jongens (en meiden, hè Monique), ik heb inmiddels voor 1900,= aan nieuwwaarde stereoapparatuur in mijn GT T zitten en de verzekeraar wil zelfs MIJ (ik die werk bij een tussenpersoon) niet hebben zonder een Klasse 2 alarm.
Heeft iemand enig idee wat dat kosten gaat?
En die achterste raampjes van mij zijn niet helemaal goed dicht te krijgen.. Vorige oliebol van een eigenaar heeft er schroefjes ingedraaid omdat het stuk was (ipv nieuwe te kopen, kl**tzak). Weet iemand daar nog iets voor? want als ze niet goed dicht zitten waait het naar binnen en slaat mijn alarm op tilt en je kunt je vingers erachter krijgen en alsnog mijn stereo meerippen..
Suggesies zijn welkom
[ This message was edited by: JBL-GT-Turbo on 2002-01-30 09:24 ]
Maar serieus heeft iemand er ervaring mee zo'n Gemini Klasse 2 bijvoorbeeld? is dat makkelijk inbouwen in een GT T?
Oh dan nog iets.. mijn knopje voor de centrale deurvergrendeling (bij de electrische ruiten bediening etc.) als ik die indruk gaat alleen de passagierskant dicht.. Is vast een draadje ofzo, maareh?? iemand? qua Audio red ik mij prima, maar de rest, hulp is welkom!
Het wil niet zeggen dan elke verzekeraar even moeilijk doet.. Je kunt het van te voren altijd vragen.. Maar zeker geen slapende honden wakker maken (oftewel, als ze niet in de gaten hebben dat het een diefstalgevoelige auto is, zou ik ze het niet vertellen..)
Maar nog steeds geen concrete adviezen mijn kant uit maakt niet uit.. Komt hoop ik nog
Alarmpie inbouwen kan je beter ff laten doen, een verzekeraar wil zoiezo een alarm met certificaat, en dat krijg je alleen als je hem laat inbouwen.
Ik heb een aantal weken geleden toegekeken hoe er in mijn laguna een alarm werd ingebouwd. Het lastigste is niet eens die dingetjes zolas bewegingssensoren maar vooral de elektronika om de deuren te vergrendelen en de lampen te laten knipperen. Dat had mij dus echt never nooit gelukt, en de professional had er ook nog bijna 5 uur voor nodig totaal. Mijn advies lekker laten doen, er is ook niets irritanter dan een alarm dat niet goed werkt.
He je kunt ook zelf inbouwen hoor en dan laten keuren door een erkend inbouwstaion, dan kun je gewoon een certificaat krijen, een ook als je knijpschoentjes gebruikt, ik heb SCM daar een keer over gebeld, ze vertelden me, oh ja hoor, je hoeft niet te solderen, die knijptangen (goedgekeurde) verkopen wij zelf ook, dus geen probleem, die blauwe dingentje sdie een draad doorsnijden mag je aleen niet gebruiken.... geen goede verbinding. Als je alles goed heb ingebouwd volgens de regels dan kun je hem laten keuerne, is het niet goed, dan passen ze het aan (wel kosten natuurlijk) en dan krijg je een certificaat. Heel simpel, bel SCM anders even !
beetje ver weg voor jou, maar in rotterdam zit jet-hifi, die ook die gemini alarmen verkopen.
afspraak maken, auto naar binnen rijden, 4 uur later weer buiten met alarm!!
die gasten hebben alleen een site van hun occasions, maar er staat wel een routebeschrijving bij. Klik <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.jetcars.nl" TARGET="_blank">hier</A><!-- BBCode End -->.
Ik heb me alarm met cv op afstand daar ook in laten bouwen, werkt prima!!
On 2002-01-30 13:38, JBL-GT-Turbo
wrote:
hahahaha.. wouldnt you like to know
Maar serieus heeft iemand er ervaring mee zo'n Gemini Klasse 2 bijvoorbeeld? is dat makkelijk inbouwen in een GT T?
Oh dan nog iets.. mijn knopje voor de centrale deurvergrendeling (bij de electrische ruiten bediening etc.) als ik die indruk gaat alleen de passagierskant dicht.. Is vast een draadje ofzo, maareh?? iemand? qua Audio red ik mij prima, maar de rest, hulp is welkom!
Vergrendelt de bijrijders portier wel als je de sleutel omdraait van je bestuurderskant??? Zoja, dan is het niet je stekker, en is waarschijnlijk je deurmotor naar de klote.
Zo snel mogelijk dat alarm erin! Ik heb ook eerst een maand lang naar m'n nieuwe mooie spulletjes zitten kijken, terwijl ze in de huiskamer lagen.
Ik dacht zoo, als ik het inbouw en nog geen alarm heb.. en ze jatten het dan....
Dat gebeurt dan precies op het moment dat je het de volgende dag in ging bouwen weetjewel?
