Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
r25v6turbo
Berichten: 131
Lid geworden op: do 25 okt 2001 0:00
Locatie: gemert/nederland
Contacteer:

hallo, ik zal me ff voorstellen, ik ben marijn janssen uit gemert, ik ben 21, werkzaam in de telecom/beveiliging/data enz.

sindskort heb ik een renault 25 v6 turbo....
ik heb alleen een probleempje....het lampje van de koelvloeistoftemperatuur gaat af en toe branden....ik heb alles nagekeken, tenminste wat ik zou kunnen verzinnen. de temperatuurmeter loopt niet te ver op en het koelvloeistof peil is goed....wie kan me hier misschien tips over geven? en is er trouwens iemand in het bezit van werkplaatshandboeken, vraagbaken ofzo van een 25turbo?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Lijkt me een gevalletje elektrieke storing. Ik heb helaas geen schema's van die auto, dus kan je weinig anders melden dan: loop de bedrading eens na.
rev it like a rental
r25v6turbo
Berichten: 131
Lid geworden op: do 25 okt 2001 0:00
Locatie: gemert/nederland
Contacteer:

die schema's...zouden die aan te komen zijn?
sowieso interessant wel....dat lampje gaat trouwens niet aan bij koude motor...alleen alsie op temperatuur is af en toe...
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

probeer m s te ontluchten
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Voor die schema's moet je meneer reno ff aardig aankijken, kunnen ze je vast wel aan helpen.

Ergens op je blok zit een temperatuur zender, ik denk 1 voor de meter en 1 voor het lampje. Het zou kunnen dat je zender stuk is en een continu signaal doorgeeft. Je moet even vragen bij renault hoe dat zit en waar die zender zit. Ik denk dat als je hem vervangt dat je probleem opgelost is.

Succes
r25v6turbo
Berichten: 131
Lid geworden op: do 25 okt 2001 0:00
Locatie: gemert/nederland
Contacteer:

ehm...hoe ontlucht ik een koelsysteem? enne die sensor kan het wel zijn....maar het is niet zo dat hij een continu signaal afgeeft want het lampje brand maar af en toe en alleen als de motor op temperatuur is...maar de temperatuur op de meter blijft gewoon goed.....
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Hallo, kan het nog duidelijker?

spoor die sensor van dat lampje op of volg die draadjes. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Of zal ik je hand ook nog even vasthouden?
r25v6turbo
Berichten: 131
Lid geworden op: do 25 okt 2001 0:00
Locatie: gemert/nederland
Contacteer:

als dat zou kunne........ :lol:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

jaja,

moet ik ook zeker nog wat naar rechts hangen, met men hoofd wat lager......
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Zo Robert, probeer je r25v6turbo te versieren?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nee, ik probeer hem de temperatuur sensor te laten vinden.
"als je nu even bukt, ja iets verder..."
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

nog 2 posts robert en je hoort erbij he (die hard)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

het voelt een beetje verkouden.
maar als die-hard heb je toch 9 levens, is het niet?

[ This message was edited by: robert on 2002-01-08 20:32 ]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ok, ik weet nu hoe het zit. Je temperatuur sensor stuurt je lampje en je metertje apart aan. (thermo koppel) Het gedeelte van de meter is bij jouw nog goed, maar het gedeelte wat het lampje aanstuurt is kapot. Er zitten ook 2 draadjes op je sensor. Dus ik denk dat het opgelost is als je de temp zender vervangt. (kost 27 €)

Tja hoe weet ik dat dan,

Vandaag heb ik mijn motor afgespoten met de hogedruk spuit (stom jah ik weet het) maar het was een bagger zooi. Sinds dien bleef mijn lampje continu branden en me motor was ineens 120 graden :smile: Ik ben ff gaan meten en kwam tot de conclusie dat bijde thermokoppels in de temperatuur zender naar de klote zijn gegaan door het afspuiten (ik denk door abrubte temperatuur verschil tussen warme motor en koud water.
r25v6turbo
Berichten: 131
Lid geworden op: do 25 okt 2001 0:00
Locatie: gemert/nederland
Contacteer:

thanx bart, ga morgen meteen ff kijken! Lampje is by the way niet meer aangeweest....Kheb ok niet meer echt gas gegeven :wink:...misschien scheelt da ook :lol:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

On 2002-01-11 20:19, r25v6turbo
wrote:
thanx bart, ga morgen meteen ff kijken! Lampje is by the way niet meer aangeweest....Kheb ok niet meer echt gas gegeven :wink:...misschien scheelt da ook :lol:
geen gas meer gegeven??? Wat saai.
r25v6turbo
Berichten: 131
Lid geworden op: do 25 okt 2001 0:00
Locatie: gemert/nederland
Contacteer:

ik heb dat gister weer helemaal goed gemaakt door ff met een escort rs 2000 en een kadett gsi 16v te racen...heerlijk om ze zo sip te zien kijken nadat ze ingehaald zijn door een grote gezinswagen.....:lol:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

