-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
jij kunt onmogelijk een Audi TT voorblijven die heeft meestal nl. Quattro (vier-wiel-aandrijving).. en Traction Controle kun je kopen (geloof ik) dan knijpt hij het motorvermogen als je dreigt grip te verliezen op de voorwielen, maar heb je geld over dan?!?
Om meer grip te krijgen kun je voor nog zachter rubber gaan of nog iets bredere banden, maar dan wordt je auto wel zenuwachtiger op hogere snelheid.. En het zachtere rubber slijt uiteraard veel sneller.
Lets face it, veel harder GAAT het niet..
Om meer grip te krijgen kun je voor nog zachter rubber gaan of nog iets bredere banden, maar dan wordt je auto wel zenuwachtiger op hogere snelheid.. En het zachtere rubber slijt uiteraard veel sneller.
Lets face it, veel harder GAAT het niet..
Hier, dat bedoel ik nu.
Waren het goede chauffeurs ? Trokken ze vol op ? Wat voor type auto ? Slechte banden ? Stond de traction control aan bij de betreffende autoŽs ? Dit kost nl. behoorlijk wat tijd bij het optrekken, de systemen van de beteffende autoŽs in acht genomen !
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-20 12:31 ]
Waren het goede chauffeurs ? Trokken ze vol op ? Wat voor type auto ? Slechte banden ? Stond de traction control aan bij de betreffende autoŽs ? Dit kost nl. behoorlijk wat tijd bij het optrekken, de systemen van de beteffende autoŽs in acht genomen !
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-20 12:31 ]
Dat zeg ik dus, de man zal zijn tijd niet neergezet hebben op nat of glad wegdek. Een toptijd zet je neer op droog en vlak asfalt.On 2002-01-19 16:59, speedline
wrote:
Binnen de 6s is nog altijd <6s = 5.1-5.9 dus...
Significante cijfers !?
Een sperdifferentieel voorkomt in split-µ situaties dat één aangedreven wiel doorspint. En het vermogen daardoor naar het wiel met de minste grip geleidt wordt. En dat daarom de acceleratie verslechtert.
Een split-µ (spreek uit als "mu") situatie is een ondergrond waarbij de twee aangedreven wielen allebei een andere weerstand (lees=grip) ondervinden.
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-19 17:03 ]
Een RSI met 120 PK in 6.8 naar de 100 (tegen de veel lichtere GTT met 120 pk in 7.

