-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Goei dag ik heb een vraag voor de echt clio kenner.
Ik heb een clio Williams en wil deze graag iets sneller maken. Deze is al wel getuned door Achterberg en daar zijden ze dat ik ongeveer 200 pk heb, een top iets boven de 245 km/h en binnen 6 sec naar de honderd kan.
Nou is mijn vraag hou snel kan een clio Williams naar de honderd en wat moet ik er dan nog aan doen (ik wil geen turbo kit)?
Ik heb een clio Williams en wil deze graag iets sneller maken. Deze is al wel getuned door Achterberg en daar zijden ze dat ik ongeveer 200 pk heb, een top iets boven de 245 km/h en binnen 6 sec naar de honderd kan.
Nou is mijn vraag hou snel kan een clio Williams naar de honderd en wat moet ik er dan nog aan doen (ik wil geen turbo kit)?
hoe lang is een chinees
sorry heel erg flauw
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-01-18 19:12 ]
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-01-18 19:12 ]
Stel je effe voor in <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">Wie is Wie?</A><!-- BBCode End -->
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Issie dan niet snel genoeg???!
Als je blok al door achterberg is getuned zou ik er verder weinig meer aan doen. Er is dan ook weinig wat je eraan zou kunnen veranderen om hem sneller te maken...of je kan je interieur uitslopen?
Anders toch dan maar een turbo-kit....
Als je blok al door achterberg is getuned zou ik er verder weinig meer aan doen. Er is dan ook weinig wat je eraan zou kunnen veranderen om hem sneller te maken...of je kan je interieur uitslopen?

Anders toch dan maar een turbo-kit....
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Robert heb jij ook een Williams en hoe snel is deze?
Tis voornamelijk het koppel (onderin) wat de acceleratie vanuit stilstand snel maakt.. (kg/pk verhouding.. veel Nm onderin) etc. etc..On 2002-01-18 19:38, dennis16v
wrote:
200pk is wel erg veel voor een willi. das 50pk extra.
dan zit je snel aan een profi getunede motor, met een set scherpe nokkenstokken, en een totaal getuned blok.
6sec. red je niet zo snel
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Mijn blok is ook totaal getuned en er zitten zeker andere nokkenas in
6 sec is al erug snel.
de snelste 0-100 tijd die ik ooit heb gezien voor een voorwiel aangedreven auto was 5,2 sec en dat was een ford escort turbo met 340 pk.
dus ik denk dat je willie niet zo heel veel sneller meer te maken is.
misscien mog wat meer topsnelheid en tussen acceleratie.
de snelste 0-100 tijd die ik ooit heb gezien voor een voorwiel aangedreven auto was 5,2 sec en dat was een ford escort turbo met 340 pk.
dus ik denk dat je willie niet zo heel veel sneller meer te maken is.
misscien mog wat meer topsnelheid en tussen acceleratie.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Binnen de 6s zal niet lukken hoor. Indien je een turbo eropzet zou hetkunnen maar met 200 pk niet. Neemt niet weg dattie wel snel zal zijn.
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
tjah.. het probleem begint bij de 'maar' 4 cilinders.. zonder turbo kom je er dan niet ver meer boven.. en daarna is het probleem van tractie op de voorwielen.. dit is al monsterlijk snel.. veel sneller red je niet..
zijn er voor renault eigelijk geen opboorkits voor meer dan 2lt of is er daarvoor niet genoeg "vlees" meer in het blok aanwezig.
dat lijkt mij nog de enige weg om zonder turbo en met een goede levensduur nog meer vermogen uit het blok te halen.
dat lijkt mij nog de enige weg om zonder turbo en met een goede levensduur nog meer vermogen uit het blok te halen.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
He mannen en vrouwen natuurlijk
hij kan toch ook met metanol aan de slag gaan. Als ik het z,n beetje had gelezen in de topics.
