Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Heeft iemand ervaring met deze dingen ?? wat zijn dit gemodificeerde Garrett's T2's ??? Of is het een eigen product ??? en hoe staat de kwaliteit over tegen een originele Garrett T2 (wel het nieuwe type want die scheuren minder snel) ???

Ik hoop dat iemand hier iets meer over weet !!
Rick

Het is vrij simpel, of je draait de waste gate open, of je zet er een bleedvalve op, maar dan moet je je systeem ombouwen naar cupversie. Om te zien hoe dat moet moet je ff op site van tino kijken. <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.geocities.com/tinoklij/" TARGET="_blank">www.geocities.com/tinoklij/</A><!-- BBCode End -->
-----------------
RENAULT 5 GT TURBO GORDINI

[ This message was edited by: Rick on 2002-01-29 00:05 ]
robert

On 2002-01-29 00:02, Rick
wrote:
Het is vrij simpel, of je draait de waste gate
....dicht.

minder door de wastegate is meer door de turbo = meer druk.
Anonymous

Uhhhhhh ik dacht ook al er klopt iets niet daan die waste gate. maarja het was al laat gisteren dus ik heb het half gelezen en nu helemaal dus ik zie ook dat ie dicht moet.. hij moet later opengaan bij een hogere druk :smile:
jeroen.k

Dus door te draaien aan de wastegate kun je de turbodruk opvoeren? Hoe weet je dan hoeveel bar die is? En hoe kun je zie of eraan geschroeft is?
-----------------
:lol: niet meer blue :lol:
[ This message was edited by: jeroen.k on 2002-01-29 12:24 ]
robert

ja dat kan.
het resultaat zie je aan je drukmeter.
niet meer blue?

r

[ This message was edited by: robert on 2002-01-29 12:26 ]
Matijs
Contacteer:

On 2002-01-28 23:58, Matthijs
wrote:
Heeft iemand ervaring met deze dingen ?? wat zijn dit gemodificeerde Garrett's T2's ??? Of is het een eigen product ??? en hoe staat de kwaliteit over tegen een originele Garrett T2 (wel het nieuwe type want die scheuren minder snel) ???

Ik hoop dat iemand hier iets meer over weet !!
Dit is het verhaal dat <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.gttuning.com/turbos.htm" TARGET="_blank">GT Tuning</A><!-- BBCode End --> er over op hun site hebben staan:

"GT Tuning's range of Hybrid turbos are both extensive and highly developed with 3 brand new models to boot. Around 50 different hybrids have been tried to date and only the very best, within each price bracket, are made available. Our on-going development has resulted in small but significant change to many models which now appear as MkII. Some people believe a T2/T25 is one hybrid and a T25 hybrid is another. In fact, we could produce around 100 different turbos that could all fly under the 'T25 Hybrid' banner. The clever bit is selecting the ones that work best! Theory and calculations go a long way to achieving this, but actually experiencing the results by testing is the only sure way. A good turbo will be well designed (i.e. the right blend of parts), use high quality parts, be carefully assembled and accurately balanced. All GTT turbos are fully tested at over 130,000 rpm prior to despatch. Our turbos are sold on an exchange basis, ensuring your car is off the road for the minimum possible time. ­
'Outright purchase' also available."
jeroen.k

on 2002-01-29 12:25, Robert
wrote:
niet meer blue?
Blue was me vorige forum naam, maar heb em maar gewijzigd n.a.v. topic naamswijziging

-----------------
:lol: niet meer blue :lol:
[ This message was edited by: jeroen.k on 2002-01-29 12:54 ]
Anonymous

Ja OK, hier zeggen ze zelf vanalles over hun eigen kwaliteit, maar ik heb een bedrijf nog noit hun eigen kwalitiet zie becritiseren....... dus vndaar dat ik vraag hoe de kwaliteit van deze tubo's is en waarvan ze afgeleid zijn, of ie het een totaal ander ontwerp en zjin ze beter dan een oroginele Garrett T2 ?? Heeft hier iemand ervaring mee dus ??
robert

matthijs:
kep er geen ervaring mee. Heb hun site bekeken, en het ziet er naar uit dat ze weten wat ze doen. Er staat nergens dat ze een eigen turbinehuis maken, (logisch want gietwerk is duur), dat dat zal vermoedelijk wel een garret onderdeel zijn. En scheuren komt door warmte spanningen enzo in het turbinehuis, dus daar zal wel geen verschil met orgineel zijn. ?
Ze zijn voornamelijk het draaiende gedeelte aan het matchen.

en blue:
sorry, ik dacht even aan mannekes van 3 appels hoog, voornamelijk te vinden in het eerste jaar van de middelbare school.
Of: een blauwtje lopen..
Of: teveel gezopen...
mijn excuses :lol: wie verzint zon naam :lol:

