Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Anonymous

Heee volgens mij (weet ik bijna heeeel zekker, ik rij zelf ook in een clio Williams 217pk 240) voor in zitten 10cm speakers in de deur 13cm achter 10 cm in de hoedeplank ja die kan je zo groooooot maken als je zelf wil. JBL heeft hele mooie 10cm speakers goed geluid ik heb zo snel niet het nummer van de jbl speakers maar die zoek ik nog wel even op
Anonymous

Ik vind jbl echt kut gewoon geef mij maar boston of lanzar of vocal toch echt wel beter.
Jbl is niet meer wat het was kijk tegenwoordig maar eens onder op je speaker vroeger stond er made in america en nu toch echt een heel ander land je hoort ook steeds minder van jbl.
Jbl is afgelopen zaak.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

On 2002-01-17 22:10, michel-clio16v
wrote:
Ik vind jbl echt kut gewoon geef mij maar boston of lanzar of vocal toch echt wel beter.
Jbl is niet meer wat het was kijk tegenwoordig maar eens onder op je speaker vroeger stond er made in america en nu toch echt een heel ander land je hoort ook steeds minder van jbl.
Jbl is afgelopen zaak.

Ik zou toch voor de bostons gaan. Die vocal ken ik niet. Daarom bostons.
Robke
Car: Lexus IS250

focal en boston zijn ongeveer gelijk, maar het ligt er maar net aan wat voor muziek je draait en wat je zelf mooi vind klinken.
wat natuurlijk ook heel belangrijk is, dat je weet wat je wilt en hoeveel je uit wilt geven en natuurlijk waar de luidsprekers moeten komen te zitten.
-Ray-
Contacteer:

ook in dit topic wordt weer eens bewezen dat over smaak duidelijk niet te twisten valt...

ik doe het zelf met sony (je moet alles een keer proberen in je leven :wink: ) en het geluid is geweldig.
Immer wieder die verdammte Holländer
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

On 2002-01-17 22:42, Ray
wrote:
ook in dit topic wordt weer eens bewezen dat over smaak duidelijk niet te twisten valt...

ik doe het zelf met sony (je moet alles een keer proberen in je leven :wink: ) en het geluid is geweldig.

Dat is misschien wel zo ray. voor jou is het geweldig. Maar voor mij is sony te ligt. Boston is heel zwaar en heel zuiver. Als je hard geluid wilt hebben en super zuiver dan heb je zwaarder materiaal nodig. Dus dan op mijn beurd heb ik gekozen voor bostons
Hans R.

On 2002-01-17 22:42, Ray
wrote:

Ik heb/had een sony radio, geen versterker, sub van de kijkshop :smile: ,tweeters van de plaatselijke elektronica zaak, tweede hands ovale 2-weg pioneers en 2-weg (ben naam ff kwijt) speakers in mijn deur.

Voor mij was dit altijd genoeg en het klonk ook zeker niet slecht voor dat spul. Ik heb een keer een prof inbouwer in de auto gehad en die was zeer verbaasd :smile:

Totdat ik bij een vriend in de auto stapte die een installatie had laten inbouwen.....Dan gaat er toch een wereld voor je open.
De cd van R. Kelly begint met een soort achtervolging.....bij mij klonk het heel mooi en ik hoorde ook heel veel verschillende geluiden.
Maar bij die vriend was het gewoon veel mooier en beter op elkaar afgestemd.

Het is net het verschil tussen een goede videoband en dvd
-Ray-
Contacteer:

ik doe het met een sony 4x40 watt headunit, daarvan gaat een uitgang naar vier 80 watt xplod speakers op de normale clio plaatsen, en een uitgang naar me 300 watt xplod versterker (RMS etc zou ik op moeten zoeken). deze versterker stuurt gebrugd mijn 220w 3 weg xplodjes aan en de 600 watt GAMMA basskist.... (ik hoor jullie lachen :lol: , maar ik heb dat ding ooit nog eens gekocht voor 59 piek en ik lach me nog steeds rot, degene die op de FNB zijn geweest hebben het gehoord).

al met al staat de versterker nog niet eens een kwart open, er moet volgens mij nog meer uit te halen zijn.

tips? iemand? :smile:
Robke

het is beter om je versterker een stuk dicht te hebben staan, anders moet hij veel te hard werken, als je hem niet zo ver open zet, gaat hij dus in feite langer mee.
beter te veel dan te weinig zeggen ze wel eens :smile:.
Hans R.

On 2002-01-17 23:23, Ray
wrote:
al met al staat de versterker nog niet eens een kwart open, er moet volgens mij nog meer uit te halen zijn.

