Ik moet zeer binnenkort mijn koppeling gaan vervangen en ik wil dit eigenlijk NOOIT weer laten doen, is het dan het beste om meteen een Groep N te pakken (gezien de vermogenswens later nog wel eens omhoog wil)?
Of kan de standaard Renault koppeling het wel aan met verhoogde turbodruk etc.?
En ik lees op de verschillende Engelse tuning sites verschillende groep N koppelingen, van verschillende kwaliteit, welke is het beste?
Hoe lang heeft deze koppeling het met jou uitgehouden?? of hoevel kilometer heeft deze koppeling er in gezeten?
Ben je een sprinter? of gewoon iemand die lekker rijd.
Je moet weten hoe erg je je koppeling gaat belasten. Als je aan het sprinten bent en je geeft voor dat je de koppeling weer los laat te veel gas. reken maar dat ie op zo'n moment veel te leiden heeft.
Suc6 met je keuze.
Ben je een sprinter? of gewoon iemand die lekker rijd.
Je moet weten hoe erg je je koppeling gaat belasten. Als je aan het sprinten bent en je geeft voor dat je de koppeling weer los laat te veel gas. reken maar dat ie op zo'n moment veel te leiden heeft.
Suc6 met je keuze.
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Je moet eens ArjenR19 een mailtje sturen. Die heeft ook een racekoppeling erin gezet. Moet je hem eens ff vragen waarom hij dat heeft gedaan en hoe het rijdt
kweetnie presies wat groep n inhoud,
Maar ik zou kiezen voor sintermetaal MET vering tussen de beide platen. Want dan kan je nog normaal wegrijden.
Te krijgen bij KAWE, via de brezan.
Je levert je complete drukgroep in, en een paar dagen later ben je een gereviseerde glimmende drukgroep rijker en plm hfl 400,- armer.
Heb ik ook gedaan (voor r5at), echter nog niet gemonteerd dus ik weet nog niet hoe het uitpakt.
Hiervoor had ik de zg. SACH "powerclutch".
(asbest platen) Die was wat aant slippen, maar dat lag niet aan de sachs. In principe is die ook sterk zat voor leuke turbodrukjes, maar zon sintermetalen slaat gewoon alles. Kan ivm de goeie warmtegeleidng ook wat meer geweld hebben dan de sachs.
Maar ik zou kiezen voor sintermetaal MET vering tussen de beide platen. Want dan kan je nog normaal wegrijden.
Te krijgen bij KAWE, via de brezan.
Je levert je complete drukgroep in, en een paar dagen later ben je een gereviseerde glimmende drukgroep rijker en plm hfl 400,- armer.
Heb ik ook gedaan (voor r5at), echter nog niet gemonteerd dus ik weet nog niet hoe het uitpakt.
Hiervoor had ik de zg. SACH "powerclutch".
(asbest platen) Die was wat aant slippen, maar dat lag niet aan de sachs. In principe is die ook sterk zat voor leuke turbodrukjes, maar zon sintermetalen slaat gewoon alles. Kan ivm de goeie warmtegeleidng ook wat meer geweld hebben dan de sachs.
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Ik heb geen idee hoe lang deze koppeling erin gezeten heeft, ik heb de auto pas 5.000km geleden in mijn bezit gekregen. Ik ben zelf een sportieve rijder, niet echt een sprinter. De auto is voor dagelijks gebruik.
Ik zag alleen op de BBtuning site een groep N koppeling, die wat meer vermogen kan verwerken en in mijn logica het dus langer moet blijven doen?!
Ik weet ook niet precies wat Groep N/A inhoudt alleen weet ik dat er in de rallysport een Groep N en een Groep A klasse is, en dat de A klasse sneller/sterker is.
Ik wil eigenlijk de hele boel er splinternieuw in hebben, omdat ik niet weet welke onbeholpen boer (excuse moi) hem hiervoor gehad heeft.
Kostenplaatje iemand? Groep N + drukgroep etc.etc.
Ik zag alleen op de BBtuning site een groep N koppeling, die wat meer vermogen kan verwerken en in mijn logica het dus langer moet blijven doen?!
Ik weet ook niet precies wat Groep N/A inhoudt alleen weet ik dat er in de rallysport een Groep N en een Groep A klasse is, en dat de A klasse sneller/sterker is.
Ik wil eigenlijk de hele boel er splinternieuw in hebben, omdat ik niet weet welke onbeholpen boer (excuse moi) hem hiervoor gehad heeft.
Kostenplaatje iemand? Groep N + drukgroep etc.etc.
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Ga het laten doen bij de plaatselijke automonteur.. die kent de auto inmiddels van buiten tot binnen (zo vaak staat ie er, lang leve autobeulen van vorige eigenaars)..
maar inderdaad de hele mikmak om het GOED te fixen.
maar inderdaad de hele mikmak om het GOED te fixen.
Ik heb de Power Clutch van Sachs er in zitten.
Die is wat zwaarder dan origineel en pak wat feller aan.
Deze koppeling slipt echt helemaal niet, hoe je het ook probeerd. En hij kan aardig wat vermogen aan.
Mzzl...
Die is wat zwaarder dan origineel en pak wat feller aan.
