Ik kwam er net achter bij het remmem dat mijn pendaal bijna helemaal tot de bodem ging en met pompen steeds verder omhoog kwam.
Dus ik langs ons pap remmen konden het niet zijn zitten net rondom nieuwe op.
Olie nagekeken zat onder pijl dus bijgevult.
Ons pap dacht of ergens een lekke leiding of de rembekrachting pomp of zoiets lek of kapot is dit een bekend probleem bij clio of weet iemand er wat meer van.
Als die pomp kapot is wat kost zon geintje dat ding dus dan?
Dus ik langs ons pap remmen konden het niet zijn zitten net rondom nieuwe op.
Olie nagekeken zat onder pijl dus bijgevult.
Ons pap dacht of ergens een lekke leiding of de rembekrachting pomp of zoiets lek of kapot is dit een bekend probleem bij clio of weet iemand er wat meer van.
Als die pomp kapot is wat kost zon geintje dat ding dus dan?
Misschien gewoon de hoofdremcilinder die lek is??? Dan krijg je ook te maken met een pedaal dat je tot de bodem in kunt trappen.
Heb alles nog liggen voor remmerij gebeuren. Pomp, remdrukverdeler klauwen enz enz.
On 2002-01-11 21:41, Zeeuw
wrote:
Heb alles nog liggen voor remmerij gebeuren. Pomp, remdrukverdeler klauwen enz enz.
kan zijn dat de blokken teruggeduwd worden door: slingerende schijven of wiellagerspeling (testjes hiervoor weet je wel)
of grote slag is nodig door slecht afgestelde achterrem. (was er niet net aan gesleuteld rondom gheghe...)
(dan doetie het wel goed als je de handrem van tevoren een klein beetje aantrekt)
of de cupjes in je hoofdremcilinder zijn kaduuk.
ps: nee ik weet niet wat dat kost
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-11 21:47 ]
of grote slag is nodig door slecht afgestelde achterrem. (was er niet net aan gesleuteld rondom gheghe...)
(dan doetie het wel goed als je de handrem van tevoren een klein beetje aantrekt)
of de cupjes in je hoofdremcilinder zijn kaduuk.
ps: nee ik weet niet wat dat kost
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-11 21:47 ]
Nee zelfs stuurbekrachtiging is niet standaard geweest. ABS is op de williams nooit geleverd, stuurbekr daarentegen weer standaard.
In de racerij is ABS geen optie, kun je minder tegen de grens aan remmen. ABS grijpt dan te vroeg in. ZOnder ABS kun je dan veel later remmen mits je net niet gaat blokkeren. Is me ooit eens verteld. Rij toch liever met ABS met dit weer.
Tja, het is makkelijk dat abs, maar als je een beetje kan rijden voel je het zelf wel aan wanneer je geen grip meer hebt. Maar bij een noodstop is het toch wel fijn.
Ik dacht trouwens dat je met abs precies kon afstellen wanneer het systeem ingrijpt??
Ik dacht trouwens dat je met abs precies kon afstellen wanneer het systeem ingrijpt??
Hoe bedoel je fijn afgesteld ons pap heeft dat gedaan die is automonteur.
Maar hij verliest dus ergens olie anders staat die niet onder peil.
En die remmen liggen er nu omgeveer 4 maanden op nieuwe schijven en blokken.
Maar zeeuw wat kost die remcilinder en hoe kan ik zien of die lekt waar zit dat ding ergens.
Of waar moet ik kijken voor lekken ligt dat dan ook onder de auto zoals olie.
Ik heb hem wel pas net bijgevuld die olie moet ik er eerst niet een heel stuk mee gaan rijden mischien dat hij dan weer beter gaat remmen of kan dat niet?
Maar hij verliest dus ergens olie anders staat die niet onder peil.
En die remmen liggen er nu omgeveer 4 maanden op nieuwe schijven en blokken.
Maar zeeuw wat kost die remcilinder en hoe kan ik zien of die lekt waar zit dat ding ergens.
Of waar moet ik kijken voor lekken ligt dat dan ook onder de auto zoals olie.
Ik heb hem wel pas net bijgevuld die olie moet ik er eerst niet een heel stuk mee gaan rijden mischien dat hij dan weer beter gaat remmen of kan dat niet?
nah toch logisch als je zegt dat er net nieuwe remmen opzit, en daarna dus het probleem.
Niet: ze zitten er al 4 mnd op, en de laatste week heb ik een probleem.
