-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
We hebben de laatste tijd veel problemen met scenics DTI , de kachels worden niet warm , wat kan dit zijn?? thermostaat e.d. zijn goed. iemand suggesties??
maar ook een goeie thermostaat sluit niet 100% af, er zit altijd een gaatje van 2-3 mm.
Dus je hebt toch enige circulatie door de radiator. Dus misschien toch een kartonnetje voor de radiator??
wist jij als 4-rijder toch wel??
Dus je hebt toch enige circulatie door de radiator. Dus misschien toch een kartonnetje voor de radiator??
wist jij als 4-rijder toch wel??
De reparatie tot in de zomer laten staan. Is het probleem toch opgelost.
mogelijke oorzaken staan er al
suc6 ermee
mogelijke oorzaken staan er al
suc6 ermee
gas is om op te koken, olie om te verstoken ?On 2002-01-18 11:04, Menno
wrote:
Probleem: kachel wordt niet warm.
Oorzaak: motor is te efficient
Oplossing: inruilen voor een benzine auto
mijn posting was overigens geen geintje. Bij VW is 't een enorme standaardklacht dat die moderne RUCK diezels niet warm worden. Volgens mij hebben ze daar tegenwoordig ook een trukendoos ingebouwd om te voorkomen dat 't geestdode lijk (vw rijder
) te veel af koelt.

R4 rijders doen het met z'n vieren ?On 2002-01-18 10:30, Jan-Geert
wrote:
R4 Rijders vieren het met Viertjes!
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
tja , hij wordt niet eens lauw , je moet gewoon met de winterjas in de auto zitten, de slangen naar de kachelradiateur worden wel heet... Is het rendement dan zo slecht , en wat kan je er aan doen om t beter te krijgen , oh ja ploegah , met zn vieren of evt nog meer vrouwen haha
de slangen naar de kachel wordt wel heet, maar er komt geen warmte uit de kachel.
Dus de kachelkraan gaat wel open. (want anders stroomt er nix door de slangen)
edit.... voel ook eens aan de retourslang van de kachel!!
koud-> kachelkraan
warm-> doorlezen
Natuurlijk blaast de ventiltor er lucht door.
(anders had je dat wel gemerkt)
Misschien werken de luchtkleppen niet die kiezen tussen kouwe buitenlucht of lucht van de kachel. Als dat zo in elkaar zit dan, dat weet ik niet. Het zal wel goed zitten, want het is geen ouwe 5.
Of er zit een heleboel troep van binnen of de buitenkant vant radiatortje, maar dat zal wel wel niet omdat het een moderne kar is.
Dan zit er waarschijnlijk lucht in de kachelradiator, zodat het werkzame oppervlak maar heel klein is.
kijk dat je met -20 de zaak niet warm krijgt kan ik inkomen, maar nu is het nog geen 0C, dus er moet toch wat aan de hand zijn.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-18 13:57 ]
Dus de kachelkraan gaat wel open. (want anders stroomt er nix door de slangen)
edit.... voel ook eens aan de retourslang van de kachel!!
koud-> kachelkraan
warm-> doorlezen
Natuurlijk blaast de ventiltor er lucht door.
(anders had je dat wel gemerkt)
Misschien werken de luchtkleppen niet die kiezen tussen kouwe buitenlucht of lucht van de kachel. Als dat zo in elkaar zit dan, dat weet ik niet. Het zal wel goed zitten, want het is geen ouwe 5.
Of er zit een heleboel troep van binnen of de buitenkant vant radiatortje, maar dat zal wel wel niet omdat het een moderne kar is.
Dan zit er waarschijnlijk lucht in de kachelradiator, zodat het werkzame oppervlak maar heel klein is.
kijk dat je met -20 de zaak niet warm krijgt kan ik inkomen, maar nu is het nog geen 0C, dus er moet toch wat aan de hand zijn.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-18 13:57 ]
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
kachelradiateur is verstopt en smerig.. er moet dus een nieuwe in , de rest wat je zei is nl goed..