De technische delta-"mu"-van-kahn aanpak van jouw posts komen echt niet over bij het publiek wat hier komt, ik snap niet dat jij die illusie wel hebt. Zonder dit forum zou jij je niet zo geweldig technisch kunnen voelen in ieder geval.
Je zou meer respect afdwingen als je het mensen kon vertellen/uitleggen in normaal begrijpelijk nederlands en daarmee de gemiddelde kennis hier wat ophoogde. Het overtypen van stukken uit boeken (zoals in je wegliggings-verhandelingen -original by gert hack) zorgt er echt niet voor dat mensen het beter gaan begrijpen.
Fabrieksopgaven:
Audi TT (niet quattro)
0-100 in 7.8
Porsche 911 cabrio 3.4 tiptronic
0-100 in 6.2
Porsche boxter 2.7
0-100 in 7.2
Audi TT (niet quattro)
0-100 in 7.8
Porsche 911 cabrio 3.4 tiptronic
0-100 in 6.2
Porsche boxter 2.7
0-100 in 7.2
Haleluja!
Nog 1 verhaaltje meneer de uil...
Mijn oude corolla 1.6l 16v reed van 0-100 in 3 seconden en de top was na 10sec bereikt... ECHT WAAR
hoe dit kan... ik stond met mijn auto op een be-sneeuwd grasveld en de auto kwam maar niet vooruit... zelfs niet met 200km/u!
Nou allemaal oogjes toe en lekker dromen (over onze SUPER cars!)
Nog 1 verhaaltje meneer de uil...
Mijn oude corolla 1.6l 16v reed van 0-100 in 3 seconden en de top was na 10sec bereikt... ECHT WAAR
hoe dit kan... ik stond met mijn auto op een be-sneeuwd grasveld en de auto kwam maar niet vooruit... zelfs niet met 200km/u!
Nou allemaal oogjes toe en lekker dromen (over onze SUPER cars!)
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Ach, als je dan toch ontzettend snel wilt, koop dan de Clio V6, Tune die.. die zal veel minder snel grip verliezen omdat het gewicht op de achteras zit en de aandrijving ook.. Hij zal hoogstens ERG licht in het stuur worden...
Dus conclusie, wees blij dat je Clio nu binnen de 6 sec (DUS 5.0 t/m 5.99 sec) naar de honderd spurt, met droog/warm weer en warme banden en niet al te warme motor (koude lucht onder motorkap, meer vermogen).. verder kom je niet .. Je krijgt het overige vermogen in de eerste meters gewoon niet op het wegdek, dat is een bekend probleem bij voorwiel aangedreven autos, waarom denk je dat formule 1 op de achterwielen zit??!?
Dus conclusie, wees blij dat je Clio nu binnen de 6 sec (DUS 5.0 t/m 5.99 sec) naar de honderd spurt, met droog/warm weer en warme banden en niet al te warme motor (koude lucht onder motorkap, meer vermogen).. verder kom je niet .. Je krijgt het overige vermogen in de eerste meters gewoon niet op het wegdek, dat is een bekend probleem bij voorwiel aangedreven autos, waarom denk je dat formule 1 op de achterwielen zit??!?
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
De omstandigheden die je noemt zijn goed allen ik had een warme motor (de lucht zuigt hij voor de auto aan bij een gat naast de mistlampen). Een clio V6 is mij veelste duur zoveel geld heb ik nooit maar toch bedankt voor de tip
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Tja, wees tevreden met wat je hebt joh.. je kunt hem inderdaad nog blueprinten en proberen er iets meer koppel uit te halen enzo, maar zoals ik zei, het probleem krijg je om het geheel op het wegdek te krijgen..
Nog ff over sprinten en sperren: als je nou eens echt kanon neemt:
De Renault 4, met dik 34 pk.
't is altijd 't zelfde wiel dat als eerste doorslaat.(rechts, denk dat 't door kantelen van de motor komt, of zou 't gewicht echt zo belazerd verdeeld zijn?). Als je dit zou voorkomen mbv een sper (bij voorkeur een CO2 sper
) moet 't allemaal toch nog sneller kunnen lijkt me.
Dan nog even over 't vergelijken met andere auto's. 't zal iedereen verbazen hoeveel stoplichtsprintjes je kan winnen met zo'n 34 pk 4tje. Gewoon door goed op te letten en enorm je best te doen. Maar lijkt me beetje onnozel om zo'n auto dan ook maar direct sneller te noemen dan je opponent.
De Renault 4, met dik 34 pk.
't is altijd 't zelfde wiel dat als eerste doorslaat.(rechts, denk dat 't door kantelen van de motor komt, of zou 't gewicht echt zo belazerd verdeeld zijn?). Als je dit zou voorkomen mbv een sper (bij voorkeur een CO2 sper

Dan nog even over 't vergelijken met andere auto's. 't zal iedereen verbazen hoeveel stoplichtsprintjes je kan winnen met zo'n 34 pk 4tje. Gewoon door goed op te letten en enorm je best te doen. Maar lijkt me beetje onnozel om zo'n auto dan ook maar direct sneller te noemen dan je opponent.
rev it like a rental
Ik hoor niet zulke positieve reacties over de V6, ik had al es in wat bladen wat mindere reacties gelezen (oa huisvaderblad: AW) balans schijnt niet helemaal ok te zijn en echt agressief schijnt ie ooknie te zijn.On 2002-01-19 17:50, JBL-GT-Turbo
wrote:
Ach, als je dan toch ontzettend snel wilt, koop dan de Clio V6, Tune die.. die zal veel minder snel grip verliezen omdat het gewicht op de achteras zit en de aandrijving ook.. Hij zal hoogstens ERG licht in het stuur worden...
grtz,
Stevie
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
inderdaad.. Sandor van Es was er niet bijzonder over te spreken nee.. maar daarom kun je er nog wel een gruwelijke snelle auto van maken.. de wegligging is alleen niet super, net zoals de gewichtsverdeling.. maar over elke auto valt wel iets te zeggen.. zelfs de Ferrari 360 Modena had ie nog aanmerkeningen op 

