Ben net terug uit de Meern, maar ik hoor een irritant geluid bij de voorwielen,
Het is een geluid ofdat je blokjes tegen je schijven aan schuren, maar als ik rem wordt het niet meer of minder.
Wat kan dit zijn, het wordt steeds erger...
Het is een geluid ofdat je blokjes tegen je schijven aan schuren, maar als ik rem wordt het niet meer of minder.
Wat kan dit zijn, het wordt steeds erger...
-
Je hebt remblokjes met verklikkers. Als ze bijna op zijn raakt een verklikker de schijf. Dit geeft een irritante piep maar dan weet je dat de blokken bijna op zijn.
De verklikker is niet schadelijk voor de schijven. Maar kan dus zijn dat de blokjes bijna op zijn.
De verklikker is niet schadelijk voor de schijven. Maar kan dus zijn dat de blokjes bijna op zijn.
Wiellager?
Aandrijfas?
Differentieel?
Versnellingsbak?
Dood konijntje?
Veranderd de toonhoogte als je sneller of langzamer gaat rijden?
't kan van alles wezen, krik 'm op aan de kant die je verdacht vindt klinken en geef een ruk aan het wiel
Aandrijfas?
Differentieel?
Versnellingsbak?
Dood konijntje?
Veranderd de toonhoogte als je sneller of langzamer gaat rijden?
't kan van alles wezen, krik 'm op aan de kant die je verdacht vindt klinken en geef een ruk aan het wiel
Nou dat klinkt bekend, ik heb ook zoiets bij mijn vijfie. Kan het dus ook niet thuisbrengen waar het vandaan komt. In ieder geval blijft het geluid als ik ontkoppel en zo lang de wielen draaien is het geluid er.
Bij mij niet echt. Heb het wiel er ff af gehad maar voelde nergens speling, er zat ook niets los. Heb een soortgelijk iets weleens bij een maatje van me meegemaakt. Toen bleek het een aandrijfas hoesje te zijn.
Dit soort mankementen sucks. Je kunt beter een lekke band hebben, dan weet je tenminste direct wat er stuk is, nu blijf je gissen.
-
rauw geluid , net als of je happerige banden hebt of dat je in de achtbaan zit
, echt een rottoon...

Tis de ene keer erger dan de andere keer. Als het wiellager rot is dan moet je dat toch ook kunnen voelen?
-
dat hoeft niet!!! heb vaak een auto bij de keuring waar je hem wel hoort , maar verder niks voelt , anders om kan t ook , geen geluid , wel speling..
Het vreemde is dat ie het twee weken gelden voor het eerst deed. Vervolgens twee weken niets en nu, nadat ik ong 250km gereden heb, doet ie het continue, koud ietsjes minder dan warm.
-
vreemd.. misschien t vet wat als t warm wordt eruit loopt oid.. denk zeker dat de heer takkie zijn wiellager kapot heeft , of dat een kapje vd remschijf ergens tegenaanligt te schuren..
-
en als je je wiel ronddraait en met je hand de veer beet houdt , voel je dan wat , en hoor je eventueel wat??
De veer waarmee het hoesje vast zit? Bij mij zitten er dus twee van die plastic gevallen.
-
nee je veer in de veerpoot !
-
als je dus iets voelt in je veer als je t wiel ronddraaid is waarschijnlijk je lager kaduuk... ik ga nu ff wat drinken tot strax en suc6 mannen
-
Vervormingen in je banden kunnen ook vreemde geluiden veroorzaken, lijkt ook vaak op het geluid van defecte wiellager. ff testen door wielen van voor naar achteren te verwisselen.
-
dan kan het ook nog wel eens een aandrijfas zijn , dat had de 5 van mn zus namelijk...
VAn dit soort gedoe word je best moe eigenlijk. Hoe check ik nu eigenlijk weer of de as kapot is? Normaal moetie dan toch tikken in de bocht?
-
een kapotte aandrijfas hoor je goed als je een bocht indraait.Kun je op een parkeerplaat proberen, slalommen. Als je een linkse bocht maakt moet je op de recheras letten/luisteren en rechtse bocht op linkeras.Kapotte as doet dan "doekdoekdoek".Vaak hoor je ook bij het indraaien een knakkend geluid, dan is de homokineet dus kapot. Een wiellager hoor je eigenlijk altijd, een zoemend/brommend geluid. Is een lastig probleem, ik heb zelf ook zoiets gehad, heb toen een as vervangen, bleek de oorzaak toch een defect wiellager te zijn
.

