Hi,
Passen 7 x 15 velgen op een R5 of krijg ik dan problemen met inveren???
Groeten Joost
Passen 7 x 15 velgen op een R5 of krijg ik dan problemen met inveren???
Groeten Joost
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Joost,
Jij hebt nog wel een standaard R5 qua spatborder. De gt's zijn verder uitgeslepen, moet je wel even rekening mee houden!
Jij hebt nog wel een standaard R5 qua spatborder. De gt's zijn verder uitgeslepen, moet je wel even rekening mee houden!
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
helloo!!
onder de mijnes zitten dus 15 inch velgies met 195/55 sloffen.
Ik heb voor gele koni's en achter nooit gekeken wat er hangt.
ma ff een vraag : de auto is ontiegelijk hoog (vind ik dan) waar zou ik allemaal aan moeten denken bij verlagen van de achterkant??
Ik weet wel iets van torsi stangen verleggen. Maar bij de mijnes krijg je je vinger dus niet meer tussen de band en wielkast.
groetjesss
ed
onder de mijnes zitten dus 15 inch velgies met 195/55 sloffen.
Ik heb voor gele koni's en achter nooit gekeken wat er hangt.
ma ff een vraag : de auto is ontiegelijk hoog (vind ik dan) waar zou ik allemaal aan moeten denken bij verlagen van de achterkant??
Ik weet wel iets van torsi stangen verleggen. Maar bij de mijnes krijg je je vinger dus niet meer tussen de band en wielkast.
groetjesss
ed
Dat valt dus tegen, jammer.
Kan ik toch beter maar bandjes kopen voor op de GTT velgen, dat gaat tenminste altijd goed, zolang mij lagers het houden.
Groeten Joost
Kan ik toch beter maar bandjes kopen voor op de GTT velgen, dat gaat tenminste altijd goed, zolang mij lagers het houden.
Groeten Joost
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Gt velgen zijn in jouw geval de veiligste optie denk ik.
Tenzij je gaat verbreden, dan kan er een stukje spatbord af
Tenzij je gaat verbreden, dan kan er een stukje spatbord af

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
HELP!
ik kan een setje hele mooie velgen kopen, (15") maarre, ik weet dat het viergaats is (net geteld
) maar wat is de steek van een R5je?
ik kan een setje hele mooie velgen kopen, (15") maarre, ik weet dat het viergaats is (net geteld

Ik heb een verlaagde GTT (ik weet helaas niet hoeveel 'ie verlaagd is, maar hij ziet er appetijtelijk uit
) en 15 inch wielen met 195/45/15 Toyo Proxes er overheen. Ik heb geen problemen, als je maar niet met 2 man achterin gaat zitten.
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
On 2002-01-14 18:52, VinceVega
wrote:
Ik heb een verlaagde GTT (ik weet helaas niet hoeveel 'ie verlaagd is, maar hij ziet er appetijtelijk uitsmile: en 15 inch wielen met 195/45/15 Toyo Proxes er overheen. Ik heb geen problemen, als je maar niet met 2 man achterin gaat zitten.
Gooi er een paar stevigere veertjes onder

elke renault 5 is een 6 cm te verlagen zonder problemen, de mijn lag (voor het ongeluk) een 8 cm naar beneden mùet 195-45-15 banden de kassen zijn dan en klein beetje aan gepast( oja het is een standaard 1.4 geen gtt
ik heb al gtt gezien met 18 inch daar zijn serieuze aanpasingen nodig zenne
voor info kun je matij is mailen, ik doe aan tuning
ik heb al gtt gezien met 18 inch daar zijn serieuze aanpasingen nodig zenne
voor info kun je matij is mailen, ik doe aan tuning
[quote:225895d116]
On 2002-01-15 10:14, marco
wrote:
dacht dat het heel leuk zou /kunnen worden maar is dus niet zo , wil dus ook absoluut niet naar meetings gaan waar je met de nek wordt aangekeken , [/quote:225895d116]
Wees gerust Marco, zonder jou wordt het ook wel leuk, dus we voelen ons echt niet aangesproken........
On 2002-01-15 10:14, marco
wrote:
dacht dat het heel leuk zou /kunnen worden maar is dus niet zo , wil dus ook absoluut niet naar meetings gaan waar je met de nek wordt aangekeken , [/quote:225895d116]
Wees gerust Marco, zonder jou wordt het ook wel leuk, dus we voelen ons echt niet aangesproken........
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Jeetje wat een vragen. Maar nee heb je en ja kun je krijgen. 