Als die rsi echt zo snel is wil ik hem graag een x op een meeting zien.
De meesten hier weten wel welke ik bedoel ik denk dat je dan aardig voor lul staat als je zegt van ik haal de 100 in 6 seconden ik zou zeggen try my.
Kom bij ons langs kun je het meten tegen een clio 16v of tegen een vr6 want jij wil zeggen dus dan dat je ijgenlijk sneller bent als een vr6.
Ik kan hem er soms uit rijden en soms een vr6 mij.
Maar ik zou zeggen kom langs met je rsi en zet hem langs mij hij is nu nog helemaal standaard op filter naar en revisie.
Ben benieuwd denk alleen dat je met een teleursteling naar huis gaat.
De meesten hier weten wel welke ik bedoel ik denk dat je dan aardig voor lul staat als je zegt van ik haal de 100 in 6 seconden ik zou zeggen try my.
Kom bij ons langs kun je het meten tegen een clio 16v of tegen een vr6 want jij wil zeggen dus dan dat je ijgenlijk sneller bent als een vr6.
Ik kan hem er soms uit rijden en soms een vr6 mij.
Maar ik zou zeggen kom langs met je rsi en zet hem langs mij hij is nu nog helemaal standaard op filter naar en revisie.
Ben benieuwd denk alleen dat je met een teleursteling naar huis gaat.
Tja, hoe snel kan een clio.... ligt eraan hoeveel je erin wil investeren denk ik ! 

En daar kan ik me dan weer aan ergeren ! Dat jij toevallig er redelijk wat van weet is jouw probleem. Er zijn hier vast wel mensen die weer veel meer van andere onderwerpen afweten. Je zou voor de gein is een keertje met bijv. mijn vriendin over scheikunde moeten gaan praten, dan voel je je na een paar minuten toch ook echt een minkukel.On 2002-01-19 16:59, speedline
wrote:
P.s.: A la Zeeuw: Dit forum lijkt inderdaad op de fabeltjeskrant. Ik erger mij af en toe dood aan het gebrek aan technische kennis !
Groeten !
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-19 17:03 ]
Als er alleen mensen op het forum zaten met veel autotechnische kennis dan was het hier wel erg rustig. Dan kun je beter gewoon gaan mailen. Ik vindt het super om wat van anderen te leren, maar niet wanneer die zich superieur voelen. Dan ga ik gewoon wel ff een boek lezen.
En je weet het: problemen zijn er om opgelost te worden. Succes ermee.
[ This message was edited by: ARJEN on 2002-01-19 20:47 ]
Hoer erger ik me dus gruwelijk aan. Gasten zoals jou die de sfeer effe verzieken en zich qua technische kennis boven iedereen stellen.On 2002-01-19 16:59, speedline
wrote:
bla bla bla
bla bla bla
P.s.: A la Zeeuw: Dit forum lijkt inderdaad op de fabeltjeskrant. Ik erger mij af en toe dood aan het gebrek aan technische kennis !
Groeten !
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-19 17:03 ]
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat hier de hele zaal vol zit met hobbyisten. De 1 weet iets meer als de andere. Dat zal altijd zo blijven.
Ik vindt dat ik vrij veel weet van auto's ondanks dat ik pas 1,5 jaar echt ermee bezig ben om de techniek te begrijpen. Als ik iets niet snap dan vraag ik het hier, of benader iemend per ICQ of MSN erover. Meestal is Menno de pineut en hij heeft me tot nu toe altijd raad weten te geven, hoe dom de vraag ook was. Net zoals Menno zijn er nog wel een paar andere die meer over auto's weten dan mij, maar nog nooit heeft iemand gezegd dat het nivo van de andere dramatisch laag was.
En wat betreft sprintjes. Ik heb mijn auto ook niet om boodschappen te doen en ga dus ook met jan en alle man sprintjes aan als ik de motor warm heb. En ja de subaru impreza heb ik eruit getrokken net als de audi TT. Hier heb ik ook genoeg commentaar op gehad. Ik weet wat ik heb meegemaakt en weet dus dat het waar is. Over de details en omstandigheden van die keren ga ik niet op in.
Maar wat ik probeer te zeggen is dat iedereen een specialiteit heeft hier. En iedereen gebruikt die specialiteit hier om de ander een beetje slimmer te maken hier. En dat is wat dit forum zo te gek maakt. jij weet zo te zien veel van auto's. Praat eens met mijn vriendin over medicijnen en lichaamschemie. Of praat met mij eens over playstations of PC's fixxen. En ga zo maar door. Er is niemand hier die zich boven de ander stelt. Zelfs de moderators hier hebben geen dunk van hunzelf.
Maar mensen zoals jij, sorry. Als het aan mij lag had je bij deze een officiele waarschuwing aan je broek wegens Flamen en uitlokken.
de mazzel
[ This message was edited by: Mclain on 2002-01-19 23:41 ]
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Nee jij bent de GOEROE van dit forum, o speedline vertel me alsjeblieft alles wat je weet. Want jij bent de koning van dit forum.On 2002-01-19 16:59, speedline
wrote:
P.s.: A la Zeeuw: Dit forum lijkt inderdaad op de fabeltjeskrant. Ik erger mij af en toe dood aan het gebrek aan technische kennis !
Groeten !
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-19 17:03 ]
Denk dat je redelijk rap moet inbinden met je opmerkingen over het gebrek aan technische kennis