Z'n n.o.s. kitje is dat niks dan? Mazzel

Z'n n.o.s. kitje is dat niks dan? Mazzel
Mijn clio (1.8RSi) gaat op de teller 225km/h
het enigste wat ik anders heb is een sportlucht filter en een rechte uitlaat pijp (dus geen katalisator)
120 pk op de test bank!!
binnen de 7 sec. aan de 100 km/h
het enigste wat ik anders heb is een sportlucht filter en een rechte uitlaat pijp (dus geen katalisator)
120 pk op de test bank!!
binnen de 7 sec. aan de 100 km/h
Dat zijn geen kinderachtige getallen voor een standaard auto. Volgens ome Renault doet een 16V d'r een seconde langer over, en loopt ie dik 15 km zachter. Toch maar eens aan inruilen van m'n 16V op een RSI gaan denken.
rev it like a rental
Is dit een grapje ?On 2002-01-19 09:30, Menno
wrote:
Dat zijn geen kinderachtige getallen voor een standaard auto. Volgens ome Renault doet een 16V d'r een seconde langer over, en loopt ie dik 15 km zachter. Toch maar eens aan inruilen van m'n 16V op een RSI gaan denken.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do 3 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland / Sint Annaland
- Contacteer:
Hi guys,
Ook ik heb een Rsi met Supersprint uitlaat+sportkatalysator, rechte pijp en een powerfilter en mijn clio loopt 215 op de teller, dus lijkt me heeeeeeeeeeeel erg sterk dat de jouwe 225 loopt..........!
Mzzls
Smasher
Ook ik heb een Rsi met Supersprint uitlaat+sportkatalysator, rechte pijp en een powerfilter en mijn clio loopt 215 op de teller, dus lijkt me heeeeeeeeeeeel erg sterk dat de jouwe 225 loopt..........!
Mzzls
Smasher
Kleinere wielomtrek, wind mee, bergaf...
225 lukt wel, zolang je er maar "op de teller" bij blijft zetten...
225 lukt wel, zolang je er maar "op de teller" bij blijft zetten...
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Het uitboren van de cilinderwand is niet mogelijk want er bestaan geen overmaatzuigers bij het reviseren zijn er nieuwe bussen in gezet omdat die ouwe bekrast waren.
tja, als we zo beginnen...
m'n standaard 11 turbo reed top 230 op de teller
maar ik geloof het niet
m'n standaard 11 turbo reed top 230 op de teller

maar ik geloof het niet

Ik denk dat je zonder turbo qua vermogen redelijk aan de top zit heer Reekers, waarschijnlijk kan je de winst alleen nog vinden door bijvoorbeeld een 6-bak te monteren (marcel T heeft er nog eentje) en een heleboel gewichtsbesparing te gaan zoeken...
clio rsi weegt 950 kg...120 pk = 0,126 pk/kgOn 2002-01-19 09:15, rooiedokus
wrote:
het enigste wat ik anders heb is een sportlucht filter en een rechte uitlaat pijp (dus geen katalisator)
120 pk op de test bank!!
binnen de 7 sec. aan de 100 km/h
clio 16v weegt 990 kg...137 pk (standaard) = 0,138 pk/kg
en jouw rsi is dik sneller dan een 16v ? hoe doe je dat ?
ja, en mijn 1.4 heeft 75 hele paarden aan boord en die haalt kiele kiele 180 km per uur. en daar is geen woord aan gelogen!!!! 
Immer wieder die verdammte Holländer
In 6s op 100km/h ! Een top van 245km/h !
Met een voorwielaangedreven auto, waarschijnlijk zonder sper ?
Met een dergelijk sterke motor vindt ik het al verdacht als iemand onder de 7s durft te claimen !
En 245km/h, wel eens van tellerafwijking gehoord ?
225-230km/h is een heel wat realistischer waarde.
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-19 14:04 ]
Met een voorwielaangedreven auto, waarschijnlijk zonder sper ?
Met een dergelijk sterke motor vindt ik het al verdacht als iemand onder de 7s durft te claimen !
En 245km/h, wel eens van tellerafwijking gehoord ?
225-230km/h is een heel wat realistischer waarde.
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-19 14:04 ]
Door de luchtfilter, en sportuitlaat heeft ie in totaal 10 pk meer gekregen!
we hebben hem getest op een testbank!
120 pk
en juist op de TELLER loopt ie echt 225 km/h maar jah, OP DE TELLER!!
we hebben hem getest op een testbank!
120 pk
en juist op de TELLER loopt ie echt 225 km/h maar jah, OP DE TELLER!!
