Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Xedrah

Klopt! Heel scherp van je! :wink:

Is het nog wat geworden met die video?
Anonymous

een GSI ECOTEC????

*WOEHAHAHAHA*

millieuvriendelijk stoplichtsprintjes trekken :smile:
robert

lachen om andere merken?

dat wordt wel steeds moeilijke met onze ouwe bakkies. Een cupra is bv al een verrekte aardige car.
We hebben ook een dienstauto op de zaak:
VW golf, tsja: 1.8 20V turbo van 200 pk. Gewoon op lpg. Als die naast je staat dan lach je niet zo hard meer.

We gooien het wel op 'karakter' met onze gtt's enzo. Das een ander woord voor: geen poen voor een leukere kar.

r
Anonymous

Sorry xedrah, maar zo werkt het bij een gsi motor dus wel ! :smile:
Een katloze 2 liter 8v heeft standaard 130 pk. Met kat 115 pk, zet je daar een katvervanger onder heb je dus 130 pk !!
Zj*rZ

On 2002-01-11 11:07, robert
wrote:
lachen om andere merken?

dat wordt wel steeds moeilijke met onze ouwe bakkies. Een cupra is bv al een verrekte aardige car.
We hebben ook een dienstauto op de zaak:
VW golf, tsja: 1.8 20V turbo van 200 pk. Gewoon op lpg. Als die naast je staat dan lach je niet zo hard meer.

We gooien het wel op 'karakter' met onze gtt's enzo. Das een ander woord voor: geen poen voor een leukere kar.

r
Dat ben ik dus echt niet met je eens, voor al het geld dat ik in m'n GTTurbo heb gestoken had ik al wel een nieuwe golf kunnen kopen. Maar ik heb een GTTurbo en wil gewoon geen andere auto! (mischien een clio v6 voor d'r bij :smile: :smile: )
Zj*rZ

On 2002-01-11 08:10, Xedrah
wrote:
Klopt! Heel scherp van je! :wink:

Is het nog wat geworden met die video?
Ik heb niet de juiste kabel jammergenoeg. De kabel die ik heb kan alleen van die camera naar m'n pc en dus niet van een video recorder naar m'n pc. Maar ik koop binnenkort een nieuwe video recorder waar een s video aansluiting op zit en dan wil het geloof ik wel. En dan is de beeldkwaliteit ook een stuk beter.. hoop ik :smile:

Groeten!
turboman
Contacteer:

Met pk's alleen kom je er niet, tis meer de kg/pk verhouding die telt... en hoeveel trekkracht je hebt... je kunt wel 200 pk hebben, maar als het gewicht 1200 kg is...(6 pk per kg) heb ik liever een auto met 150 pk en 850 kg (5,67).... maar ook de handling natuurlijk, bochtenwerk, afstelling etc etc... tis een totaalplaatje...

Een ieder z'n merk zeg ik maar, kom ook wel eens 'sportieve' Renault rijders tegen die geen poot opsteken terwijl ik het wel altijd doe.... het is meer de persoon achter het stuur die bepaalt of het leuk is... niet zozeer de auto...
Michel S.
Contacteer:

On 2002-01-12 17:21, Peter's GSI
wrote:
Een katloze 2 liter 8v heeft standaard 130 pk. Met kat 115 pk, zet je daar een katvervanger onder heb je dus 130 pk !!
Volgens mij werkt het zo echt niet.

Okee die kat houdt een hoop tegen. Maar denk ook wel dat er het 1 en ander anders is qua chip. Zou anders wel heel oneffectief zijn als ze dezelfde programering van de injectie zouden gebruiken. Een kat is er immers om de emmissie omlaag te brengen. Dus moet jet het systeem toch optimaal afstellen. Of zie ik dat verkeerd.

Verder leef ik wel met Respect is everything.
Ook al vindt ik het heerlijk een GTI of Seat Leon of wat dan ook aan gort te trekken. Dat heeft denk ik weinig met de slagzin te maken, maar gewoon met de competitiedrang.
Weet je wanneer je echt respect van mij krijgt, niet als je een bepaald merk rijdt, maar als je je auto goed behandeld en ook durft toe te geven als je verliest. En dat is iets wat ik enorm mis bij GSI/GTI/Vtec rijders. Iets wat bij Peter GSI niet het geval is, aangezien hij zegt van, het is niet de snelste.
Ik heb ook niet de snelste auto. Maar ik denk dat het wel duidelijk is.
Nog iets wat mij opvalt, is dat Renault rijders(sportievere, dus 16V's, turbo's enz enz) altijd zwaaien naar elkaar. Heb ik vrijwel nog nooit gezien bij een GSI of GTI.
Denk dat dat toch wel in ons voordeel speelt.

mzzl
jnjansen_r5gtturbo

...200 pk hebben, maar als het gewicht 1200 kg is...(6 pk per kg)??? heb ik liever een auto met 150 pk en 850 kg (5,67)???....

Is dit omgerekend naar euro's??? :wink:

volgens mij ziet het rekensommetje er zo uit:

200pk/1200kg = 0,167 pk/kg,

volgens jouw is dit 6pk/kg, dat zou dus betekenen, 1200kg * 6pk/kg = 7200pk, ook niet slecht :wink:

150pk/850kg = 0,176 pk/kg

je begint je verhaal met:
...Met pk's alleen kom je er niet, tis meer de kg/pk verhouding die telt...
Dan kloppen je berekeningen wel, alleen moet je dan de eenheden ff omdraaien ipv pk/kg --> kg/pk :wink:

Maar dat maakt verders niet uit hoor, Turbomam :wink:
Xedrah

On 2002-01-12 17:21, Peter's GSI
wrote:
Dat is niet waar. Er zijn meer aanpassingen gedaan om de 115 pk naar 130 pk te krijgen. Welke weet ik niet uit mijn hoofd, maar kijk maar even in het archief op http://www.kadettgsiclubholland.nl.
Het zou wel mooi zijn om zo pk's te krijgen...
Plaats reactie