Dan baal je dus dubbel!
Het is wel een dagje werk ja, dus als je niet veel te besteden hebt, kun je het maar beter zelf doen. Blijkbaar kun je achteraf laten keuren. Ik zou dan eerst eens gaan praten met het station waar je het wil laten keuren, die willen toch dat je het dan volgens hun eigen eisen inbouwt...
(zo moeilijk is het trouwens niet..)
Succes
Als je op specs gata kijken kom autowatch er heel goed uit, zeer goede componeten worden gebruikt, tevens hebben ze ook een erg kleine afstandsbedienig die erg goed werkt met 1 knop alle functies zitten erop oja keuren kost iets van 35 gulden, verschilt vaak per bedrijf
sommigen zullen er ook zeker wel 50 voor vragen.
Het beste is om alles te solderen, dan heb je het minste kans op storingen. Ook is het belangrijk dat je de kabels netjes intaped en dat als je iets gesoldeerd hebt, je eerst vulcaniserende tape en dan pas gewone (zwarte) tape gebruikt.
Als je een cecertificeerd alarm wilt hebben, klasse 2 volgens de nieuwe AA03 norm, kost het (bij ons in de winkel) 650 euro.
Ik woon tenslotte toch maar in Friesland, wordt niet zo snel wat gejat (SNEL AFKLOPPEN!!! anders morgen Rockford/JBL loos
Ga eens langs bij Mars in Leeuwarden. Die gasten daar kunnen je er alles over vertellen. Ze zijn ook Clifford dealer dus ze weten echt wel waar ze over praten.
On 2002-01-30 23:58, robclio16V
wrote:
Er zijn meerdere goede merken, maar een goede inbouw ervan is zeker zo belangrijk.
Goede merken zijn bijv. SerpiStar, Autonorm, Cobra, Texalarm.
En uiteraard Clifford niet te vergeten. Stervens duur, maar o zo goed!!!!!!!
Wat ook heel belangrijk is bij een gecertificeerd alarm; laat hem tijdig keuren, anders wil de verzekering wel eens moelijk gaan doen bij eventuele diefstal.
Yeps zelf doen, ik heb het bij een andere auto die ik gehad heb ook zelf gedaan, met alle opties aangesloten, dat doen inbouwbedrijven heel vaak niet, teveel werk voor wat je er voor betaald, is namelijk een vast inbouwtarief. en het zat netter dan dat ik het had in laten bouwen, en zijn hebben niet kunne boren waar ik dat niet wou op deze manier. Zo heb je het zelf lekker in de hand
On 2002-01-30 13:38, JBL-GT-Turbo
wrote:
hahahaha.. wouldnt you like to know
Vergrendelt de bijrijders portier wel als je de sleutel omdraait van je bestuurderskant??? Zoja, dan is het niet je stekker, en is waarschijnlijk je deurmotor naar de klote.
Met de sleutel gaat hij inderdaad wel, daarom dacht ik ook dat het een stekkertje was.. of een draadje in de knopje los ofzo??
dus, zelf inbouwen is mogelijk, maar van te voren eerst het keuringsstation vragen hoe hun het graag zien.. Daarna terug laten keuren.. certificaat ophalen... oud/nieuw maakt geen ruk uit, er moest een alarm op.. als veiligheidsnorm.. Dat is dan wel weer het voordeel wat ik heb, als er eenmaal een alarm inzit dan krijg ik het ook gewoon zonder vragen verzekerd.. Incl. auto voor diefstal etc.etc.
Zo snel mogelijk dat alarm erin! Ik heb ook eerst een maand lang naar m'n nieuwe mooie spulletjes zitten kijken, terwijl ze in de huiskamer lagen.
Ik dacht zoo, als ik het inbouw en nog geen alarm heb.. en ze jatten het dan....
Dat gebeurt dan precies op het moment dat je het de volgende dag in ging bouwen weetjewel?
Dan baal je dus dubbel!
Het is wel een dagje werk ja, dus als je niet veel te besteden hebt, kun je het maar beter zelf doen. Blijkbaar kun je achteraf laten keuren. Ik zou dan eerst eens gaan praten met het station waar je het wil laten keuren, die willen toch dat je het dan volgens hun eigen eisen inbouwt...
(zo moeilijk is het trouwens niet..)
Succes
Gr, Peter
Tjah, kijk geluk is met de dommen gewoon dom spelen.. komt alles goed, toch?? tot het alarm erin zit..
Schakel en stuurbedrading van het motortje zit in 1 stekker (5 polig), als ie dus wel schakelt ligt het niet aan de stekker.
Ik vrees dat je gewoon ff op de sloop een andere moet halen. Het is niet veel werk om het motortje te vervangen, en je kan je slotmechanisme incl. stangetjes gewoon laten zitten.
Succes
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-01-31 14:06 ]