Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
robert

ok dan twas niet zo netjes in een te koop topic. Vandaar dat we hier maar weer doorgaan.

Eventjes wat ophalen:
MyZ wrote:
Robert, Zuurstof heeft zelfontbranding, dus de twee eisen worden 1. Moet nu weg, hebben we het nog wel over!

Later

On 2002-01-22 20:48, robert
wrote:
zuurstof heeft zelfontbranding???

Bedoel je misschien dat bij de reactie
2N2O -> 2O2 + N2 warmte vrij komt???

ja hallo, dat weet ik niet meer hoor!

Ik dacht meer dat als die fles klapt alles spontaan tot zon -100 deg C afkoelt. (kritische temp voor atmosferische druk)

ok das ook link.
MyZ help me uit de brand?

-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-23 12:21 ]
robert

volgens mij weet ik waar de denkfout van MyZ zit.

Ik denk dat MyZ NOS, AKA Nitrous Oxide een beetje verward met Nitromethaan.

En das een knap instabiel goedje.

heb ik het goed?
MyZ

Als ik het goed heb(heb ook maar 2 jaar scheikunde gehad), kan zuurstof ontbranden. Als je namelijk water ontleed in zuurstof en waterstof, kan die zuurstof ontbranden. De benodigde zuurstof is aanwezig en als brandstof heb je zuurstof. Ik geloof dat dit zelfontbranding heet, maar weet het niet zeker. Wat ik wel weet is dat het NOS gas bij bepaalde temperaturen ontleed in stikstof en zuurstof. Die vrijgekomen zuurstof kan dus bij een grote hoeveelheid zekers ontbranden. daarom moeten die afsluitingen bij die fles zo goed zijn. Naja, als het aan mij ligt kappen we met het scheikunde gebeuren en kunnen we beter een systeempje bedenken met de benodigde onderdelen!:smile:
robert

On 2002-01-23 12:29, MyZ
wrote:
Wat ik wel weet is dat het NOS gas bij bepaalde temperaturen ontleed in stikstof en zuurstof.
dubbele juiste bewering, en kees kloost!

En weer over zelf een NOS setje in elkaar hobbyen:
Tis inderdaad wel slim om eerst bij de NOS flessen- c.q. zakkenvullers langs te gaan of ze je fles wel willen vullen.
En ach, als dat het enige is, dan koop je gewoon zon fles. Hoppa, zij ook weer blij.
ger

Even een vraag voor de DHZ

Waar laat je de fles vullen ?
En met welke druk wordt het ingspoten,je vult de fles laten we zeggen met 150 bar waar moet je dan naar reduceren?
En dan de nozzle, welke diameter.
MyZ

En welke onderdelen zijn allemaal nodig? (Als er meer mensen interesse hebben in het maken van een nos installatie)
ger

Wat je nodig hebt staat <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.205gti.com/story_ericnosNL.htm" TARGET="_blank">hier</A><!-- BBCode End --> beschreven

Het gaat hier om een droge set,wat is het verschil?
[ This message was edited by: ger on 2002-01-23 20:55 ]
jacco 16v

ik heb wel een artiekel over het inbouwen van een nos insalatie maar dat is helaas niet voor een renault maar er staan veel basis dingen die wel handig zijn om te weten.
voor als je zo'n instalatie wilt gaan inbouwen.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Anonymous

luister je kunt voor het inbouwen niet bij eric kijken.
Eric heeft zijn set gekocht in amerika en is een droge set met 1 injector die systemen zijn niet zo rendabel als er 1 met 4 injectoren das ook de rede dat hij hem weg deed hij bouwt nu mee de andere nos die ik nog heb in.
En dat is heel anders als hij in zijn peug had toen
Plaats reactie