On 2002-01-12 18:25, r25v6turbo
wrote:
ik heb dat gister weer helemaal goed gemaakt door ff met een escort rs 2000 en een kadett gsi 16v te racen...heerlijk om ze zo sip te zien kijken nadat ze ingehaald zijn door een grote gezinswagen.....:lol:
Hoe rijdt zo'n V6 turbo nou??? Ik meen heb wel in de Clio 16V gereden, safrana V6, de R5 GTT, R21 Turbo, maar nooit een 25 V6 turbo. Ik weet niet of jezelf al in 1 van de bovenstaande auto's gereden hebt, maar kun je een indicatie geven hope zoiets rijdt?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. R25 is toch vrij zwaar.
r25v6turbo
Berichten: 131
Lid geworden op: do 25 okt 2001 0:00
Locatie: gemert/nederland
Contacteer:

nou, om te beginnen issie 1320 kilo...niet licht dus..ik heb in een 19 16v gereden, die zijn ong even snel als een gsi 16v en een rs 2000, een 25 turbo is sneller heb ik gister gecheckt, vooral boven de 100, hoewel ik ze onder de 100 ook redelijk goed kwijt reed.tja, ik heb nog nooit in een 5turbo gereden, een 21 turbo ook niet, wel in een safrane v6 maar die vond ik tegenvallen. Maar een safrane is volgens mij nog zwaarder. een 25 turbo heeft gewoon heel veel koppel en dat voel je wel. Ik had voordat ik hem kocht niet gedacht dat zo'n grote bak nog zo hard vooruit ging. Je moet het zelf maar eens ervaren als we elkaar ooit ergens treffen moet je er maar eens in rijden.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Hmm, weten we dat ook weer. Kan ik je ook wat vertellen over die auto's waar ik in gereden heb.

Safrane V6. Een leuke gezins auto met veel soeplesse, maar verwacht niks van prestaties. Ding had zelfs problemen om over de 200 te komen naar mijn gevoel. Ging echt langzaam. En zuipen als een tierelier. Was ook nog een automaat. Vindt ik geen **** aan.

Clio 16V. Lekker standard sportief wagentje. Lekker pittig, goede wegligging, en een machtig geluid bij het vloeren.

R5 GTT. Verwacht niet het dachboard aan te raken wanneer je nog niet boven de 100 bent en bent aan het stampen. Trekken als een tierelier en lekker aan het gas hangen. Helaas door gebruik aan vermogen geen super top, maar wel een kanon waar je heel veel auto's mee eruit trekt.

R21 Turbo. Beest onder de auto's. Door zijn iets afwijkende jas onderscheidt hij zich van de andere 21's. Maar het is een wolf in schaapskleren. Lekker veel koppel en aardig wat paarden. Een KM-teller die maar al te graag met grote stappen richting de 260 gaat op de klok. Heerlijke auto om rustig mee te rijden en een super auto om andere mee weg te blazen. En alsof het nog niet genoeg is, is die ook nog zuinig ook.

Als we elkaar eens tegen komen dan kijken we wel hoe en wat met rijden. komen we zeer zeker uit.

groetjes
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2002-01-12 22:05, Mclain
wrote:

R21 Turbo. Beest onder de auto's. Door zijn iets afwijkende jas onderscheidt hij zich van de andere 21's. Maar het is een wolf in schaapskleren. Lekker veel koppel en aardig wat paarden. Een KM-teller die maar al te graag met grote stappen richting de 260 gaat op de klok. Heerlijke auto om rustig mee te rijden en een super auto om andere mee weg te blazen. En alsof het nog niet genoeg is, is die ook nog zuinig ook.
Bestaat er eigenlijk ook een R21 turbo hatchback??? Ik heb alleen nog maar de sedan gezien, en die vind ik minder mooi dan de hatcback om eerlijk te zijn.
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

On 2002-01-12 22:05, Mclain
wrote:
Een KM-teller die maar al te graag met grote stappen richting de 260 gaat op de klok. Heerlijke auto om rustig mee te rijden en een super auto om andere mee weg te blazen. En alsof het nog niet genoeg is, is die ook nog zuinig ook.
Dan kan je daar strax mooi pc's en spul mee gaan afleveren! :smile: Dan ben je zeker de snelste postorder van NL!
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/rtc/index.php? ... tails&id=3" TARGET="_blank"> 5 GTT </A><!-- BBCode End -->| <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.nl/~rtc020" TARGET="_blank"> RTC.nl Webspace</A><!-- BBCode End --> | <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.voetbalclubs.info" TARGET="_blank">Iets anders</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Marius on 2002-01-12 22:38 ]
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

On 2002-01-12 22:37, Marius
wrote:
On 2002-01-12 22:05, Mclain
wrote:
Een KM-teller die maar al te graag met grote stappen richting de 260 gaat op de klok. Heerlijke auto om rustig mee te rijden en een super auto om andere mee weg te blazen. En alsof het nog niet genoeg is, is die ook nog zuinig ook.
Dan kan je daar strax mooi pc's en spul mee gaan afleveren! :smile: Dan ben je zeker de snelste postorder van NL!
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/rtc/index.php? ... tails&id=3" TARGET="_blank"> 5 GTT </A><!-- BBCode End -->| <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.nl/~rtc020" TARGET="_blank"> RTC.nl Webspace</A><!-- BBCode End --> | <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.voetbalclubs.info" TARGET="_blank">Iets anders</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Marius on 2002-01-12 22:38 ]
ja okee. maar dacht ook aan een bedrijfsauto erbij. Een clio V6 ofzo. Voor dimmetjes rond te brengen enzo :smile:

Maar zou ik een bedrijfswagen moeten paken om bij bedrijven langs te gaan enzo werdt het denk ik een super strakke 21 T of een NIET-Renault, maar een jap. Een Toyota Supra TT Targa.
Ook altijd een lievelingsauto geweest van me.

mzzl
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Ja of gewoon een opel combo, voor korte ritjes en hard optrekken met koude motor. Dat kunnen we dan wel door de vingers zien :smile:
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

On 2002-01-12 22:46, Marius
wrote:
Ja of gewoon een opel combo, voor korte ritjes en hard optrekken met koude motor. Dat kunnen we dan wel door de vingers zien :smile:
jjjjjjjjaaaaaaaaaa,met koude motor,hahahahahahaa:grin:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Opel combi als bedrijfsauto??? Ik had graag een beetje plezier gehad in mijn werk :smile:

mzzl
Plaats reactie