Als ik in de 2 of 3 goed doortrek, dus zeg als de turbo opkomt, en hij gaat sleuren, hoor ik ook een geschromp bij een wiel. Is misschien zoiets? Ik weet nl. ook niet wat dat kan zijn. Lijk het ook aan het stuur te voelen.
gerommel in het voor onder !
had ik drie weken terug ook ,als ik gas gaf
begon het voor te trillen.
dacht zal maar eens gaan kijken !
auto van de grond draai aan linker wiel
ging er zwaar ,en voelde veel speling.
wiel-lager kapot gelopen,lager gehaald
maarja moest ook een stuurkogeltrekker
hebben
om het geheel van de auto af te halen,dus
ff snel brezan gebeld ja hebben we .
lager er weer ingezet ,en rijd weer goed
van de week ff opnieuw later uitlijnen
dan kan ie weer geluid is weg
en rijdt
weer super
had ik drie weken terug ook ,als ik gas gaf
begon het voor te trillen.
dacht zal maar eens gaan kijken !
auto van de grond draai aan linker wiel
ging er zwaar ,en voelde veel speling.

wiel-lager kapot gelopen,lager gehaald
maarja moest ook een stuurkogeltrekker
hebben
om het geheel van de auto af te halen,dus
ff snel brezan gebeld ja hebben we .
lager er weer ingezet ,en rijd weer goed
van de week ff opnieuw later uitlijnen

dan kan ie weer geluid is weg
weer super

-
dus meneer takkie ik denk dat het een nieuw wiellagertje wordt, gaat meneer dat zelf monteren , of heeft ie geen zin in vieze handen??
-
- Contacteer:
koop een 19 die gaan niet stuk
je hebt mijn inparkeer stijl gezien
je hebt mijn inparkeer stijl gezien
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
Bij mij zegt het wiel dus ook boenk boenk als ik stuur en ik heb het idee dat de auto een beetje zweeft. Wat denken jullie wat het is.On 2002-01-13 20:59, Patrick L.
wrote:
een kapotte aandrijfas hoor je goed als je een bocht indraait.Kun je op een parkeerplaat proberen, slalommen. Als je een linkse bocht maakt moet je op de recheras letten/luisteren en rechtse bocht op linkeras.Kapotte as doet dan "doekdoekdoek".Vaak hoor je ook bij het indraaien een knakkend geluid, dan is de homokineet dus kapot. Een wiellager hoor je eigenlijk altijd, een zoemend/brommend geluid. Is een lastig probleem, ik heb zelf ook zoiets gehad, heb toen een as vervangen, bleek de oorzaak toch een defect wiellager te zijn.
-->aandrijfas<-- zou bij mij dus kapot kunnen zijn of de homokineet. Ik ga er donderdag naar kijken. Is dit zelf te repareren? Ik heb er allemaal nog niet zo heel veel verstand van. Maar verstand komt met de jaren zeggen ze.

Dit heb ik ook gehad pas na een kilometer of 200. Volgens mij heeft het te maken met een remblokje dat blijft hangen. Ik had it aan de rechter zijde. Heel irritant. remblokjes vervangen en alles goed schoon maken en smeren.(niet de rem schijf vet maken he!On 2002-01-13 20:35, Zeeuw
wrote:
Als ik gasd geef is het minder, maw als ik gas loslaat wordt het erger.

Nu doet hij het niet meer. Dat remblokje was ook eens binnen een jaar helemaal op. (+_25000 kilometer)
Suc6
HahahahaOn 2002-01-13 23:17, Bart V
wrote:
Juist ja, een 19 kopen. Niet kapot te krijgen.
Zeker weten
Ik heb nooit zin in vieze handen, maar voor de GT maak ik een uitzondering, wiellager gewoon bij de Brezan halen dus? Hoeveel werk is het ongeveer..?On 2002-01-13 22:46, Jan-Geert
wrote:
dus meneer takkie ik denk dat het een nieuw wiellagertje wordt, gaat meneer dat zelf monteren , of heeft ie geen zin in vieze handen??
En een 19? Nee als ik een andere auto zou kopen moet ie altijd nog sneller zijn dan die ik nu heb.. Vind het wel mooie auto's
[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-01-14 10:01 ]