Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Marius

De huidige apk-keuring is achterhaald. Dat zegt de ANWB, die de keuring ingrijpend wil veranderen. Als het aan de bond ligt hoeven auto's in de toekomst minder vaak gekeurd te worden.

De ANWB vindt dat auto's pas vier jaar na aankoop gekeurd hoeven te worden. Nu is dat nog na drie jaar. Ook zou een auto tot zijn achtste jaar om de twee jaar gekeurd moeten worden, tegenover één jaar in de huidige regeling. Als een auto ouder is dan acht jaar, kan de keurmeester zelf bepalen wanneer de wagen terug moet komen, aldus de ANWB.

Volgens de organisatie komt de veiligheid niet in gevaar. Autoongelukken worden zelden veroorzaakt door technische mankementen. Het voorstel zou autogebruikers veel geld kunnen schelen.

(gecopieerd van nieuwssite http://www.fok.nl)
Bart V

Zoiets laat die ******** netelenbos nooit toe, die doet alles om ons zoveel mogelijk te laten betalen. Als het aan haar ligt moeten we elke maand voor de apk :sad:
Maus

Als dit plan doorgaat, betekent 't wel dat de APK flink duurder wordt. Het aantal keuringen wordt fors verminderd en daarmee ook het inkomen. Om dit te compenseren zal de garagehouder of het keuringsstation de APK (en / of andere dingen) in prijs verhogen. Dus ben je als automobilist nog even durr uit als nu.
Anonymous

Dat zal wel meevallen

De meeste garagekosten zijn toch niet van de keuring zelf maar van de beurt die je auto krijgt ? Ieder jaar krijgt hij een beurt en dat ben ik niet van plan een keer per twee jaar te laten doen.
Menno

Dat zal wel meevallen. Heb altijd begrepen dat garages bijna nix kunnen verdienen op een apk'tje. Dus of dat dan 2*nix of 0,5*nix wordt maakt dan ook niet zoveel uit.
rev it like a rental
Maus

Dus zo goed als al het geld van de APK gaat naar de overheid? In dat geval zal de overheid wel weer ergens anders kosten van 't autorijden opschroeven.
Hans R.

Maar een garage moet wel een hoop investeren om APK-garage te kunnen zijn/blijven.

Dus ik denk dat een APK wel duurder wordt.
En als je maar 1 keer in de 2 jaar naar de apk moet kunnen er ook meer onderdelen aan vervanging toe zijn.

Stel dat er een klein beginnend scheurtje in je aandrijfashoes zit, dan duurt het langer voor dat ontdekt wordt en kan het te laat zijn.....aandrijfas naar zijn je weet wel.
En dan is de reparatie veel duurder.

Dat zal de zelf onderhoudende mensen niet zo gauw overkomen, maar er zijn genoeg mensen die pas een garage zien als de auto niet meer vooruit gaat.

Maar ik ben voor een apk om het jaar
Patrick

we moeten wel ff de zaken zo bekijken dat de mensen meer aan het onderhoud in de garage zijn gaan doen omdat de onderhoudsinterval groter aan het worden is.
je auto wordt anders belicht en infeite bij een beurt toch al min of meer geinspecteerd.
dus door de grotere onderhouds interval krijg je ook een ander kontrole beleid.
daarbij zou het oude systeem blijven voor auto's ouder dan 8 jaar.
ik vindt het bijvoorbeeld nonsens om een auto met nog geen 45000 km op de klok te onderwerpen aan een apk,ik vindt een systeem met bv waar rekening met beurten in garages wordt gehouden wel goed.doe je netjes een beurt dan om de twee jaar,anders ieder jaar.
mijn bus heeft dus maar 45000 gelopen en moet nu apk gekeurd heeft al zijn beurten gehad.klop mij maar lekker leeg nederlandse staat.
maar goed ze doen maar!
Plaats reactie