Inderdaad gewoon ff bij de brezan halen. 't is op zich niet zoveel werk, je moet alleen ff over een pers kunnen beschikken. Denk er aan dat je je aandrijfas aan 't eind weer vast genoeg aantrekt, anders wordt je nieuwe lager ook niet oud.
rev it like a rental
Ja, heb net ff gebeld, zo'n pers hebben ze wel bij de dealer, kan ik ff lenen.
Mooi,mooi...
Mooi,mooi...
Nou heb net met een monteur erin gereden, waarschijnlijk toch de as. KGa eerst nog een sloot vet in het hoesje donderen en kijken of het beter wordt, zoniet dan ander asje erin.
-
- Contacteer:
Jongens wie kan mij effe helpen. Ik hoor als ik stuur een raar geboenk bij mijn rechter voorwiel. ik ben er nu mee bezich. Kom effe in de chat of zet hier je idee neer. Alvast bedankt
Heb er een doosje kogellagervet in gedaan en het geluid bleef. De volgende dag weer rijden en geluid weer weg. Rara hoe kan dat nou weer. Volgens mij zit er echt een verstekeling aan boord.On 2002-01-14 22:25, Zeeuw
wrote:
Nou heb net met een monteur erin gereden, waarschijnlijk toch de as. KGa eerst nog een sloot vet in het hoesje donderen en kijken of het beter wordt, zoniet dan ander asje erin.
-
- Contacteer:
nee volgens mij is het mijn vering.On 2002-01-17 21:36, Zeeuw
wrote:
Aandrijfas denk ik. Misschien je spoorstangkogel.
Als ik draai aan het stuur zie ik mijn veer op het moment dat ik de knal hoor iets verspringen. enig idee waar dat aan kan liggen?
Ik zei het toch, gewoon een dood konijntje. Dat rare geluid komt gewoon doordat de kleine baby konijntjes hun moeder missen....

-
- Contacteer:
Het rubber wat daar tegen de vering aan zit is ook kapot. Bijna helemaar rond gescheurt. Maakt dat uit?On 2002-01-17 21:38, Edwin023
wrote:nee volgens mij is het mijn vering.On 2002-01-17 21:36, Zeeuw
wrote:
Aandrijfas denk ik. Misschien je spoorstangkogel.
Als ik draai aan het stuur zie ik mijn veer op het moment dat ik de knal hoor iets verspringen. enig idee waar dat aan kan liggen?
-
- Contacteer:
On 2002-01-17 21:40, Willem Snoek
wrote:
Ik zei het toch, gewoon een dood konijntje. Dat rare geluid komt gewoon doordat de kleine baby konijntjes hun moeder missen....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb er laatst wel een kat tegenaan gehad maar die hoorde ik aan de achterkant ook nog miauwen. misschien z'n jonkies.

-
- Contacteer:
kom anders effe naar de chat? Dat is wat makkelijker
Ja dat heb ik ook nog steeds, is je veerpootlager die verrot is en niet mee wil draaien maar wel moet. Maakt een klote geluid en het wil wel eens (bij mij dan) gebeuren dat je stuur niet helemaal recht terug komt na een bocht. Laat je dan je stuur los, gaat je auto ineens naar rechts of links.On 2002-01-17 21:38, Edwin023
wrote:
nee volgens mij is het mijn vering.
Setje veerpootlagertjes halen (zijn er 2 per poot a 36 euro ofzow.
-
- Contacteer:
Wat heb ik geconstateerd (komt dat uit mijn mond
. Als ik het wiel(rechter voorwiel) een stukje op de krik zet en dan aan het wiel draai dan hoor ik een hard geboenk. Op het moment dat ik dat geboenk hoor schiet de veer een stukje mee net alsof hij iets is blijven hangen of zo. ik hoor het geboenk aan de bovenkant van de veer. Heeft iemand een idee wat het kan zijn. Ik ga effe op verdere onderzoek uit. Alle informatie is uiteraard welkom. Alvast bedankt. ik ga effe het wiel er af halen en dan kijken of ik iets kan vinden. Mazzel

Sjah Quote ff me eigen post. Je vroeg wat het kon zijn, hier staat het.On 2002-01-17 22:09, Bart V
Ja dat heb ik ook nog steeds, is je veerpootlager die verrot is en niet mee wil draaien maar wel moet. Maakt een klote geluid en het wil wel eens (bij mij dan) gebeuren dat je stuur niet helemaal recht terug komt na een bocht. Laat je dan je stuur los, gaat je auto ineens naar rechts of links.
Mazzel
-
- Contacteer:
On 2002-01-17 23:41, Bart V
wrote:Sjah Quote ff me eigen post. Je vroeg wat het kon zijn, hier staat het.On 2002-01-17 22:09, Bart V
Ja dat heb ik ook nog steeds, is je veerpootlager die verrot is en niet mee wil draaien maar wel moet. Maakt een klote geluid en het wil wel eens (bij mij dan) gebeuren dat je stuur niet helemaal recht terug komt na een bocht. Laat je dan je stuur los, gaat je auto ineens naar rechts of links.
Mazzel
Maakt het verder uit wat voor lagers. Mijn auto is verlaagt. Hij gaat als het goed is morgen op de brug en dan gaan we effe kijken of we het gelijk kunnen oplossen. Als het die lagers zijn natuurlijk gelijk vervangen als ze op vooraad liggen. Kun je hiermee nog wel rijden of is dit te link.
Ik wil de F.N.B. natuurlijk niet missen.
Mazzel
Kan je gewoon mee rijden, is gewoon zeer irritant. ik zou het wel snel vervangen. Met een verlaagde auto staat er veel druk op de veering, de druk op je lagerschalen word ook groter. Als die niet helemaal lekker meelopen kunnen ze gaan scheuren op den duur.
Als je een veerspanner kan regelen zou ik zeker je lagers vervangen.
Mazzel
Mazzel
-
- Contacteer:
On 2002-01-18 00:10, Bart V
wrote:
Kan je gewoon mee rijden, is gewoon zeer irritant. ik zou het wel snel vervangen. Met een verlaagde auto staat er veel druk op de veering, de druk op je lagerschalen word ook groter. Als die niet helemaal lekker meelopen kunnen ze gaan scheuren op den duur.
Mazzel
Hoe lang zou je met z'n klusje bezich zijn?
Ik wil het proberen om het morgeavond op te knappen. En nog wel optijd bij de F.N.B. willen zijn. Ik denk dat ik ongeveer 2 uurtjes heb is dat genoeg?
Nou even terugkomen op het topic,
nieuwe info.
Het geluid bij de voorwielen is dus een soort van geschaaf, zo'n geluid maakt het. Maar als ik naar rechts stuur dan is het weg.... raar.
Bij langzamer of sneller rijden wordt het niet harder of zachter, misschien ietsje sneller.
Ennou?
nieuwe info.
Het geluid bij de voorwielen is dus een soort van geschaaf, zo'n geluid maakt het. Maar als ik naar rechts stuur dan is het weg.... raar.
Bij langzamer of sneller rijden wordt het niet harder of zachter, misschien ietsje sneller.
Ennou?