Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

hallo

nou wil ik graag een groep a carburteur maar
deze zijn erg duur .
nou zat ik te denken kan ik die niet zelf maken .
ik haal een carb en revisie setje mij renault
haal hem uit elkaar maak de carb goed schoon.
en laat de venturi uit draaien naar een grootere maat.

maar wat moet de maat van de venturi worden
en wat moet ik er meer aan veranderen
HotShot

Bepaalde bedrijven bieden enigszins ge modificeerde carburateurs aan onder de noemer groep A. Voor zover ik weet is er echter niet een standaard groep A carburateur voor de GTT.

Wat ik echter met mijn carburateur heb laten doen is de stationair sproeier vervangen door een 50 en de hoofdsproeier laten vervangen door een 135. Daarnaast is de venturi uitgeboord van 25 mm naar 28.5 mm.

Het resultaat is nog niet bekend aangezien de carburateur nog niet is gemonteerd. Dat duurt ook nog wel even.
Tijn
Contacteer:

Een echte groep A carb voor de 5 is er inderdaad niet geweest, aangezien de 5 nooit in groep A uitvoering bestond, maar alleen in groep N.

De reden is overigens heel simpel, in Gr. A uitvoering moest het minimum gewicht voor een auto met meer dan 2 liter cylinderinhoud (1.4liter * 1.7 voor de turbo = 2380 wedstrijdcc's) omstreeks de 1100 kg liggen. Daar viel niet tegenop te tunen, dus is het bij groep N gebleven, waar het minimum gewicht gelijk is aan dat op het kenteken.
Sander
Contacteer:

Dit is pas een mooien carb. voor de <!-- BBCode Start --><A HREF="http://members.tripodnet.nl/R5GTTURBO/W ... page8.html" TARGET="_blank">gtt</A><!-- BBCode End -->

:lol:
Anonymous

hee hot shot waar heb je dat dan laten doen
welk bedrijf
en heb je het telfoon nummer ook er van
Arjen

Ik dacht dat hij dat bij BCCP fuelsystems in Gramsbergen heeft laten doen.
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.bccp.nl" TARGET="_blank">www.bccp.nl</A><!-- BBCode End -->
Sander
Contacteer:

Heeft hij bij <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm" TARGET="_blank">BCCP</A><!-- BBCode End --> laten doen.

:lol:
-----------------
HOP HOP HOP GAS ER OP !
[ This message was edited by: PLATBEKTERRIER on 2002-01-27 19:54 ]
Matijs
Contacteer:

On 2002-01-26 23:07, HotShot
wrote:

Wat ik echter met mijn carburateur heb laten doen is de stationair sproeier vervangen door een 50 en de hoofdsproeier laten vervangen door een 135. Daarnaast is de venturi uitgeboord van 25 mm naar 28.5 mm.
Euhm, kan iemand mij uitleggen waarom de stationair sproeier ook moet worden aangepast? Er verandert toch nix aan het stationair draaien van de motor?
HotShot

Volgens mij heeft dat iets te maken met de overlap tussen de stationair sproeier en de hoofdsproeier. Maar ik weet het niet zeker!
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Niels2, volgende keer in nl.techniek
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

maar als we de sproeiers zelf bestelen
dan kunnen we dus zelf een gaan bouwen
of niet .

maar is het afstelen ook te doen

heb je hier ook af stelschema voor

en wie heeft een tekening hoe een carb in elkaar zit
Anonymous

maar kan je het afstellen self doen
Menno

Als je de voorgeschreven sproeiers monteert, valt er verder weinig meer af te stellen. Alleen stationair, maar dat mag met de beschrijving op http://www.renault-tuning.nl ook niet echt een probleem zijn.
Bas H
Contacteer:

De venturi uitdraaien is fijn voor in de hogere toeren gebieden, het uitboren van de stationair sproeier is niet nodig. Als men de venturi uitgedraaid heeft moet wel eventueel het pijpje van de acceleratie sproeier uitgeboord worden, dit is omdat door het uitdraaien van de venturi de luchtsnelheid minder is bij plotseling gas geven.
Het pijpje is orgineel 0,4 mm deze uitboren naar 0,5 mm.
Voor de echte feeling in de hogere toerengebieden, dient men aan de zijkant van de caburateur het driehoekig blokje eraf te halen. Deze is voor de tweede verijking op het moment dat de turbo op druk is. Als deze eraf is zitten er allemaal groeven en gaatjes in de zijkant van de caburateur. In een van de gaatjes zit een messing pijpje van 1,0 mm. Op het moment als je de turbodruk hoger is de benzine toevoer te weinig. Hij loopt wel beter, maar het max. resultaat wordt bereikt als het sproeiertje wordt opgeboord naar 1,4 of 1,5 mm, nagelang de hoogte van de ingestelde druk. En hier heb je je zogenaamde "groep a" cab.
Let op boor met beleid en niet te diep, want het pijpje is ongeveer 3mm diep, en haal de spaantjes er goed uit. (een hoofdsproeier van 135 is goed) 8) 8)
RickGT TURBO
Contacteer:

niels 2 schreef:hallo

nou wil ik graag een groep a carburteur maar
deze zijn erg duur .
nou zat ik te denken kan ik die niet zelf maken .
ik haal een carb en revisie setje mij renault
haal hem uit elkaar maak de carb goed schoon.
en laat de venturi uit draaien naar een grootere maat.

maar wat moet de maat van de venturi worden
en wat moet ik er meer aan veranderen
Ik kon tot nu toe nog nooit een groep A carb vinden ergens online?
Ik dacht altijd dat bbperformance ze verkocht maar kan het niet vinden op hun site.
??????
Steven
Car: M536

Lees dan het hele topic Rick, er staat toch dat er nooit een groep A is geweest van de GT? (Tijn's reactie).
Dus er ook geen echte groep A's kunnen bestaan?
:p

Lezennnn....
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Ik heb laatst met een tuner gesproken en die vertelde dat je helemaal geen groep a caberateur er in moest zetten. Als je dus onder de 200pk's zou zitten zou het alleen maar langzamer zijn. Dit zou alleen maar gaan werken als je boven de ongeveer 4000 toeren gaat komen. Dus onderin heb je veel minder power. Dit is dus niet mijn eigen idee maar van een profesionele tuner die al 22jaar in het vak zit. Hij deed alleen renault tunen en werkt ook voor de clio cup. Ik ga in ieder geval af op zijn ideeen.
Maar als het wel werkt zou ik het graag willen horen.

Suc6 er allemaal mee.

Mazzelzzzz
Arjen

Voor zover ik weet is er wel een R11 turbo in groep A uitvoering geweest. En aangezien de motor haast gelijk is aan die van een 5............
Tijn
Contacteer:

Er is inderdaad een Gr.A 11 turbo geweest, die had 185 pk volgens de boeken...

Dat wil niet zeggen dat die de carb gebruikte zoals tegenwoordig bedoeld word met gr.A natuurlijk.....
there is no spoon.
Plaats reactie