Was gisteren ff in belgie waar ze nogal eens bezig zijnn met 21 turbo's. Zo hoorde ik dat het onderblok van een r25 2.2l. exact hetzelfde is als die van een 21 turbo, alleen de hoogte van het onderblok is anders, omdat het dus een 2.2 is. Misschien een relatief goedkoop uitprobeer projectje voor iemand met 21 turbo??
Btw, dien je dan ook eigenlijk bv electronica te wijzigen?
Ik heb er wel eens over gelezen dat ze de 2.2 motor gebruikte. Maar echte info heb ik er niet over.
Verder zul je het chippie opnieuw moeten laten programeren.
Misschien dat iemand nog een link heeft met wat info???
Verder zul je het chippie opnieuw moeten laten programeren.
Misschien dat iemand nog een link heeft met wat info???
Op 't engelse forum heb ik 't wel eens gelezen, ik heb 't in NL ook wel eens vaker gehoord.
Ik ben zelf ook wel eens aan 't uitzoeken geweest, sterker nog, heb wel eens een vraagje gesteld hier op 't forum. Waar ik niet achter kon komen waar de extra 'slag' wordt opgenomen. Meestal wordt dit gedaan door andere drijfstangen, of door andere zuigers (bv 16V-williams). Maar ze hebben 't blok dus gewoon hoger gemaakt? interesting.
Verder: 10% meer cc's betekent ook dat er 10% meer brandstof in moet. Als je dit eenvoudigweg doet door brandstofdruk te verhogen, zit je al heel aardig in de richting. Eventueel verder fine-tunen (chipje) kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik ben zelf ook wel eens aan 't uitzoeken geweest, sterker nog, heb wel eens een vraagje gesteld hier op 't forum. Waar ik niet achter kon komen waar de extra 'slag' wordt opgenomen. Meestal wordt dit gedaan door andere drijfstangen, of door andere zuigers (bv 16V-williams). Maar ze hebben 't blok dus gewoon hoger gemaakt? interesting.
Verder: 10% meer cc's betekent ook dat er 10% meer brandstof in moet. Als je dit eenvoudigweg doet door brandstofdruk te verhogen, zit je al heel aardig in de richting. Eventueel verder fine-tunen (chipje) kan natuurlijk nooit kwaad.
rev it like a rental
Als mijn geheugen me niet in de steek liet pakte je met deze slag lekker een 18 PK erbij. Maar ik kan me vergissen. Ik heb ook toen lopen zoeken waarom nou dat ding 2.2 liter was en niet 2.0. Want alle waarde wat ik van die blokken had waren hetzelfde. Maar zit hem dus in de hoogte. Ik ga info zoeken erover.On 2002-01-21 01:21, Menno
wrote:
Op 't engelse forum heb ik 't wel eens gelezen, ik heb 't in NL ook wel eens vaker gehoord.
Volgens mij begint het weer een beetje te dagen. Ik kan me nog iets herinneren van renault21turbo.com dat daar een tuningssectie bij was. Maar die is er niet meer. Misschien is die alleen voor members. is iemand een member hier?? Hans(hakke) misschien. Anders kunnen die eens kijken of er iets van info over de 2.2 staat.
mzzl
mzzl
Die gasten vertelden me dat het blok ' hoger' was dan een 2.0 van de 21. Dat was het enig verschil. Ze hadden het vaker gedaan.