-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Repo, weet je wel waarom de GT Turbo dat niet haald? omdat hij een kortere versnellingsbak heeft.. hij zit rond de 200 gewoon op zijn maximale vermogen..hadden ze de 5de versnelling of de hoofdoverbrenging iets langer gemaakt denk ik dat hij nog wel iets harder gekund had.. Alhoewel de 5 niet super gestroomlijnd is..
Heb er met me R5 1.1 (45pk ofzo) al een alfa 155 verschillende dikke peugot's een mercedes en een skoda octavia uitgetrokken. Maar dit zei ook meer over de bestuurders dan over mijn auto!! Met een sprint zie je echt niet welke auto sneller s, gewoon wie er beter kan sprinten!
Mzzl
Mzzl
Dus jongens, koop allemaal een GPS ontvangertje van 400 piekies (sorry 182 euro) plak 'm vast op je dashboard of hou 'm uit het raam en rij zo hard je kunt en hou de topsnelheid vast over een afstand van minstens 5 kilometer (om de GPS-fout van 25 meter te voorkomen)On 2002-01-20 12:51, cliomaniac
wrote:
he jongens mijn 16v reed op de teller 245 en op gps 238 dus het kan wel
WMF=Windows media FileOn 2002-01-22 09:33, wolve
wrote:
hé, ff vragie over die 'link'. wat voor bestand is het? waarmee kan je m openen
Dus met je Windows media player.. Is een gaaf filmpie iets van 12MB ofzo.. Kende hem al. Moet je gewoon gezien hebben
moet zijn MWV maar het verhaal plopt wel.. Zal wel een bug zijn

[ This message was edited by: Abel on 2002-01-22 11:58 ]
Tof hé, al die stoere verhalen. Ik heb er ook 1tje aan toe tevoegen:
Ik heb met mijn laguna mijn tellerbakkie beschadigd door harder dan 220 (verder gaat ie niet) te rijden. (ja echt) ik reed ongeveer 230 schat ik zo. Toen begon de naald te slingeren en sindsdien zit er een rammelend geluid in + dat de naald steeds vaker slingerd.
Hierbij vermeldt ik:
* normaal gesproken haal ik de 198 tot 205 km/h
* dit is gebeurd op banden met een grotere afrol omtrek dan orgineel
* mijn vorige banden een meer dan 5% kleinere afrolomtrek hadden dan de huidige en hiermee op de teller 210 km/h haalde.
* fabrieksopgave topsnelheid=200 km/h
* dat ik achter een vrachtwagen ongeveer 91 km/h op de teller ga
* het toerental op dat moment nagenoeg 6000 rpm was. (!)
* de situatie als volgt was: De a27 breda-gorinchem heeft loopt over diverse viaducten e.d. Nou was het zo dat m'n auto tegen het viaduct op zijn snelheid vasthield, en d'r weer af een paar kilometertjes harder ging lopen. en dat een paar keer achter elkaar. Zo kwam ik dus aan de 230 met een auto die maar 200 kan.
Greetz Paanz
Ik heb met mijn laguna mijn tellerbakkie beschadigd door harder dan 220 (verder gaat ie niet) te rijden. (ja echt) ik reed ongeveer 230 schat ik zo. Toen begon de naald te slingeren en sindsdien zit er een rammelend geluid in + dat de naald steeds vaker slingerd.
Hierbij vermeldt ik:
* normaal gesproken haal ik de 198 tot 205 km/h
* dit is gebeurd op banden met een grotere afrol omtrek dan orgineel
* mijn vorige banden een meer dan 5% kleinere afrolomtrek hadden dan de huidige en hiermee op de teller 210 km/h haalde.
* fabrieksopgave topsnelheid=200 km/h
* dat ik achter een vrachtwagen ongeveer 91 km/h op de teller ga
* het toerental op dat moment nagenoeg 6000 rpm was. (!)
* de situatie als volgt was: De a27 breda-gorinchem heeft loopt over diverse viaducten e.d. Nou was het zo dat m'n auto tegen het viaduct op zijn snelheid vasthield, en d'r weer af een paar kilometertjes harder ging lopen. en dat een paar keer achter elkaar. Zo kwam ik dus aan de 230 met een auto die maar 200 kan.