Dit klinkt inderdaad wel naar cuppies in de hoofremcilinder.
Niet: ze zitten er al 4 mnd op, en de laatste week heb ik een probleem.
Dit klinkt inderdaad wel naar cuppies in de hoofremcilinder.
Je Hoofdrem cilinder zit rechts voor op je rembekrachtiger (aan de bestuurderskant) in de motorruimte. Er komen 4 leidingen uit en je olie reservoir zit er boven op. Kijk of hij daar wat olie lekt. Verder moet je alle verbindingspunten van de leidingen even controleren en kijken of de drukverdeler lekt. (deze zit ergens onder de auto) Die olie moet ergens uitkomen.
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-01-11 22:36 ]
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-01-11 22:36 ]
Maar stukje rijden kan dus niet helpen om weer goed druk op het pendaal te krijgen.
Dus kan ik er natuurlijk ook beter niet mee rijden.
Niet dus dat ik dadelijk 120 130 rijd en wil remmen en geen remmen meer heb of een noodstop moet maken en geen remmen heb of kan dat niet voorkomen.
Ik zal dadelijk eens kijken of hij ergen lekt.
Dus kan ik er natuurlijk ook beter niet mee rijden.
Niet dus dat ik dadelijk 120 130 rijd en wil remmen en geen remmen meer heb of een noodstop moet maken en geen remmen heb of kan dat niet voorkomen.
Ik zal dadelijk eens kijken of hij ergen lekt.
En die cupjes zijn die makkelijk te vervangen?
En wat zouden die kosten mijn vader heeft namelijk niet zoveel verstand van renault.
En wat zouden die kosten mijn vader heeft namelijk niet zoveel verstand van renault.
heb trouwens in de benz 300D van mijn ouwelui ook wel eens een mistery motor-olie verbruik gehad. Bovendien begon hij slecht te remmen. Bleek naderhand de olie via een kapot membraam ofzo van de vacuumpomp naar de rembekrachtiger gelopen zijn.
diesels!
diesels!
hoezo geen verstand van renault. alle auto's zitten zon beetje hetzelfde in elkaar.
Hij probeert je gewoon een beetje te activeren om het zelf te proberen.
Anders kan hij nog jaren als monteur achter je aan gaan rennen.
smart man!
Hij probeert je gewoon een beetje te activeren om het zelf te proberen.
Anders kan hij nog jaren als monteur achter je aan gaan rennen.
smart man!
Dus geoon mijn 2 bouten losdraaien effe naar de brezan revisie setje halen er inzetten.
Remmen ontluchten en klaar.
Of ja nog eerst effe achter kijken of de remdrukverdeler nog goed is en ZEEUW wat moet anders die hoofdremcilinder bij jouw kosten en waar ben je morgen om hem op te pikken mischien.
Want moet in de avond wel goed kunnen remmen ivm de fun je weet wel van tv
Remmen ontluchten en klaar.
Of ja nog eerst effe achter kijken of de remdrukverdeler nog goed is en ZEEUW wat moet anders die hoofdremcilinder bij jouw kosten en waar ben je morgen om hem op te pikken mischien.
Want moet in de avond wel goed kunnen remmen ivm de fun je weet wel van tv
De hoofdremcilinder lekt niet dus zal het wel de remdrukverdeler zijn.
Waar zit die omgeveer en kan ik daar ook een revisie setje voor halen
Waar zit die omgeveer en kan ik daar ook een revisie setje voor halen
Vandaag alles naar gekeken niets lekt dus zal wel intern in de hoofdremcilinder zitten.
Vandaag effe naar matrialen zaak geweest.
Daar hadden ze een nieuwe liggen voor 150 gulden das geen geld he.
Woensdag effe halen en er op gooien.
En dan weer remmen hebben yes yes.
-
- Contacteer:
Effe een vraagje waar ga jij in hemelsnaam je spullen halen? In een middeleeuws dorpje in nederland of zo.On 2002-01-12 14:37, MICHEL CLIO.16V
wrote:
Vandaag alles naar gekeken niets lekt dus zal wel intern in de hoofdremcilinder zitten.

Waarom omdat het zo goedkoop is ja wat dacht je van de gekstuuuh stad van nederland EINDHOVEN nee dat kosten ze gewoon nieuw 150 piek beetje remolie nog 175 piek klaar weer nieuwe remmen
-
vanavand strtrcn ikea rules