t-force schreef:Mijn Laguna T4 is nu bijna klaar. De laatste aanpassingen worden deze week afgerond. Het kan dus zeker!
Ik heb een gecrashte T4 uit 1998 gekocht en het blok overgezet (past exact in een RTi 2.0s aangezien de basis van het T4 blok en het N7Q blok hetzelfde is). Grootste klus is de kabelboom geschikt maken. Daar heb je handleidingen van Volvo en Renault voor nodig. En 2 experts, 1 van Volvo en 1 van Renault.
De enigste uitdaging is nu de versnellingsbak. De huidige JC5-075 van renault gaat het zeker geen 100.000km uithouden. Ik zoek nu nog een oplossing.
Mogelijkheden zijn:
1) Ombouwen JC5 zodat ie meer dan 300nm aankan.
2) Ombouwen M56 van volvo zodat deze in de laguna kan
3) Nieuwe bak die past en voldoende nm aankan.
Iemand die me daar bij kan helpen is meer dan welkom.
Over een maand of zo zal ik een site maken met fotos e.d. en ik kom wel naar een meeting.
Jij komt zeker uit Eindhoven??
En een JC5 verstevigen is wel mogelijk. Alleen het differentieel.
Verder heeft deze bak niet echt zwakke punten mijns inziens. Met nieuwe lagers moet ie toch wel even heel blijven. Misschien geen 100.000 km, maar wel de helft.
En ik zou gewoon gaan rijden met de auto, en genieten natuurlijk, en pas als de bak kuren begint te vertonen of geluiden, onmiddelijk stil zetten, en de bak inspecteren, op wat er kapot is/versleten is.
Volvo bak is misschien ook wel mogelijk, maar dat wordt een stuk lastiger.
Maar goed, alles is te doen. Dingen die eventueel veranderd moeten worden bij gebruik van een Volvobak zijn aandrijfassen, schakelsysteem en ophangpunten. Kan zijn dat dat lastig is en het kan zijn dat dat niet veel voorsteld.......