Draai um gewoon een keer helemaal open en kijk wat er gebeurd :grin:
Als ik hier dan een ontploffing hoor kan ik je vertellen dat het niet goed is gegaan :smile:
-Ray-
Contacteer:

On 2002-01-17 23:33, Hans R.
wrote:
On 2002-01-17 23:23, Ray
wrote:

Draai um gewoon een keer helemaal open en kijk wat er gebeurd :grin:
Als ik hier dan een ontploffing hoor kan ik je vertellen dat het niet goed is gegaan :smile:
bestaat er ook een smilie van een boer die lacht met kiespijn??

:lachendeboermetkiespijn: ??
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

On 2002-01-17 23:27, robclio16V
wrote:
het is beter om je versterker een stuk dicht te hebben staan, anders moet hij veel te hard werken, als je hem niet zo ver open zet, gaat hij dus in feite langer mee.
beter te veel dan te weinig zeggen ze wel eens :smile:.

Dat ligt er natuurlijk aan. Als je topkwaliteit spul hebt dan kunnen deze het gewoon aan. Maar dat is kiezen voor kwaliteit en prijs. Ik heb er zelf van geleerd. Ik had spul gekocht en na een half jaar heb ik alles er weer uit gegooit om vervolgens wat zwaarder te gaan beginnen. Na een tijd heb ik weer alles er uit gegooit omdat mijn auto verkocht was en vervolgens echt goed spul gekocht en deze hoeven nooit meer verkocht te worden. Dat horen jullie wel als het er in zit. Ik ga zelf voor een heel erg hard geluid die ten alle tijden heel zuiver blijft. De bas moet goed hard zijn en de middentonen moeten ook goed hoorbaar zijn en tevens moeten de tweeters niet te schel klinken. Maar dat is een kwestie van eerst goed spul kopen en vervolgens eens heel goed afstellen en daar gaat echt dagen/weken overheen eer dat dat echt goed is. Als je denkt dat het goed is dan hoor je op een gegeven moment toch wel iets wat je niet helemaal bevalt. Nou mannen de groeten.
Robke

alles kan kapot, maar een pioneer versterkertje is niet echt topkwaliteit natuurlijk. ik heb zelf voor heel wat duizenden euro's aan apparatuur in m'n wagen liggen en dat is ook topkwaliteit, maar m'n versterker staat echt niet helemaal open, dan vervormt de versterker uiteraard ook.
een goede afstelling is inderdaad heel belangrijk, maar goed inbouwen is zeker net zo belangrijk. als wij bijvoorbeeld een woofertje in een deur inbouwen doen we dat wel eens in stalen ringen en dan dempen we de deur ook nog eens heel erg goed. we hebben zelfs al een aantal cabrio's rondrijden zonder subwoofer en daar komt toch zeker wel een hele goede bas vanaf.
de groenten maar weer!
Dirk (CRX)

JBL zijn allernieuwste speakers kunnen inderdaad KUT klinken, ze hebben al een goede naam in het verleden gemaakt en kunnen nu met massaproductie veel geld verdienen.. datzelfde geldt voor de Pioneer speakers.. die oude 6x9" speakers waren SUPER, de nieuwe mwah.. 'minder' (om niemand in de wiek te schieten).. Die GTi serie van JBL blijft gewoon van goede kwaliteit, maar daar betaal je dan ook dik voor.

Versterkers kun je inderdaad het beste Amerikaanse merken nemen, Lanzar, Rockford, Magnat (?), Phase Linear..
Anonymous

heej jongens,

Ik heb zojuist de deurpaneel verwijderd,

het gat wat al standaard in de deur zit is
12.2 cm, en de bevestigings-punten ongeveer op 9.5cm
de diepte (als de raam naar beneden staat) is 6.5 cm

hiervoor wil ik dus een perfecte speaker geen kopen (ZONDER LOSSE TWEATERS!!!!!)

ik hoor jullie allemaal over boston's spreken....!! waar kan ik die kopen of wat is de site van hun....

of zeggen jullie van....voor die maten heb je die speaker nodig....

vertel vertel
Dirk (CRX)

http://www.bostonacoustics.com/

alsjeblieft.. Boston is inderdaad ook erg goed.. Zijn topspeakers, maar daar is de prijs ook voor :grin:
Dirk (CRX)

Trouwens, Compo-setjes hebben vaak meer vermogen beschikbaar, maar gezien jij toch 'maar' voor 70 watt RMS gaat, kan het prima co-axiaal.
Anonymous

als ik dan ga voor zo'n compo setje....waar kan ik dan de tweaters plaatsen???

iemand ervaring mee...in zijn clio
Anonymous

iemand toevallig wat foto's????
Anonymous

ik heb op de boston site zitten kijken maar er staat natuurlijk nergens de diepte van in!