-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
Lijkt me wel te passen. Je wiel gaat 2 mm meer naar buiten staan. Als je hem niet gigantisch verlaagd hebt past het wel.
Yep 38 gaat passu, heb ik ook...
ik dacht zelf dat de ET 35 was.... maar ikke niet meer weten...
[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-01-15 11:39 ]
ik dacht zelf dat de ET 35 was.... maar ikke niet meer weten...
[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-01-15 11:39 ]
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
Tenminste ik neem aan dat er banden van 195 op liggen Monique?
Ik ben nu in onderhandeling over 16" velgen, dat schijnt ook nog te passen 
ik hou jullie op de hoogte

ik hou jullie op de hoogte

Of ET 38 ook past hangt natuurlijk 100% af van de breedte vd velg en ook een beetje van de band die derop komt. Die moet je dus weten voor er een zinnig antwoord kan komen.On 2002-01-15 11:15, Monique
wrote:
zou 38 ook passen?
De breedte wordt gegeven met zoveel inch "J".
Uit eerdere posts is dat 195/50/15 7J ET 40 of 35 past met max 35 mm verlaging.
Even concreet, is dat zo jongens?
Wie heeft dat, en hoeveel ruimte aan de buiten/binnenkant is er nog over?
Dan kan je daarmee die 16 " velg en band mee gaan vergelijken.
(trouwens: seat velg? nl: 4x100, pasrand 60mm en ET=3
r
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-15 13:06 ]
hee jongens, ik ben blont hoor, die figuur die ze aanbied zegt dat het moet passen zonder al te veel hak&breekwerk (iets over de bouten van de achterbumper?!?)
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Blont met een T ja 

ff voor de digibeten onder ons: voor of achter een non smiley haakje zet je ff een spatie (da's die hele grote onderaanOn 2002-01-15 12:44, robert
wrote:
(trouwens: seat velg? nl: 4x100, pasrand 60mm en ET=3
r
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-15 13:06 ]
rev it like a rental
Dat kan je toch ook editen?
tja het is dus volgens mij 35 et standaard
ff voorstellen ik ben xero
ik doe aan tuning van auto' als bijberoep
en ik heb nog een grote hobby naats tuning dat is webdesign.
in belgie ben ik best bekend als xero en iedereen kent mij in de tuningsector
als je vragen hebt shoot als ik kan helpen doen ik het kan ik het niet tja dan zeg ik het ook
greetz xero
ff voorstellen ik ben xero

ik doe aan tuning van auto' als bijberoep
en ik heb nog een grote hobby naats tuning dat is webdesign.
in belgie ben ik best bekend als xero en iedereen kent mij in de tuningsector
als je vragen hebt shoot als ik kan helpen doen ik het kan ik het niet tja dan zeg ik het ook
greetz xero
okee, ik zit met het volgende, wat moet ik doen:
Ik kan hele mooie 14" velgjes kopen voor 250 Euro, met nieuwe 195/50 bandjes.
maar ik kan ook hele vette 16" velgen kopen, met goeie 195/45 bandjes voor ongeveer hetzelfde.
wat is nou wijsheid? waarmee rijd mijn auto het lekkerst? is dat gewoon stomweg een kwestie van passen en proberen? moet ik de de handel nog laten uitlijnen(?) of balanceren(??) o.i.d?
Ik kan hele mooie 14" velgjes kopen voor 250 Euro, met nieuwe 195/50 bandjes.
maar ik kan ook hele vette 16" velgen kopen, met goeie 195/45 bandjes voor ongeveer hetzelfde.
wat is nou wijsheid? waarmee rijd mijn auto het lekkerst? is dat gewoon stomweg een kwestie van passen en proberen? moet ik de de handel nog laten uitlijnen(?) of balanceren(??) o.i.d?
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
Ik zou het wel weten. Dan had ik 16 inch genomen. De 16 inch heeft een wat plattere band 195/45 dus die is iets stugger dan de 195/50. Heb je de auto niet verlaagd en ook geen stugge vering dan is er met 16 inch goed te rijden. Maar goed. Je kunt het altijd uitproberen door beide te testen. Verder zou ik de velgen eronder zetten en kijken of het stuur niet gaat trillen bij verschillende snelheden. Anders de wielen even laten uitbalanceren. En even kijken of het overal past. Dus stuur even helemaal naar links en kijken of de band niet aanloopt.
ok ik rad an om de 14 inchers te pakken vanwege het feit een kleine auto op 16 inch bolt niet lekker dat is 1
ten tweede hou je meer vrijheid om te verlagen zonder enige aanpassingen te doen
ten tweede hou je meer vrijheid om te verlagen zonder enige aanpassingen te doen