Greetz Paanz
Face it!
0-100 in 5 sec. Dat kan een Lotus op papier
0-100 in 3,2 sec Dat kan een McLaren F1.
0-200 in 9.3 sec Dat kan de Lambo
0-200 in 11 sec kan de F40.
0-100 heeft te maken met een aantal factoren.
Neem mijn auto.
Golf 1 met 230pk 290nm koppel bij 3500rpm. Gewicht 900kg.
De overbrengingen van de versnellingsbak zijn zo dat ik bij 6500rpm (motor kan 7000rpm)
1e 55,28km
2e 89,96km
3e 132,45km
4e 168,17km
5e 214,30km
Mijn sprint 0-100 kan theoretisch in 5sec !
MAAR MAAR MAAR.
2 x schakelen kost 2 sec !
Praktisch 0-100 in 7sec (geklokt)
Praktisch 0-200 in 19sec (geklokt)
En probeer het maar een zonder wielspin !
Want dat gaat zonder problemen tot de 3e versnelling.
Dus straks komt er een andere bak onder.
Zodat ik in iedergeval
0-100 met 1x schakelen kan doen.
0-200 met 3x schakelen kan doen.
En hopelijk minder wielspin heb!
0-100 met een 120pk auto in 7 sec. IS HEEL SNEL! Dat kan bijna niet.
Als je maar net wielspin hebt redt je het al niet meer.
Of je moet een bak hebben met puur 0-100 overbrengingen.
En dat heeft de RSI niet.
Oja en het is leuk dat auto's OOK 180 halen.
Alleen hoelang duurt het??

0-100 in 5 sec. Dat kan een Lotus op papier
0-100 in 3,2 sec Dat kan een McLaren F1.
0-200 in 9.3 sec Dat kan de Lambo
0-200 in 11 sec kan de F40.
0-100 heeft te maken met een aantal factoren.
Neem mijn auto.
Golf 1 met 230pk 290nm koppel bij 3500rpm. Gewicht 900kg.
De overbrengingen van de versnellingsbak zijn zo dat ik bij 6500rpm (motor kan 7000rpm)
1e 55,28km
2e 89,96km
3e 132,45km
4e 168,17km
5e 214,30km
Mijn sprint 0-100 kan theoretisch in 5sec !
MAAR MAAR MAAR.
2 x schakelen kost 2 sec !
Praktisch 0-100 in 7sec (geklokt)
Praktisch 0-200 in 19sec (geklokt)
En probeer het maar een zonder wielspin !
Want dat gaat zonder problemen tot de 3e versnelling.
Dus straks komt er een andere bak onder.
Zodat ik in iedergeval
0-100 met 1x schakelen kan doen.
0-200 met 3x schakelen kan doen.
En hopelijk minder wielspin heb!
0-100 met een 120pk auto in 7 sec. IS HEEL SNEL! Dat kan bijna niet.
Als je maar net wielspin hebt redt je het al niet meer.
Of je moet een bak hebben met puur 0-100 overbrengingen.
En dat heeft de RSI niet.
Oja en het is leuk dat auto's OOK 180 halen.
Alleen hoelang duurt het??
ik kan met m'n corsa 1.2 uit 1984 160 halen... wind mee van de bult af en spiegels ingeklapt
On 2002-01-22 22:24, Bart 16v
wrote:
ik kan met m'n corsa 1.2 uit 1984 160 halen... wind mee van de bult af en spiegels ingeklapt
Opel he......gaat als een speer