1 inch is toch 2.5cm hé??
dus ongeveer 12.2cm is 4 3/4 inch speaker
of zit ik er nu helemaal langs?
Dirk (CRX)

http://www.showyoursound.nl ? is misschien iets.. zoeken op clio ofzo :smile: maar ik heb zelf mijn JBL tweeters bovenin de raamstijl geplaatst.. Maar ik moet ze nog wel 'iets' dimmen want ze zijn mij net iets te schel..

Ik heb voor de rest nog nooit een clio van binnen gezien, maar je zou hem ook gewoon helemaal in de hoek van je deurpaneel kunnen plaatsen (de hoek bovenin bij de spiegel etc.) zit hij niet vlak naast je oor, en toch de vermogens-voordelen van een composet.

trouwens wat voor JBL speakers heb jij geplaatst in de hoedenplank?
Anonymous

3-weg uit de TM serie, 120w RMS

het moet gewoon allemaal hard gaan maar toch zuiver blijven.....
ik draai af en toe van de boem boem muziek maar ik hou ook van rustige muziek!! dus de speaker moet aan verschillende eisen voldoen!
Dirk (CRX)

netjes.. ik zelf draai met T595 wedstrijd speakers.. volgens veel mensen de beste JBL speakers ook gemaakt.. Ik heb ze ooit samen met een set anderen voor 2 bankjes (NLG) kunnen kopen.. zeer zeker gejat v/d vorige eigenaar, but do i care?
Anonymous

tja, dat is het handigste en het goedkoopste???

ik wil morgen speakers gaan kopen of bestellen....dus moet vandaag nog tot een beslissing komen!!!

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een besluit
Dirk (CRX)

Boston is erg goed.. al op hun site gekeken?
Anonymous

ja, maar ik weet niet voor welke maat ik moet kijken!!!

en ik weet de diepte niet van die speakers!!!

speakers zien er zeeeer leuk uit de prijs is hoog maaar jah, daar werken we hard voor hé, dus da maakt niet veel uit!
Dirk (CRX)

hoeveel cm had je? deel dat door uuuuuuuhm.. 2,54 dan heb je INCH.. de diepte dus ook..

Let wel.. Boston is niet echt veel verkrijgbaar, moet je wel op zoek.. maar zoekt en gij zult vinden :smile:
Anonymous

12.2/2.54 =4.8 inch

zijn er in die maar speakers
of moet ik dit afronden naar 4 3/4???

ik ga zeker zoeken maar zijn er nog andere goeie merken??

ik val persoonlijk op JBL (zoals mijn achter speakers) maar jullie zeggen dat het tegenwoordig niet meer zoveel is????

of moet ik gewoon naar een goede winkel gaan om advies te vragen...???

ik woon in de beurt van eindhoven
weet iemand een goede zaak??

ik zat zelf te denken aan:
- Ben van dijk
- remco (http://www.remco-online.nl)

of zijn er betere zaken???
Dirk (CRX)

JBL kan klote zijn.. maar de hele dure serie niet hoor :smile: de GTi serie is prima.. de GT en GTO serie moet je vermijden.. klinkt op niets meer.. vergeleken met jouw TM..
maar dat mag je wel afronden ja.. 3/4 .75.. dat is de maat..
Anonymous

ik kan op de boston site's niks in die maat vinden en bij de compo sets zit er een crossover bij....

deze heb ik al echter aangeschaft:
merk: soundlab
type: HYN75
10 kanaals digitaal (=DC to DC)

dit is dus best wel een goeie crossover!

ik denk dat boston niks wordt...en de GTI serie van jbl is veeeel te diep

Whaaa ik weet niet welke speakers ik moet kopen!!!! HELPPPP
Dirk (CRX)

goed ander merk dan.. je kunt naar Magnat kijken, die heeft goede speakers.. KICKER klinkt ook geweldig goed.. Rockford (als je geld teveel hebt 600 euro voor 16,5 cm composet 300w RMS)..
Anonymous

koop gewoon die goedkope bij de remco. 10 cm is gewoon te klein voor een goede sound.
Anonymous

ik ga ze toch in de deur plaatsen!!!

4 3/4 inch!!!!

DUS NIET 10CM
Dirk (CRX)

trouwens.. 10 cm speakers kunnen ook nog een wereld van verschil uitmaken in het midden en hoog gebied.. qua bas spelen ze bijna geen rol, maar dat mag je ook niet verwachten van zulke kleine conusoppervlakten.
Anonymous

het gaat mij dus vooral om de midden en hoge tonen....!!!

bass komt er genoeg van de achter jbl's
die stel ik dus in met mijn crossover dat ze alleen maar lage tonen moeten geven!

t moet gewoon lekker ruimtelijk klinken en hard gaan!!!
[ This message was edited by: rooiedokus on 2002-01-18 17:25 ]
Plaats reactie