Ik heb een probleempje met mijn verwarming/kachel.
Als je op de snelweg rijdt, dan komt eruit het ventilatierooster tussen het raam en de console een enorme herrie, ook als de blower uitstaat en als je de schuif hebt dichtgedaan.
Dacht eerst dat er iets in de ventilator zat, maar nee hoor. Ik heb de blower ook een paar keer helemaal op de hoogste stand gezet om te zien of er iets uit het rooster kwam zetten, maar dat hielp ook niet.
Iemand een idee??
En nog iets anders, als ik de blower aanzet, doet hij het pas als je het wieltje voor ongeveer een kwart hebt verdraait, en zo hard gaat hij dan ook. Klopt het dat hij niet zachter kan? of is dit wel mogelijk??
Hubo met mijn vijfje van 85 heb ik hetzelfde, tering lawaai en alleen als ik koud is lijkt mij. Verder als ik em op stand 2 zet is het bijna weg.
Zeeuw, bij mij blijft het ook als je de blower op stand 2 of hoger zet (warm of koud geen verschil).
Maar het is pas voorgekomen, daarvoor was het ook al koud geweest.
Maar het is pas voorgekomen, daarvoor was het ook al koud geweest.
misschien wat wd 40 erin spuiten...?
-
- Contacteer:
On 2002-01-10 23:51, Hans R.
wrote:En het dan net zo hard weer trug geblazen krijgen?On 2002-01-10 23:16, turboman
wrote:
misschien wat wd 40 erin spuiten...?
Ben je in ieder geval lekker bruin en je bent nog niet eens op vakantie geweest.
Wat wil je nog meer.![]()
![]()
![]()
O.k. jongens, nou even serieus
: je kunt de ventilator er zo uit halen. Deze zit onder je motorkap bij je voorruit onder dat lullige plastic kapje. Even het roostertje van de ventilatorruimte halen en je haalt de ventilator er dus zo uit.
Even inderdaad wat wd40 erin, een beetje schoonmaken en zeer waarschijnlijk is het probleem dan verholpen!
Even inderdaad wat wd40 erin, een beetje schoonmaken en zeer waarschijnlijk is het probleem dan verholpen!
Ik hoorde dat er ook dichte ventilatoren te koop zijn voor de ren 5. Ik weet niet precies in welk type deze vookomen, maar deze maken veel minder herrie. Een nadeel was wel dat wanneer je je ontsteking achter het schutbord hebt zitten dat het dan niet past.