Met mijn Achterberg blok haalde ik met heeeeel veeeel moeite net 6,8s. Is al absurd snel. Meetfoutenen daargelaten. Zeg dat het 7s is dan kun je met een RSI-tje NEVER onder de 8 komen laat staan onder de 7. HEt is volgnes mij weer eens tijd voor de fabeltjeskrant.
Wat heeft een sper met 0-100 accelleratie te maken zolang je op een rechte weg accellereerd?On 2002-01-19 14:00, speedline
wrote:
In 6s op 100km/h ! Een top van 245km/h !
Met een voorwielaangedreven auto, waarschijnlijk zonder sper ?
Met een dergelijk sterke motor vindt ik het al verdacht als iemand onder de 7s durft te claimen !
En 245km/h, wel eens van tellerafwijking gehoord ?
225-230km/h is een heel wat realistischer waarde.
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-19 14:04 ]
Het leek mij niet dat hij zijn genomde tijd gezet zal hebben op een gladde weg met bochten......
Het is met een voorwielaangedreven auto mits fijn getuned best mogelijk om onder de 6 te duiken naar de 100, als de omstandigheden er maar naar zijn.
(zou niet best zijn voor de kitcars als dat niet kon)
ik weet nu ook wat voor auto het gaat worden,was lang aan het twijfelen maar die is nu bij me weg genomen.
wilde wat anders maar toch nog snel,rsi is voor mij de optie zie ik.
mijn auto loopt op de teller bergaf wind mee en en maar 3 liter in de tank met mijn versterker thuisgelaten 208 km/ph.cup aangesloten met bleedvalve op ongeveer 0,9bar,
dus het wordt een rsi
wilde wat anders maar toch nog snel,rsi is voor mij de optie zie ik.
mijn auto loopt op de teller bergaf wind mee en en maar 3 liter in de tank met mijn versterker thuisgelaten 208 km/ph.cup aangesloten met bleedvalve op ongeveer 0,9bar,
dus het wordt een rsi
ik versta nog altijd binnen de 6 sec = 6.0 t/m 6.9
maar voor de mensen die het niet helemaal snappen!
ongeveer (want precies is bijna niet te meten) 6.8 seconden
prettig weekend allemaal!!!
ik kan tenminste vooruit:
vanmorgen speakers gekocht en ingebouwd vanmiddag nieuwe versterker erbij, kabels getrokken en zojuist de auto uitgezogen en helemaal gewassen en gewaxt!!!!
i'm proud to drive a clio!!!
maar voor de mensen die het niet helemaal snappen!
ongeveer (want precies is bijna niet te meten) 6.8 seconden
prettig weekend allemaal!!!
ik kan tenminste vooruit:
vanmorgen speakers gekocht en ingebouwd vanmiddag nieuwe versterker erbij, kabels getrokken en zojuist de auto uitgezogen en helemaal gewassen en gewaxt!!!!
i'm proud to drive a clio!!!
Binnen de 6s is nog altijd <6s = 5.1-5.9.
Een sperdifferentieel voorkomt ook op droog wegdek (in split-µ situaties) dat één aangedreven wiel doorspint. En het vermogen daardoor naar het wiel met de minste grip geleidt wordt. En dat daarom de acceleratie verslechtert.
Een split-µ (spreek uit als "mu") situatie is een ondergrond waarbij de twee aangedreven wielen allebei een andere weerstand (lees=grip) ondervinden.
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-20 12:29 ]
Een sperdifferentieel voorkomt ook op droog wegdek (in split-µ situaties) dat één aangedreven wiel doorspint. En het vermogen daardoor naar het wiel met de minste grip geleidt wordt. En dat daarom de acceleratie verslechtert.
Een split-µ (spreek uit als "mu") situatie is een ondergrond waarbij de twee aangedreven wielen allebei een andere weerstand (lees=grip) ondervinden.
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-20 12:29 ]
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Zo te zien geloven julie mij niet maar ik heb met een porche cabrio een nieuw model zonder turbo een wedstrijd gedaan en we gingen gelijk op ik reed zelfs een neuslenkte voor en met een audi TT deze trok ik er zeker uit deze auto 's hebben meende ik wel traksencontrol (ik weet niet hou je het schrijft) hou doe ik dat dan?