Nee, ik weet het aantal sec dat ik nodig heb.
Daarbij het toerental dat ik reed.
Dan is het te berekenen hoe snel je rijdt.
(natuurlijk door iemand die naast mij zat)
Plus dat ik mijn teller afwijking weet.
(door met een geijkte teller te vergelijken)
Daarbij het toerental dat ik reed.
Dan is het te berekenen hoe snel je rijdt.
(natuurlijk door iemand die naast mij zat)
Plus dat ik mijn teller afwijking weet.
(door met een geijkte teller te vergelijken)
Plus dat ik mijn teller afwijking weet.
(door met een geijkte teller te vergelijken)
[/quote]
Freddy heeft toch een geijkte of bedoel je die niet??
(door met een geijkte teller te vergelijken)
[/quote]
Freddy heeft toch een geijkte of bedoel je die niet??
Btw GTi G60 ga je ook naar zandvoort volgende maand???
Freddy heeft toch een geijkte of bedoel je die niet??On 2002-01-22 22:29, Job-turbo
wrote:
Plus dat ik mijn teller afwijking weet.
(door met een geijkte teller te vergelijken)
[/quote]
Op de rollenbank waar mijn auto regelmatig staat...
Is inderdaad ook een goede ijking van je snelheidsmeter mogelijk.
In mijn geval heb ik een vriend met een geijkte teller in zijn auto.!
Dus dan rijden we gelijk op.
Ik rij 100 op mijn teller en krijg via de mobiel zijn waarde door.
En dat op verschillende punten.
Maar het valt gewoon goed te berekenen.
zie op mijn site.
http://home.wirehub.nl/~inc11473/
Daar staan wel 2 downloads op.
Nee, ik ga niet naar Zandvoort.On 2002-01-22 22:33, Job-turbo
wrote:
Btw GTi G60 ga je ook naar zandvoort volgende maand???
Ben nog met de auto bezig.
-Komt nog een andere bak onder.
En er moeten allemaal aanpassingen worden gedaan.
Dus ben ik tot het voorjaar wel zoet.
En in Februari kan het nog knap koud zijn.
Dan rij ik zo wie zo niet met de auto.
(pekel..!!)
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
woauw, ander merk rijders gaan het tegen elkaar opnemen



ok g60,
ik heb mijn auto ook wel eens op de rollenbank gehad, maar die snelheidsaanduiding is niet de eeuwige waarheid ivm slip van de band. Die is anders op de rol dan op de weg.
Voor de zekerheid even checken met hectormeterpaaltjes.
is toch leuk man.
ik heb mijn auto ook wel eens op de rollenbank gehad, maar die snelheidsaanduiding is niet de eeuwige waarheid ivm slip van de band. Die is anders op de rol dan op de weg.
Voor de zekerheid even checken met hectormeterpaaltjes.
is toch leuk man.
Denk je dat er nooit een 30cm verschil tussen de hectometer paaltjes staan??On 2002-01-23 10:11, robert
wrote:
ok g60,
ik heb mijn auto ook wel eens op de rollenbank gehad, maar die snelheidsaanduiding is niet de eeuwige waarheid ivm slip van de band. Die is anders op de rol dan op de weg.
Voor de zekerheid even checken met hectormeterpaaltjes.
is toch leuk man.
Een wegwerker op maandagochtend die paaltjes gaat slaan heb ik ook geen vertrouwen in.

