Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Just the Cook
Contacteer:

Ik was net op de site van Reichhard aan het kijken, zag ik een brandstof drukregelaar. Deze zog. regelaar is al eens/ enkele malen behandeld in dit forum, maar het is me nog niet volstrekt duidelijk allemaal. Ik snap het in zoverre dat de brandstof met een hogere druk wordt ingespoten, waardoor er een betere verstuiving = betere verbranding = meer vermogen plaats vindt (?). Houdt dit nou automatisch in dat mijn Laguna na inbouw meer gaat zuipen. Als ik een beetje logisch nadenk, zou ik zeggen van wel. Hoeveel zou dit procentueel dan schelen met het normale verbruik? Mag ik meer PK's verwachten of wordt de trekkracht in een bepaalde toerenbereik groter, bijv. als ik op de snelweg 140 rijdt en een inhaalmanoevre wil uitvoeren en ik geef plankgas, reageert mijn motor hier dan inderdaad sneller op en trekt hij sneller door (als je het al "trekken" zou noemen, 't is maar een 1.8>-). ik zit er namelijk te denken om dit te doen en voor 143 Euro lijkt mij dit wel een haalbare kaart voor mij (tenzij zo'n regelaar dus voor geen meter werkt).

Verder zou ik graag nog wat tips willen weten hoe ik mijn motor een extra zetje kan geven. Ik heb al een Pipercross openlucht filter ingebouwd. Nou wil ik dus misschien ook zo'n regelaar. Wat kan er nog meer. Oh ja, het moet geen duizenden guldens kosten, maar gewoon leuk blijven en uiteraard, wel effectief. En zoals de meesten wel weten, wat betreft het motorische gedeelte weet ik weinig, dus kom aub niet aanzetten met megamoeilijke termen, want dat trekt Bruintje dus niet. Ach, ik verneem het wel. Jongens alvast bedankt.
Anonymous

Wat dacht je van een cipie kan menno geloof ik leveren of dennis.
Met een cipie zit je iets minder in een dipie.
Bart V

Mischien een ideetje om je katalysator eronder uit te gooien en er een katvervanger onder zetten, wil ook wel eens schelen.
robert

ik zal je gelijk maar uit je dromen halen, want zon brandstofdrukregelaar doet helemaal nix goeds.
Je motor krijgt dan meer benzine, wat de ECU dan gelijk weer terugregeld. Resultaat=0
Op vol vermogen staat jouw auto ongetwijfeld al rijk, (dit om de motor heel te houden), nog rijker (door de hogere druk) heeft niet zon zin.

Waar is zon ding dan voor?
Stel door gestegen turbodruk of andere tuning heb je meer lucht naar binnen en wil je dus ook meer benzine. Chiptuning kan daarvoor zorgen. Maar er is natuurlijk een maximum wat de injectoren kunnen leveren. Als je toch meer benzine wilt dan kan je of grotere injectoren kopen of de benzinedruk gaan opvoeren.
Robert dB.

JtC, lees ook eens de artikels op de .nl site

gaat niet over opvoeren, maar is wel zo interessant!
Tijn
Contacteer:

met gevaar dat ik weer domme dingen zeg... Met een brandstofsysteem met retourleidingen (zoals de laguna volgens mij en i.i.g. de clio 16V) staan de leidingen onder hogere druk met zo'n pomp maar krijg je dan ook meer brandstof binnen of blijft de ECU dat gewoon correct afregelen?
robert

ik weet natuurlijk niet de exacte strategie van die standaard ECU's maar volgens mij wel.
De tijdelijke correcties zoals acceleratieverrijking kunnen er misschien wel doorheen slippen.
Een gechiptuned ECU tje echter kan makkelijk die regeling uitgezet hebben, en daarin heeft het dan hetzelfde effect als aan de hoofdsproeier van een carb knoeien, zij het dat het effect heeft over het hele bereik. Als je dat wilt...
Just the Cook
Contacteer:

Tja, ik heb Menno al eens gevraagd naar zo'n chip, maar hij kon mij daar helaas geen bevestigend antwoord opgeven. Zo'n katvervanger, merk je daar nou echt iets van? En is er verder naast die katvervanger niks anders wat ik aan mijn Laguna kan doen (even daargenomen dat ik er niet al teveel aan wil besteden). Bijv. zo'n chippie, ik geloof dat zoiets een kleine duizend kost voor een Laguna. Helpt dat wat? En merk ik er iets van, als je daarmee bijv. 8 pk erbij krijgt? Misschien toch een CIC Box (kost ook nog geen duizend pieken).
Menno

Nee, helaas. Heb geen chippie voor een laguna.

