ik heb volgens mij een scheur in het uitlaatspruitstuk van mijn gtt> motor trekt niet meer goed. Weet iemand hoeveel ze op de sloop nog vragen voor zo'n uitlaatspruitstuk?
Turbo is zeker oke.
kay
Als je een scheur hebt in je uitlaatspruitstuk, moet je dat heel goed horen. je auto klinkt dan als een tractor als je dat hebt.
Minder snel optrekken kan honderden eorzaken hebben. Vertel eens wat over:
- het geluid
- verschil koud/ warm
- verbruik
- heb je nog evenveel turbodruk
- komt er rook uit je uitlaat (zo ja, welke kleur)
Minder snel optrekken kan honderden eorzaken hebben. Vertel eens wat over:
- het geluid
- verschil koud/ warm
- verbruik
- heb je nog evenveel turbodruk
- komt er rook uit je uitlaat (zo ja, welke kleur)
Mischien is het een scheurje i.p.v een scheur. Klein scheurtje hoef je niet per se te horen.
Maar hoe weet je zo zeker of er een scheur in je uitlaatspruitstuk zit kay??? Kan je hem zien, voel je er uitlaatgassen uitkomen???? of denk je het omdat je minder trekkracht hebt??
Mazzel
Maar hoe weet je zo zeker of er een scheur in je uitlaatspruitstuk zit kay??? Kan je hem zien, voel je er uitlaatgassen uitkomen???? of denk je het omdat je minder trekkracht hebt??
Mazzel
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Elke gt heeft een scheur in zijn uitlaatspruitstuk, zet je een nieuwe erop (1300 gulden, 600 Eur bij de dealer) dan binnen twee weken is hij gescheurd.
Waarom, omdat het gietijzer is als dat warm is geweest en het koelt af dan zal hij gaan trekken rondom zijn bouten wat resulteert in "scheuren".
Waarom, omdat het gietijzer is als dat warm is geweest en het koelt af dan zal hij gaan trekken rondom zijn bouten wat resulteert in "scheuren".
-
het kan natuurlijk ook je uitlaat spruitstuk paking zijn waar een gaatje of een scheur in geblazen is, want het spruit stuk zelf wat gescheurd is heb ik op m'n werk nooit mee gemaakt, maar alles kan het blijven auto's

een uitlaatspruitstuk met scheuren erin heb vaak zat gezien bij renaults, maarten.
Ik heb van de zomer de spruitstukpakking al vernieuwd, alles origineel Renault.
Ik heb een tijd met versleten koppelingsplaat rondgereden en heb die pas vernieuwd, dus daarna ben ik gaan testen hoe hij trok, maar dat is niet meer zo hard als toen ik hem net had. Als hij net warm is trekt hij wel goed, maar als je een flink stuk gereden hebt(50km) dan trekt hij niet meer goed. En je merkt gewoon dat ergens druk weglekt. het scheurtje zit aan de bovenkant van het uitlaatspruitstuk tussen de twee linkse cilinders in.
kay
Ik heb van de zomer de spruitstukpakking al vernieuwd, alles origineel Renault.
Ik heb een tijd met versleten koppelingsplaat rondgereden en heb die pas vernieuwd, dus daarna ben ik gaan testen hoe hij trok, maar dat is niet meer zo hard als toen ik hem net had. Als hij net warm is trekt hij wel goed, maar als je een flink stuk gereden hebt(50km) dan trekt hij niet meer goed. En je merkt gewoon dat ergens druk weglekt. het scheurtje zit aan de bovenkant van het uitlaatspruitstuk tussen de twee linkse cilinders in.
kay
Hoe heet word een spruitstuk? 300 graden ofzo?
En de druk die erop staat is 0.2 bar ofzo?
Als je het last breekt het weer, maar is er niet een ander mukkie (vloeibare pakking) wat een beetje meegeeft en afdicht?
grtz,
Stevie
-----------------
If you can't beat them, BURN them.
[ This message was edited by: E-volv on 2002-01-19 19:23 ]
Als je het last breekt het weer, maar is er niet een ander mukkie (vloeibare pakking) wat een beetje meegeeft en afdicht?
grtz,
Stevie
-----------------
If you can't beat them, BURN them.
[ This message was edited by: E-volv on 2002-01-19 19:23 ]
-
ik heb nog een uitlaatspruitstuk liggen FL.150,- wil je reageren doe maar op mijn mail,greetz
RED FIVE BURNIN' ALIVE!!
als je aan ijzer/staal ziet dat het een klein beetje rood begint te verkleuren, is dit al zon 750 graden C. Neem maar aan dat je spruitsuk bij vollast mooi rood is, dus gok maar 850 graden. 900 graden wordt al een beetje moeilijk voor de uitlaatkleppen. 1100 is dacht ik al richting oranje. Leuk voor de mensen onderons met reutelende motor en (nog eventjes) een katalysator.On 2002-01-19 19:21, E-volv
wrote:
Hoe heet word een spruitstuk? 300 graden ofzo?
En de druk in het spruitstuk: neem maar aan ongeveer 0.2 bar hoger dan je vuldruk.
Dus vooral voor de turbo kan door een klein gaatje behoorlijk wat uitlaatgas spuiten. Dat merk je vooral in het gebied waar de turbo net opkomt. Wil je het in vollast merken, dan moet het gat wel aardig groot zijn. (dit omdat de wastegate het verschil bijregelt) gokje: 0.5 cm2 ??
Ik heb geen ervaring met smeersels.
Ik heb wel eens gezien dat iemand een aansluiting op een gietijzeren spruitstuk gelast had, maar die vent is ook een tovenaar. Natuurlijk stond ik er meteen bovenop.
Wat hij deed: hij maakte het hele spruitstuk zo heet mogelijk. Er stond iemand continu met een brander op te stoken.
Hij laste (met TIG, rvs als toevoegmateriaal)
steeds een klein stukje van 0.5 cm. Na het lassen van iedere 0.5 cm begon hij met een punthamertje op dit stukje te smeden. Daarmee zorgde hij dat de krimpende las meteen uitgesmeed werd.
Het spruitstuk hebben we nog een uurtje of 40 gebruikt, en geen problemen gehad. Ik weet dus niet hoe zich dit op de lange duur houdt.
r