Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Wie heeft er wel eens een dynamo vervangen van een 1.4 energy (E6J E7J)????? Dat ding zit nogal lastig en in de vraagbaak staat ee vage beschrijving. Iemand ervaring hiermee?? Mijn dynamo is namelijk naar de klote aan het gaan.

Bedankt
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-01-17 00:39 ]
Anonymous

Ik lees 'm net door, maar das een klote werk.
Ik wens je veel succes bij het uitbouwen.
mark -19- 16v

ja bart das klote he

maar ja dat krijg je als je 2 ton bent gepasseerd.

bij een 16v is het een pokke klus maar wel te doen ff die beugel verwijderen die onderste bout kom je haast niet bij dus met een hamer die beugel naar achteren slaan kan je hem later zo weer terug slaan.

althans zo is dat bij een 16v weet niet hoe het bij jou bakkie is
ik wens je veel suc6
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
jeroen.k

Heb zelf nog maar een tamme r5 1.1, maar al wel 3 keer dynamo moeten vervangen (in 3 maanden) krijg je met shit van de sloop. Weet niet of die bij jouw veel lastiger zit, maar met een ratel heb je zo'n ding binnen 5 minuten los en met 10 minuten er weer op.

P.S. Het erop zetten van de dynamo zou ik wel met z'n 2en doen, dan kun je de V-snaar namelijk beter spannen.
Menno

Met z'n 2en is inderdaad 't makkelijkst. Mocht er nou echt niemand zijn die je wil helpen doe ik meestal 't volgende:

Een flink stuk pijp tussen dynamo en blok duwen, waarmij je de dynamo "de strakke kant" op kan duwen. Pijp zolang dat ik er met me romp of schouder tegenaan kan leunen, en tada: 2 handen vrij om 'm vast te zetten.

Succes
rev it like a rental
Bart V

Menno, heb jij hem wel eens bij de E6J vervangen????
Menno

nope, ik vrees 't ergste. Tip was meer in 't algemeen.
Anonymous

Bij een C-motor (dus ook bij het R5-je) zit de dynamo voor op de motor, direct voor het grijpen en het vervangen is een eitje

Maar bij een E-motor, istie verstoppertje aan het spelen en moet je de motor er zowat uitlichten om erbij te kunnen
Bart V

On 2002-01-17 13:28, Willem Snoek
wrote:

Maar bij een E-motor, istie verstoppertje aan het spelen en moet je de motor er zowat uitlichten om erbij te kunnen
Brug en takel heb ik bij de hand, dat is dus geen probleem, maar wat moet ik nou allemaal slopen om erbij te komen???

Ik denk dat ik maar gewoon slopen zoals in de vraagbaak staat, en ik zie wel hoe ver ik kom.
Plaats reactie