Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Stefijn

Het volgende: als ik CMR2 online speel loopt ie heeeeel slecht. Als ik host en een vriend daarop inlogt, danzakt de framerate elke 5-10 seconden naar iets van 5-10fps. Tussendoor issie natuurlijk perfect (100fps of zo), maar op die momenten is het onspeelbaar.
De eerste minuut of zo lijkt ie ook altijd redelijk te blijven, na een tijdje wordt het steeds erger.

Als ik inlog bij die vriend, dan doet zich dit probleem ook voor, maar minder erg. Dan zeg elke 20-25 seconden en meer frames (10+ fps

Ik vermoed dus dat het iets met de info-overdracht is, immers, singleplay loopt uiteraard perfect op mijn PIII+gf3, als ik host ZONDER ingelogde clients (en dus in mijn eentje op de host speel) loopt het ook perfect, pas als iemand inlogt gaat het op mis, als ik dus verbinding met iemand heb (als host of client)

Op tweakers.net kon ik niet veel hulp vinden.

Ik heb alle detail teruggezet, resolutie op 800x600, maar dat maakt niets uit (logisch, want normaal loopt het al perfect).

Mijn internetverbinding (an sich) kan het niet zijn, want ik heb geen probs om 4-5 mensen CS te hosten, incl. voicecomm.

Nu heb ik mijn 2 netwerkkaarten van functie omgewisseld (crosslink naar laptop en kabelinternet) omdat dat 2 verschillende netwerkkaarten zijn en aangezien het probleem zich vrijwel zeker in de informatieoverdracht voordoet. Maar omdat mijn kabelinternet altijd perfect is moet het toch in de hardware zitten...

Heeft iemand dit probleem wel eens en heeft iemand misschien nog een tip.

(ja, is geupdate naar v1.09)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb het met mijn ADSL-verbinding nog nooit geprobeerd, maar wel met 56k. Niet te doen...

Wat voor verbinding heb jij? (Upload en download?)
Stefijn

Ik heb kabel. 250kbs down, 15kbs up

Ik weet dat het niet aan mijn internetverbinding kan liggen omdat ik voor CounterStrike en GhostRecon voor 6 mensen kan hosten zonder problemen. En dan host ik er ook nog voicechat bij.
Dat is erg veel gamedata..

CMR2 hosten met 1 client geeft probs
Merijn
Über-Spammer

Ik zou het echt niet weten. Het kan zijn dat de communicatie in CMR2 anders verloopt dan in CS. Dat lijkt me wel trouwens, want het is een heel ander type spel.

Dat is het enige wat ik kan bedenken op dit moment...
Stefijn

Dat is logisch dat dat anders werkt, maar dat zou betekenen dat CMR2 niet genoeg heeft aan mijn ontzettende kabelverbinding?!

Terwijl mensen het ook met een modempje (zouden moeten kunnen) spelen...
Merijn
Über-Spammer

Dat lijkt mij ook sterk, maar ja... Da's de enige reden die ik me kan bedenken...
Jasper16v

CS r0x :smile:

cmr2 ook trouwens
Stefijn

CS rocks zeker, imho één van de beste spellen ooit.

Misschien iemand CMR2 proberen met mij? Ik heb nl. mijn 2 netwerkkaarten omgewisseld als mogelijk oplossing voor me prob.

Contact me effe @ ICQ dan :smile:
Dirk (CRX)

kan het niet liggen aan de grote van de te verzenden packages.. dat was VROEGER :smile: hehehe.. met DOOM enzo altijd een probleem.. als je die dan kleiner deed wou het beter.. maar dat was network play niet i-net..

owh maar met dinges.. uuhm.. Starsiege Tribes heb ik het nog wel gehad dan kreeg ik LAG.. kon je ook zoiets veranderen.. zoekuh?
Stefijn

Ik plaats overal berichten waar ik weet dat er mensen CMR2 spelen, maar tot nu toe niemand die dit probleem heeft gehad of een echte oplossing weet :|
Zou niet weten, in CMR2 zelf kun je niets verstellen mbt dataverkeer (tenminste, niet dat ik weet)
Stefijn

Damn...niemand die het effe wil proberen?
Steven
Car: M536

Ow jammer dat ik het zo laat lees.

Als je nog een tester zoekt moet je ff melen. :smile:

Ik had met casema altijd vette problemen, later toen ik over ging op MXstream ging het stukken beter.

Maar ik was niet degene die er last van had, dat was mijn tegenspeler (ik sl0me casema en hij upc) Volgens mij duurde het vet lang voordat hij de data van mij kreeg waar ik in het spel zat.
Gevolg was dus dat ik rondjes om hem heen kon rijden :grin:

Maargoed ik zal me stuurtje weer eens afstoffen en CMR2 zoekûh, dan kan ik weer eens mensjes zoekrijden :cool:

Stevie
Plaats reactie