Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Arjen

Sinds ik gisteren mijn linker fuseekogel heb vervangen hoor ik een gonzend geluid van voren komen. Wanneer ik naar links stuur wordt het iets minder. Het geluid is constant te horen tot ongeveer 80-90 km/u. Het geluid wordt ook meer of minder wanneer het wegdek veranderd (bijv. ander soort asfalt).

Lijkt mij dat het een wiellager (links) is. Maar hoe zou dat zo ineens kunnen komen?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ja zeker , heb je iets tussen je homokineet en jedraagarm gezet om de kogel er uit te krijgen?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Arjen

Nee, ik heb de auto aan 1 kant op een assteun gezet en aan de andere kant op de krik gezet. Anders valt de fuseekogel nauwelijks te verwijderen. Beide wielen waren dus van de grond. Ik heb de homokineet helemaal niet aangeraakt. Ik heb alleen een stuk karton tussen de aandijfashoes en de draagarm gedaan. Dit om er voor te zorgen dat de bouten van de fuseekogel niet de rubber hoes zouden beschadigen.
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.nl/~rtc036" TARGET="_blank">www.renault-tuning.nl/~rtc036</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: ARJEN on 2002-01-30 19:03 ]
catrinus

Arjen doe hest meel
There will be plenty of time to rest when your dead
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik had het ook van de een op de andere dag
ook wat veranderd en gelijk wiellager geluid
is bij mij gekomen na het veranderen van wielen
kwam van rechts voor dacht ik
niet dus bij spinnen leek het links voor
dus die vervangen nog niet weg
paar maanden doorgereden en toen het erger was geworden bleek het l achter te zijn
Arjen

Het is altijd moeilijk te horen waar het vandaan komt. Ik vindt het alleen frapant dat het zo opeens is te horen.
Hans R.

als je denkt achter een rot wiellager te hebben....trek dan ff je hoedenplank eruit, dan hoor je een stuk meer.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik ben zelf auto monteur en ik kan je zeggen dat het zomaar spontaan de kop op kan steken
bij jou bijv. omdat je wiel iets anders belast was door een ruime fusee kogel
nu dat in eens weer goed in veranderd de belasting weer en krijg je in eens dat je lager geluid begint te produceren
Arjen

Het vreemde is dat de week daarvoor de auto APk gekeurd is. Toen is er nieks over gezegd. En die lui missen echt NIETS.

Ga eerst ook maar eens ff kijken of het niet aan de banden kan liggen. Ik bedoel: scherpe kanten aan de banden. Alleen zie ik dan niet waarom het stopt als ik iets naar links stuur. Want het zouden de achterbanden moeten wezen, aangezien de voorbanden er pas 2 maanden op zitten.

En inderdaad, dat verhaal over het iets anders belasten van het wiellager, daar heb ik ook aan lopen denken. Ik vraag me alleen af of dat dat ook niet weer, nadat het lager anders is ingesleten, zou stoppen.

BTW: lager zit er ook pas een jaartje onder....
[ This message was edited by: ARJEN on 2002-01-30 21:54 ]
Plaats reactie