Deze koppeling slipt echt helemaal niet, hoe je het ook probeerd. En hij kan aardig wat vermogen aan.
Mzzl...
Zet er alleen een groep "A" als je het echt zeker weet dat je er nooit iemand bij je in de auto zit die last heeft van wagenziek. Bij een normale koppeling kun je zonder stoten overschakelen, met een groepie "A" kun je dat vergeten. Ik heb er een in de clio het is fijn voor sprinten maar rustig optrekken is er niet meer bij.
Mijn vraag:
Wat kosten deze spulletjes nou? Die groep N, druklager + drukgroep? (Keerring zal wel onder de 10 grens vallen)
En waar te koop? ik weet bij Improve tuning en druklager + groep & Keerring bij de brezan ofzo?
grtz,
Stevie
Wat kosten deze spulletjes nou? Die groep N, druklager + drukgroep? (Keerring zal wel onder de 10 grens vallen)
En waar te koop? ik weet bij Improve tuning en druklager + groep & Keerring bij de brezan ofzo?
grtz,
Stevie
Keerringen worden in allerlei maten gemaakt, en ik weet haast zeker dat Renault bij viton geen contract heeft voor het niet leveren (buiten renault om) van die maat.
Je kan gewoon langs een lagershop gaan, als ik art. nummer heb kan ik er via een aantal wegen wel aan die bende komen (cheap dus).
grtz,
Stevie
Je kan gewoon langs een lagershop gaan, als ik art. nummer heb kan ik er via een aantal wegen wel aan die bende komen (cheap dus).
grtz,
Stevie
Keerringen en lagers kan ik wel cheap aan komen. Ik kon 1,5 jaar geleden voor me scooter ook vet cheap aan lager komen. normaal bij scooterzaak 50,- en via shop 15 piek ofzo.On 2002-01-11 22:24, robert
wrote:
mooi, de eerste E5 besparing is binnen.
Kweenie of het nog kan... (zal het nog es uitzoeken)
Stevie
Hier bij mij (Eindhoven) op tweehonderd meter vandaan (op de Boschdijk, voor mensen die bekend zijn in Ehv) zit ook een specialist in lagers en drijfriemen N zo. Als er mensen zijn met specifieke wensen (met art.nr. o.i.d., wnat ik heb er geen verstand van) kan ik eventueel wel even navraag doen.
-----------------
Geld moet rollen, dus stop het in je auto!
Greetings from Da King(TM)
[ This message was edited by: Da King(TM) on 2002-01-12 14:23 ]
-----------------
Geld moet rollen, dus stop het in je auto!
Greetings from Da King(TM)
[ This message was edited by: Da King(TM) on 2002-01-12 14:23 ]
Hey Robert. Thanx voor die reactie. Weet nou dus zeker dat ik die sintermetaal koppeling(driehoek) wat ik hier heb liggen erin zet. Deze heeft wel veertjes. Want die koppeling moet het geweld kunnen hebben wat ik van plan ben eruit te halen.On 2002-01-11 10:58, robert
wrote:
kweetnie presies wat groep n inhoud,
Maar ik zou kiezen voor sintermetaal MET vering tussen de beide platen. Want dan kan je nog normaal wegrijden.
Te krijgen bij KAWE, via de brezan.
Je levert je complete drukgroep in, en een paar dagen later ben je een gereviseerde glimmende drukgroep rijker en plm hfl 400,- armer.
Heb ik ook gedaan (voor r5at), echter nog niet gemonteerd dus ik weet nog niet hoe het uitpakt.
Hiervoor had ik de zg. SACH "powerclutch".
(asbest platen) Die was wat aant slippen, maar dat lag niet aan de sachs. In principe is die ook sterk zat voor leuke turbodrukjes, maar zon sintermetalen slaat gewoon alles. Kan ivm de goeie warmtegeleidng ook wat meer geweld hebben dan de sachs.
Wat betreft de drukgroep?? Ik heb hier die van de sachs power clutch nog liggen. Kan ik die ervoor gebruiken???? Weet iemand dat?
Euhm, geenOn 2002-01-12 14:24, MICHEL CLIO.16V
wrote:
Da king in wat voor auto rijd jij in eindhoven

Ik ben nog steeds (al ruim 7 jaar!) een arme student (op het moment zelfs helemaal blut), dus eerst afstuderen en dan een phase 1 GT Turbo.
Maar nu ik toch iemand uit Eindhoven spreek: Er stond hier een paar minuten geleden een geel gespoten phase 1 GTT voor de deur. Er zaten twee jonge gasten in die even bij Van Bokhoven auto's binnenliepen.
Bekend?
Hij was uitgerust met twee belachelijke pijpen als uitlaat (ala Honda CRX), maar klonk niet al te gammel, en weinig blauwe rook. De voorbumper lag er zowat af, maar verder (ook interieur) zag het er best strak uit.
Leek me wel interessant. Tenminste, het zou kunnen dat 'ie binnenkort te koop is (gezien hun bezoek aan een autobedrijf).
-----------------
Geld moet rollen, dus stop het in je auto!
Greetings from Da King(TM)
[ This message was edited by: Da King(TM) on 2002-01-12 14:40 ]

Ik mag hopen dat je auto meer doet dan alleen rollen als je er geld in hebt gestopt