Speedline wat is je doel eigenlijk op dit forum de sfeer tussen echt hardcore hobbyisten te verzieken?
Doe gewoon relaxed en probeer eens een andere insteek te hebben op dit forum zoiets van "he ik kan de mensen helpen met mijn kennis" en niet zo van "ik ben toch beter als de rest en dat zal ik laten merken ook"
Speedline:
Meerdere malen heb ik een zeer arrogante houding geconstateerd bij het geven van je antwoorden. Net alsof iedereen dom is en jij de master. Zo werkt het dus niet op dit forum. We behandelen elkaar met het nodige respect en proberen steeds iets van elkaar te leren.
Jij weet duidelijk veel van auto's en kunt daar denk ik veel mensen wijzer mee maken. Doe dat dan op een fatsoenlijke manier.
Pas je houding een beetje aan!
Bij deze je eerste officiele waarschuwing!!
Meerdere malen heb ik een zeer arrogante houding geconstateerd bij het geven van je antwoorden. Net alsof iedereen dom is en jij de master. Zo werkt het dus niet op dit forum. We behandelen elkaar met het nodige respect en proberen steeds iets van elkaar te leren.
Jij weet duidelijk veel van auto's en kunt daar denk ik veel mensen wijzer mee maken. Doe dat dan op een fatsoenlijke manier.
Pas je houding een beetje aan!
Bij deze je eerste officiele waarschuwing!!
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
he jongens mijn 16v reed op de teller 245 en op gps 238 dus het kan wel
Mooi, kennen we bij deze weer gebruik maken van de kennis die aawezig is...On 2002-01-20 12:34, speedline
wrote:
Met schaamrood op de kaken !
Ik ben weer eens te ver gegaan !
Excuser, bij de deze !

-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
hee nu vind ik het wel een beetje te ver gaan alle mensen van de 'organisatie' moegen zeggen wat ze willen maar zo gauw iemand anders iets zegt wat hun niet bevalt beginnen ze te dreigen en te schelden jongens daar zijn we hier toch niet voor
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Mooi dat jij het opneemt voor iemand die zijn excuses al aangeboden heeft, maar het is wel een beetje zinloos 
Ik vind dat de moderators gelijk hebben, zeker gezien het club motto "respect is everything" is..

