Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Mijn 5GT turbo is van 87, en motorisch geheel gereviseerd, ik blijf alleen 1 probleem houden, nl. Als ik hem start, en hij loopt, dan loopt hij net als een vw kever. Ik weet niet zo goed hoe ik dit geluid moet omschrijven, maar hij loopt haast een beetje pruttelend. De carburateur is geheel vernieuwd, nieuwe bougies en kabels. Wie heeft er nog suggestie's ??
Groeten, Tim
Patrick

hoe is het gesteld met de uitlaat,met de tegendruk.meestal als deze een lekje heeft loopt ie ook niet zo mooi rond,plofjes ed.
ontsteking wel in orde?
-Ray-
Contacteer:

persoonlijk denk ik dat je in het verkeerde topic zit...

maar dat kan aan mij liggen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Anonymous

Hoe bedoel je?, verkeerde topic?
Steven
Car: M536

Verkeerde forum bedoelt Ray, dit had eigenlijk in nl techniek gemoeten maar dat maakt niet zo heel veel uit toch?

grtz,

Stevie
Anonymous

Waar moet ik mezelf dan voorstellen?. Ik ben toch al redelijk vaak op deze side te vinden.
Gr. Tim
Anonymous

Ben ik weer,

Ik begin het te snappen, sorry hoor dat ik er zo'n zooitje van maak. Wie kan wil en mag deze topic van mij deleten?, ik heb em al in de juiste topic gezet.
Gr Tim
Patrick

je moet gewoon in deze topic blijven zitten,bas corrigeert het wel dat ie in techniek komt!!niet meer topics aanmaken dan wordt ie boos:wink:
bas:wink:
Steven
Car: M536

Je kan je hier voorstellen: <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">Wie is Wie</A><!-- BBCode End -->

grtz,

Stevie
Anonymous

On 2002-01-20 17:30, Tim van de Coevering
wrote:
sorry hoor dat ik er zo'n zooitje van maak.
Ik hoop dat het met de explosieven beter gaat! :wink:
Visscher
Contacteer:

:grin: :grin: :grin: :grin:
Anonymous

Oké, ik heb mezelf reeds voorgesteld. En ja, in het onschadelijk maken van explosieven, ben ik een stuk beter, als in de omgang met computers.
Pieter
Contacteer:

OK Tim, het topic is verplaatst. je weet nu wel hoe het werkt he?

Kijk anders eerst even bij <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/faq.php" TARGET="_blank">FAQ</A><!-- BBCode End -->
Patrick

pieter weet jij wel hoe het werkt,je post ook twee keer!!!:smile:
Michel S.
Contacteer:

Effe kijken
Terug komen op het probleem. hij loopt niet meer lekker. Kan aan verschillende dingen liggen. Om de precieze oorzaak vast te stellen vanachter dit scherm heb ik toch nog wel wat meer info nodig. Meer dan je me denk ik kan geven op het momment.

Hoe is het gesteld met het reageren van de motor? Reageerd die vlot, of komt die bijna niet op zijn toeren??

Hoe reageerd die bovenin?

Hoe verloopt het vermogen? Komt die pas laat los, of is het zoals die voorheen was?

Hoe goed spint de turbo op?

Hoe zit het met afremmen op de motor? Gaat dit schokkend of gepaard met flinke ploffen in de uitlaat?

Hoe zit het met stationair rijden? Hobbeld het als een paard of valt die uit?

Hoe zit het met verbruik?

Zijn allemaal dingen die het makkelijker maken om het probleem vast te stellen.

Want het kan van valse lucht tot nokkenas niet op tijd staan komen.

Kijk of je wat meer info kan posten.

mzzl
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Omdat ik denk een zelfde soort probleem te hebben zal ik mijn info er maar effe bijzetten:

1.Hoe is het gesteld met het reageren van de motor? Reageerd die vlot, of komt die bijna niet op zijn toeren??

Hij reageert goed. Vlot in zijn toeren, zeker wanneer de turbo erbij komt.

2. Hoe reageerd die bovenin?

Voor zover ik weet hoe een GTT moet reageren, doet ie het goed.

3. Hoe verloopt het vermogen? Komt die pas laat los, of is het zoals die voorheen was?

Hoe hoort het te zijn? Ik heb 'm pas 2 weken en nog niet al te veel mee gereden.

4. Hoe goed spint de turbo op?

Voor zover ik kan merken doet 'ie het gewoon goed. Slaat goed aan en doet goed zijn best.

5. Hoe zit het met afremmen op de motor? Gaat dit schokkend of gepaard met flinke ploffen in de uitlaat?

Afremmen op de motor gaat goed. Hij schokt niet, maar hij knalt wel aardig. Ik heb wel een Sebring einddemper, maar of dat de oorzaak daarvan is, weet ik niet. Het lijkt me in ieder geval een beetje vreemd als dat zo zou zijn.

6. Hoe zit het met stationair rijden? Hobbeld het als een paard of valt die uit?

Stationair hobbelt 'ie een beetje. Althans, hij loopt niet netjes 'rond'. Dat doet 'ie ook niet als ik rustig aan het warmrijden ben. Bij lage toeren hapert 'ie een miniscuul beetje.

Hoe zit het met verbruik?

Heb ik nog niet echt een idee van, want ik heb nog geen hele tank leeggereden. Echt zuinig is 'ie niet, daar ben ik wel achter. Maar eigenlijk wist ik dat al toen ik de auto kocht.

Wat is nu de prognose, McLain? :wink: Ik houd mijn hart vast! :sad:
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Het zou de ontsteking kunnen zijn heb ik ook gehad. nieuw ontsteking en klaar. Waar zit de ontsteking trouwens. als hij boven de turbo zit moet je hem achter het schutbord plaatsen. Dat is vaak het probleem bij de ouwere types.
Patrick

zoals ik het hier hoor likt het op eenzelfde probleem als wat ik aan de hand heb gehad.
ken het niet gewoon zijn dat de bougies verdelerkap en kabeltjes aan vernieuwing toe zijn??
Plaats reactie