Ik heb een zoemend geluidje in mijn GTT dat me meer en meer aan het irriteren is. Ook weet ik niet of het een probleem is, dus of er iets kapot is.
Het zoemen begint als ik de auto start en gaat door als ik rijd. Het zoemen veranderd niet van toonhoogte als ik ga rijden. Het gaat dus niet mee met de toeren van de motor. Voor zover ik het kan inschatten komt het van achter in de auto. Ik heb trouwens (nog) geen stereo in de auto zitten, dus dat kan het ook niet zijn.
Heeft iemand van jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
Uhhh een zwerm wespen die aan het overwinteren zijn in je auto?


Zit daar geen Brandstofpomp ???? Die zoemen meestal als je tank leeg is.......oplossing................... GA TANKEN !!!!!!!! 

De tank is vol... Zou 'ie kapot aan het gaan zijn? Is dat misschien ook de reden dat mijn auto niet zo netjes stationair loopt en niet helemaal netjes loopt als ik een constante snelheid rijd??? Als dat zou is, dan is dat ook meteen opgelost.
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
On 2002-01-21 01:19, Merijn
wrote:
En kan het eventueel nog wat anders zijn?
Een zwerm bijen aan de achterkant.


-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Een kat die aan de achterkant er tussen is blijven hangen. 

Voordat je je brandstofpomp vervangt, check ook ff het <b>relais</b> van je brandstofpomp.
Als deze niet werkt zelfde effect.... zzzzoemmmmm van de brandstofpomp.
Bij mij hielp een klap op het relais (of handschoenenvakje hard dichgooien
) ook tijdelijk - tot vervanging natuurlijk!!
Relais zit náást je zekeringenkastje.
Als deze niet werkt zelfde effect.... zzzzoemmmmm van de brandstofpomp.
Bij mij hielp een klap op het relais (of handschoenenvakje hard dichgooien

Relais zit náást je zekeringenkastje.
Wanneer het relais niet goed werkt, werkt de brandstofpomp ook niet! Daar zal het in jou geval niet aan liggen.
Waarschijnlijk hoor je de brandstofpomp. De ene is maakt meer lawaai dan de ander, dus in principe hoeft het nog geen probleem te zijn.
Mocht de pomp kapot gaan dan is deze niet zelf te repareren aangezien de behuizing wordt geperst. Wanneer je deze open maakt, dan zul je hem niet meer brandstofdichtkrijgen.
Je zou een andere pomp van de sloop kunnen halen (onder veel duitse auto's zit een identieke pomp), maar een nieuwe is altijd beter. Kost echter wel iets van 100 euro (dacht ik). Zeker niet minder!
Waarschijnlijk hoor je de brandstofpomp. De ene is maakt meer lawaai dan de ander, dus in principe hoeft het nog geen probleem te zijn.
Mocht de pomp kapot gaan dan is deze niet zelf te repareren aangezien de behuizing wordt geperst. Wanneer je deze open maakt, dan zul je hem niet meer brandstofdichtkrijgen.
Je zou een andere pomp van de sloop kunnen halen (onder veel duitse auto's zit een identieke pomp), maar een nieuwe is altijd beter. Kost echter wel iets van 100 euro (dacht ik). Zeker niet minder!
Niet helemaal mee eens...On 2002-01-21 10:39, HotShot
wrote:
Wanneer het relais niet goed werkt, werkt de brandstofpomp ook niet!
In mijn geval sloeg door het kapotte relais de brandstofpomp niet meer af.
Een hengst op het relais zorgde ervoor dat de pomp alsnog afsloeg.
Waarom zou de pomp af moeten slaan? Standaard is het zo dat middels het relais de pomp na het op het contact zetten afslaat. Nadat de auto gestart is moet de pomp continu blijven lopen.
Eén van mijn GTT's heeft zelfs helemaal geen relais meer. De pomp blijft continu pompen. Op zich helemaal geen probleem, aangezien de brandstof via een retourleiding weer terugloopt.
Enige risico is dat bij een ongeval de pomp blijft lopen, ook als de motor inmiddels is afgeslagen.
Eén van mijn GTT's heeft zelfs helemaal geen relais meer. De pomp blijft continu pompen. Op zich helemaal geen probleem, aangezien de brandstof via een retourleiding weer terugloopt.
Enige risico is dat bij een ongeval de pomp blijft lopen, ook als de motor inmiddels is afgeslagen.
kep in de 205 (van mijn vriendin) een irritant zoempje gevonden.
Kwa beschrijving precies zoals in de bovenste post.
Maar twas simply de kachel blower die op de laagste stand op in ene niet meer uit ging maar op 0.1% aan bleef staan.
Maar dat zal dit wel niet zijn, de kachelblower heb je zo door.
r
Kwa beschrijving precies zoals in de bovenste post.
Maar twas simply de kachel blower die op de laagste stand op in ene niet meer uit ging maar op 0.1% aan bleef staan.
Maar dat zal dit wel niet zijn, de kachelblower heb je zo door.
r
Check je brandstof filter onder de auto. Die heb ik verstopt gehad (slecht onderhoud). Die van mij zoemde daardoor erg hard( was buiten de auto te horen). het filter was helemaal in elkaar gezogen. Dus check je filter. ae filter niet is an zou ik mij geen zorgen maken. Mijn pomp zoemt ook wat maar niet zo hard dat je hem goed hoort.
Suc6
Suc6
There will be plenty of time to rest when your dead