[ This message was edited by: robert on 2002-01-29 13:18 ]
Matijs
Contacteer:

On 2002-01-29 13:18, robert
wrote:
matthijs:
kep er geen ervaring mee. Heb hun site bekeken, en het ziet er naar uit dat ze weten wat ze doen.
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik heb een hoop goed verhalen over <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.gttuning.com" TARGET="_blank">GT Tuning</A><!-- BBCode End --> gehoord, en geen slechte.
Bovendien doen ze het al een tijdje, en doen ze ook werk voor professionele race-teams.
Er moet gezegd worden dat ze niet goedkoop zijn, en dat ze ook niet bepaald om de hoek zitten, maar ik geloof er wel in...

wederom woorden van hun site:

"Background experience includes 14 years in the aerospace engineering industry and ownership of an engineering company manufacturing almost exclusively various Formula 1 and Indy parts for Williams Maclaren, Bennetton and Penske ­ hence the very high standard of our parts.
Fully qualified technicians with many years experience on the Renault 5 GT Turbo!
Products and packages tailored for any purpose.­ Fast road, circuit racing, hillclimb, drag racing, rally, concourse or just fun.
Proven reliability is always a top priority with all our conversions. Trouble free running under all conditions, good hot and cold starting. In-car variable boost with provision to lower boost as well as increase it. All GT Tuning hallmarks.
Safety and legality. All products are scrutinised to ensure they are legal and that safety is never impaired.
The undisputed performance leaders. GT Tuning have won (or our customers have won) every event we have entered since 1995. See list at back of catalogue. ' The Proof of the Pudding'.
Our reputation has spread world-wide and our total commitment has made GT Tuning the exclusive choice of R5 GT Turbo tuner by most car magazines, including being an award winner in the highly coveted MAX POWER 'Best UK Tuner' award (twice!).
Most products are available DIY or fully fitted. Most products include detailed fitting instructions/diagrams, with full fitting kit where applicable and telephone helpline, if required.
Finally, and most importantly, the satisfaction we give to our customers shows in our sales records. 5000 customers in 8 years."
robert

dat wordt sparen dus.

of je zoekt even in het forum tot welke drukjes men een standaard t2 opschroeft en wordt daar tevreden mee. Kan best.
Anonymous

Het sparen is geen probleem, ik kna er zo een kopen maar ik weet niet of ik er wel goed aan zou doen, origineel houden is ook wel goed denk ik. Ik vraag me af wat ze er allemaal aan doen. Hybride kun je er hier ook van maken in Nederland. Ze zitten me denk ik te ver weg, ik weet niet, geen importeur van :sad: Maarja, dan de vraag welke zou je moeten nemen, ik denk dat je met een nieuwe Garrett net zo goed zit.
Anonymous

Ik wil een turbo laten zoals die is. Stel ik zou een GTT Turbo kopen, verder niet aan gaan tweaken..... gaat het alleen maar van kapot. Ik denk dat het origineel wordt, loopt hard zat neem ik aan! :grin:

-----------------
It's nice to be important, but it's more important to be NICE. :smile:
[ This message was edited by: Matthijs on 2002-01-29 18:49 ]
robert

het handigst is eerst maar eens te bedenken wat je wilt. B real.

edit: ah nog wat info. Ja, de orginele turbo kan evt. later best nog iets meer hebben.
En gescheurde uitlaatspruitstukken en turbinehuizen: ja dat blijft een lastig nadeel wat wel eens voor komt.

-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-29 18:51 ]
Anonymous

Wat ik wil is goed, en die gasten zullen best goe dzijn, maar ik denk dat je zo weer in een anders probleem valt als je zulke dingen gaat doen. Zeg nou zelf, zou jij dat 1,2,3 doen als jij niet weet hoe je blok gaat reageren ?? Niemand heeft er ervaring mee hier.
robert

On 2002-01-29 18:51, Matthijs
wrote:
Wat ik wil is goed....
maar wat je hebt is goedkoop en snel.
besef dat wel.
Anonymous

en goed neem ik aan, hij is helemaal nieuw :smile:
Matijs
Contacteer:

On 2002-01-29 18:49, robert
wrote:
Ja, de orginele turbo kan evt. later best nog iets meer hebben.
Standaard Garrett T2 kan volgens de meeste bronnen zonder problemen worden opgeschroefd tot iets boven 0,9 bar (ongeveer het midden van het rode gebied op de turbodruk meter). Garrett garandeerd hem geloof ik tot 1 bar, alles daarboven is voor eigen risico, dus je mag er denk ik van uit gaan dat hij dan snel stuk is...
Anonymous