Ik vind dat de moderators gelijk hebben, zeker gezien het club motto "respect is everything" is..
-het bestaansrecht van dit forum is juist het verschil in kennis!-
Ik weet zelf wel wat van tuning, en vind het ook (nog wel) leuk het uit te leggen. Ondanks dat heb ik toch weer ook veel weetjes enzo uit het forum gevist.
Iedereen weet weer wat.
Een gedeelte van het 'probleem' is natuurlijk dat de nieuwe leden een beetje random binnen komen druppelen en een vraag stellen die met een beetje zoeken zeker 4 keer al beantwoord is. Degene die al langer hier rondloopt (me 2) denkt natuurlijk *zucht* weer dezelfde vraag, dat weten we nu wel.
Das een beetje inherent aan het forummen, het is geen klaslokaal met 'leerjaren'.
Degenen die echt professioneel aant tunen zijn zie je niet op een forum. Want het is zaak het geheim van de smit niet prijs te geven. Dus (be)helpen we elkaar maar met zon forum.
enne:
Ik weet zelf wel wat van tuning, en vind het ook (nog wel) leuk het uit te leggen. Ondanks dat heb ik toch weer ook veel weetjes enzo uit het forum gevist.
Iedereen weet weer wat.
Een gedeelte van het 'probleem' is natuurlijk dat de nieuwe leden een beetje random binnen komen druppelen en een vraag stellen die met een beetje zoeken zeker 4 keer al beantwoord is. Degene die al langer hier rondloopt (me 2) denkt natuurlijk *zucht* weer dezelfde vraag, dat weten we nu wel.
Das een beetje inherent aan het forummen, het is geen klaslokaal met 'leerjaren'.
Degenen die echt professioneel aant tunen zijn zie je niet op een forum. Want het is zaak het geheim van de smit niet prijs te geven. Dus (be)helpen we elkaar maar met zon forum.
enne:

ja dat is inderdaad het groote voordeel van dit forum.
de ene weet hier veel van de andere daar.
sinds dat ik hier op dit forum ben ik veel wijzer geworden over hoe de motor van mijn auto werkt en wat de tunnings mogelijkheden zijn en hoe dit precies werkt.
en dat ondanks mijn mbo autotechniek.
en mij voornemen om een studie hbo automotive te gaan doen.
de ene weet hier veel van de andere daar.
sinds dat ik hier op dit forum ben ik veel wijzer geworden over hoe de motor van mijn auto werkt en wat de tunnings mogelijkheden zijn en hoe dit precies werkt.
en dat ondanks mijn mbo autotechniek.
en mij voornemen om een studie hbo automotive te gaan doen.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Voor echte snelheid kijk hier eens naar:
http://bandit.bikepics.com/BlackPrince- ... 381sec.wmv
of download voor iets gelijks maar dan met een supra en escort cosworth of porsche 911; getaway in Stockholm (kazaa.com)
Zelf een Clio 16v gehad met 250pk (gemeten). Zat wel een turbo op. Williams met 200 pk is maximum, moeten ze je bij Achterberg wel gezegd hebben! Meer pk's laat weinig heel van je blok.
Zijn er nog williams rijders in noorden van het land?
Gr. Willy
http://bandit.bikepics.com/BlackPrince- ... 381sec.wmv
of download voor iets gelijks maar dan met een supra en escort cosworth of porsche 911; getaway in Stockholm (kazaa.com)
Zelf een Clio 16v gehad met 250pk (gemeten). Zat wel een turbo op. Williams met 200 pk is maximum, moeten ze je bij Achterberg wel gezegd hebben! Meer pk's laat weinig heel van je blok.
Zijn er nog williams rijders in noorden van het land?
Gr. Willy
De desbetreffende man is in tussentijd overleden tijdens het uitoefenen van z'n hobby op de Parijse ring.On 2002-01-20 23:48, willy
wrote:
Voor echte snelheid kijk hier eens naar:
http://bandit.bikepics.com/BlackPrince- ... 381sec.wmv
Als hij stilstond stond hij nog steeds op 30? 

Vraag me serieus af hoe een 16V en een VR6 zich tegen verhouden. Heb jij hier een beetje ervaring mee, Michel? VR6 van een vriend of familie van je ofzo?On 2002-01-19 20:24, michel-clio16v
wrote:
kom bij ons langs kun je het meten tegen een clio 16v of tegen een vr6 want jij wil zeggen dus dan dat je ijgenlijk sneller bent als een vr6.
Ik kan hem er soms uit rijden en soms een vr6 mij.
rev it like a rental