weet je wat, ze staan 1 meter fout!!
Dus als je 2 km klokt heb je in het slechtste geval maar liefst 2 hele meters fout!!
In je berekening is dat een fout van 0.1 %.
kortom te verwaarlozen dus.
Dus als je 2 km klokt heb je in het slechtste geval maar liefst 2 hele meters fout!!
In je berekening is dat een fout van 0.1 %.
kortom te verwaarlozen dus.
topsnelheid hangt voor meer dan 80% af van de luchtweerstand.On 2002-01-23 19:16, Repo
wrote:
Maar om met 120pk 225km/h te halen, zal je auto toch maar 300 kilo ofzo mogen wegen.
groeten.
0-100 hangt voor plm 80% af van het gewicht.
ongeveer dan.
[ This message was edited by: Turbie on 2002-01-24 18:30 ]
ok ff een vraagje:
ik heb hier voor mij een boekje over het tunen van clio's en daar staan ook chips in te koop.nou staat er ook een tussen van DIGITAL MOTORS die de williams 23 pk extra geeft!!!!
heeft iemand hier ervaring mee heeft?
vertel het me
gr jp
ik heb hier voor mij een boekje over het tunen van clio's en daar staan ook chips in te koop.nou staat er ook een tussen van DIGITAL MOTORS die de williams 23 pk extra geeft!!!!
heeft iemand hier ervaring mee heeft?
vertel het me
gr jp
Om ook maar een duit in de fabeltjeskrant te gooien....
Mijn Willum draait tegen de 250 aan op de teller. Gezien het toerental en wat achterberg zei, verwacht ik dat ie zo'n 240 echte km draaide op dat moment.
Maar zelfs op een rustige dag in de polder tussen Almere en Friesland is verschrikkelijk hard. Een onoplettend bestuurder was voor mij in elk geval reden om m'n remmen aan te passen, de eerste de beste keer dat ik weer bij Achterberg ben.
Daarnaast ben ik wel van plan het blok nog een beetje aan te laten passen. Overigens heb ik begrepen dat door de Cw-waarde het moeilijk is om de Clio ver boven de 240 km per uur te laten rijden en zorgen meer pk's vooral dat je EERDER 240 rijdt, maar gaat je top niet noemenswaardig omhoog.
-----------------
-<{Clio Williams '93}>-
[ This message was edited by: Marinus16V on 2002-03-25 14:09 ]
Mijn Willum draait tegen de 250 aan op de teller. Gezien het toerental en wat achterberg zei, verwacht ik dat ie zo'n 240 echte km draaide op dat moment.
Maar zelfs op een rustige dag in de polder tussen Almere en Friesland is verschrikkelijk hard. Een onoplettend bestuurder was voor mij in elk geval reden om m'n remmen aan te passen, de eerste de beste keer dat ik weer bij Achterberg ben.
Daarnaast ben ik wel van plan het blok nog een beetje aan te laten passen. Overigens heb ik begrepen dat door de Cw-waarde het moeilijk is om de Clio ver boven de 240 km per uur te laten rijden en zorgen meer pk's vooral dat je EERDER 240 rijdt, maar gaat je top niet noemenswaardig omhoog.
-----------------
-<{Clio Williams '93}>-
[ This message was edited by: Marinus16V on 2002-03-25 14:09 ]
Dit is bij alle auto's zo, van 200 naar 220 is makkelijker als van 220 naar 230.
De luchtweerstand neemt exponentieel toe, dus je moet of ontzettend veel vermogen hebben of een hele lage cw-waarde (betere stroomlijn dus)
De luchtweerstand neemt exponentieel toe, dus je moet of ontzettend veel vermogen hebben of een hele lage cw-waarde (betere stroomlijn dus)
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Vertel mij wat. Die Lancia Delta Integrale van mij is net een baksteen. Best grappig, in zijn tijd, toen het toch een vrij succesvolle rallybak was (lees: succesvolste wagen ooit), was het de auto in groep A met de hoogst luchtweerstand...helemaal met de spoiler rehct omhoog, dan krijg je hem nog met een hoop moeite over de 200...
Gijs
(Die in de lancia 234 getopt heeft, inderdaad, op de teller, max 215-220 in het echie. Oh, en die zijn petje afneemt voor mensen die met 120 pk 0-100 in 6.9 doen... )
Gijs
(Die in de lancia 234 getopt heeft, inderdaad, op de teller, max 215-220 in het echie. Oh, en die zijn petje afneemt voor mensen die met 120 pk 0-100 in 6.9 doen... )
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Ten eerste heb ik hem niet verkocht en ten tweede vind ik de kosten voor de onderdelen vrij meevallen, zijn alleen slecht voorradig...
Gijs
PS: Nostalgisch, zo oud zijn ze nu ook weer niet...Evo2=1994,
Gijs
PS: Nostalgisch, zo oud zijn ze nu ook weer niet...Evo2=1994,

Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Da's waar, maar ik vind acht jaar nog niet echt oud. De mijn is bijna toen aan zijn derde lustrum, in oktober...kleine feestje vieren...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Een goed verstaander heeft het halve woord:On 2002-01-18 19:06, J. Reekers
wrote:
Goei dag ik heb een vraag voor de echt clio kenner.
Ik heb een clio Williams en wil deze graag iets sneller maken. Deze is al wel getuned door Achterberg en daar zijden ze dat ik ongeveer 200 pk heb, een top iets boven de 245 km/h en binnen 6 sec naar de honderd kan.
Nou is mijn vraag hou snel kan een clio Williams naar de honderd en wat moet ik er dan nog aan doen (ik wil geen turbo kit)?
Een Clio Williams kan in ongeveer 7,8 seconde naar de 100. Als JIJ dat ook wil moet je denk ik de snelle nokkenas er al uithalen, je chip aanpassen en zorgen dat je op ongeveer 150pk uitkomt. Dan zul je net zo snel naar de 100 gaan als een Clio Williams.
Waarschijnlijk is je topsnelheid dan ook gelijk aan die van een Williams.

Btw. wie wil er nou GEEN turbokit :|
/me denkt erover een Integrale te kopen

[ This message was edited by: Stefijn on 2002-03-25 15:22 ]