Tot hoeveel bar gaan die GT-Tuning turbo's dan ??? Ik ben vandaag ff bij Biesheuvel geweest en die zeiden dat je ongeveer tot max 0,8 kunt, veel hoger moet je niet gaan zei hij. En de vraag is of het blok die veel te hoge turbodruk van een andere turbo wel leuk zou vindnen, je zuigers kunnen ook gaan smelten op deze manier :sad:

Maar dus ff, op hoeveel bar loopt zo'n GT Tuning turbo ??
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

On 2002-01-30 14:24, Matthijs
wrote:
Tot hoeveel bar gaan die GT-Tuning turbo's dan ??? Ik ben vandaag ff bij Biesheuvel geweest en die zeiden dat je ongeveer tot max 0,8 kunt, veel hoger moet je niet gaan zei hij. En de vraag is of het blok die veel te hoge turbodruk van een andere turbo wel leuk zou vindnen, je zuigers kunnen ook gaan smelten op deze manier :sad:

Maar dus ff, op hoeveel bar loopt zo'n GT Tuning turbo ??
In de garantiebepaling wat je bij de Garett T2 krijgt staat dat je tot 1.2 bar nog garantie heb. Dus biesheuvel is niet helemaal goed geinformeerd denk ik.
Anonymous

Nou dat bedoelen ze niet, ze adviseren alleen om tot zover op te draaien, en liever niet natuurlijk :smile: maarja dat is aan ieder zelf. En bleedvalve zonder turbodrukmeter zou hij ook niet doen, ik vind het sowiezo best linkg een bleedvalve of maakt het echt niet uit zeggen jullie ?? Op welke manier maken jullie er gebruik van, ok bij het warmrijden door hem helemaal open te zetten ??
Matijs
Contacteer:

Tsja, de ketting is natuurlijk maar zo sterk als de zwakste schakel...Je kan de turbo opdraaien tot er iets knalt, maar dat is natuurlijk niet de slimste (of goedkoopste) methode.
Tot 0,8 is zeker veilig, maar dat is amper boven de standaard waarde.
Het kan zonder veel problemen hoger als je eerst wat geld inverseerd om de zwakke plekken uit het system te halen. Bij een GT Turbo zijn dat drie dingen: 1. Koeling; 2. Koeling en 3. het ontbreken van een dump-valve.
Mijn idee: een andere intercooler met groter capaciteit (bijv. GT Tuning's Double Capacity Alloy intercooler), een andere radiateur (met een koperen kern), en dan dus een dumpvalve.
Dan moet je zonder problemen op 0,9 bar kunnen rijden, als je koppakking nog goed is (maar dat merk je snel genoeg >-)
Anonymous

On 2002-01-30 15:52, Da King(TM)
wrote:
.... Dan moet je zonder problemen op 0,9 bar kunnen rijden, als je koppakking nog goed is (maar dat merk je snel genoeg >-)
Het gata er dus toch van kapot :s origineel houden merk ik al :smile:
Matijs
Contacteer:

Nee, het is natuurlijk evident dat de kans op falen groter wordt als je de druk opvoert, maar als je het met beleid en met goede onderdelen doet hoeft het niet meer problemen op te leveren dan een standaard GT Turbo al doet.
Als je een betrouwbare auto wilt moet je geen GT Turbo kopen :smile:
robert

On 2002-01-30 16:18, Da King(TM)
wrote:
Als je een betrouwbare auto wilt moet je geen GT Turbo kopen :smile:
as in:
maar wat je hebt is goedkoop en snel.
besef dat wel.
Anonymous

On 2002-01-30 16:18, Da King(TM)
wrote:
...Als je een betrouwbare auto wilt moet je geen GT Turbo kopen :smile:
Nee lijkt me logisch, daar gata het nou juist om, je hebt wat te doen, maar jij gaat me niet vertellen dat jij de dingen moetwillig naar de K**te gaat helpen ?? Ik niet in iedergeval :smile:

Maarja ik ben er wel uit voor nu.... ik hou hem standaard :smile:
(m'n turbo tenminste >-)
Matijs
Contacteer:

Nee, begrijp me niet verkeerd, laten we vooral proberen de fatsoenlijke GT Turbo's die nog rond rijden heel te houden!
Er zullen mensen zijn die het uiterste uit het blok willen halen, en die het er voor over hebben daar duizenden of zelfs tienduizenden euro's in te investeren, maar er zullen natuurlijk ook mensen zijn die tevreden zijn met wat ze hebben en de auto uit principe helemaal origineel te houden.

Dus volgens mij zijn wij het met elkaar eens. Vooral waar het het motto betreft: "als je iets doet, doe het dan goed!"
Anonymous

Jah wij zijn het zeker eens. Heel houden die GTT :smile: ! THNX !!
Matijs
Contacteer:

Veel origineel rijprezier gewenst! :smile:
Anonymous

Dankje !!!!! Gata wel lukken zeker :smile:
Plaats reactie