Paar andere dingen die je kan doen:
- Kat verwijderen (als een kat nieuw is, maakt 't niet zoveel uit, maar oude katten willen nog wel eens "verstopt" gaan zitten).

Als je toch aan je uitlaat gaat hobbyen: scoor op de sloop een spaghetti-spruitstuk van een volvo 480. Volgens mij moet dat passen. Scheelt vermogen, en klinkt goed.

- Bij een 5 kan je 2 draden van je ontsteking omdraaien. Dit gaat bij een Laguna ook werken. Doe ff een search hierover.

Qua makkelijke dingen heb je 't dan wel een beetje gehad denk ik.
rev it like a rental
Steven
Car: M536

Je hebt dan zeker ook geen chippies voor de laguna ph2 1.6-16v?

Stevie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hoeveel vermogen dat je er uit krijgt licht helemaal aan de motor en wat er al aan gedaan is
voor goed resultaat moet je een open luchtfilter hebben en een sportuitlaat
zet er dan niet zo een fabrieks chip in want die is afgeregeld op een normale motor waar nix aan gedaan is hier hetadres die het voledig zelf doet past gewoon jou originele gegevens aan tot het best mogelijke
http://www.ringsleutel.nl
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Just the Cook
Contacteer:

Thx, ga effe kijken
Anonymous

On 2002-01-20 12:14, Menno
wrote:
Als je toch aan je uitlaat gaat hobbyen: scoor op de sloop een spaghetti-spruitstuk van een volvo 480. Volgens mij moet dat passen. Scheelt vermogen, en klinkt goed.
He

daar gaan we volgende week zaterdag eens even naar op zoek...
Anonymous

Menno,

hoe herken ik zo'n spaghetti unit ? Dat is toch dat de vier afzonderlijke pijpen pas op het einde bij elkaar komen ?

En zit dit op elke volvo 480 ?
Menno

alle volvo's 480 es hebben zo'n spaghetti geval. te herkennen doordat ie van pijpen is gelast ipv gegoten. Overigens geen enkele garantie dat ie gaat passen op je laguna, dus niet bij mij komen huilen als d'r iets verbouwd moet worden.
rev it like a rental
Anonymous

On 2002-02-04 17:16, Menno
wrote:
Overigens geen enkele garantie dat ie gaat passen op je laguna, dus niet bij mij komen huilen als d'r iets verbouwd moet worden.
OK,

Dan zou ik eigenlijk eerst mijn spruitstuk eraf moeten slopen en da nop de sloop kijken of het een beetje gaat passen.

Iemand nog een kapot laguna spruitstuk liggen ?
Menno

nou, ik ga d'r van uit dat ie aan de kop wel past. maar of de rest een beetje in de auto past weet ik niet, maar moet wel te zien zijn
rev it like a rental
Anonymous

alright

Wat zou een beetje een goede prijs voor zo'n ding zijn op de sloop ? Meijertje of 2 ? (gulden)
Paanz

he ploegah, voordat je je kat gaat verzieken: kijk dan ff <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 20&forum=9" TARGET="_blank">hier</A><!-- BBCode End --> En misschiendat ik over een poosje mijn komplete rvs pijp en dempers in de aanbieding doe.(gemaakt van buis 54x2) i.v.m inruil op een andere laguna. dan wil ik de mijne weer in orginele staat terug brengen, zodoende

greetz paanz
Anonymous

Die complete RVS pijp met dempers, is dat met een demper links en een rechts ?

een moet je daarvoor gaten in je bumper zagen ?

Op zich heb ik best interesse
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-02-04 20:00 ]
Plaats reactie