ja, mensen, net twee maanden geleden 2e hands 1,721 liter motor + carburateur in laten bouwen door de Groot Groningen, stond ik gisteren wederom met pech langs de weg.... ANWB erbij, goede mensen, en ja hoor... carburateur losgetrild: deksel los, bouten los, sproeiers los, lange bouten die het filterhuis+carb vasthouden los, en 'doorgedraait'..nieuw draad tappen... SHIT dus.... weer handvast gedraaid door de ANWB man........ morgen naar de dealer, laten ze het maar GRATIS repareren..... rotzooi...
Dat mag echt niet kunnen! Zeker erop aan spreken en uiteraard GRATIS laten checken en repareren! 

ik betaal ook geen mallemoer....... en 'probleem' van koude start is nog steeds aanwezig... moet 2 keer starten eer ie BLIJFT lopen, en dan met koude motor ook zeker zomaar tot 3000 toeren, druk ik handchoke terug tot 2000, anders slaat ie af..... afstelling choke/gasklep. en iets rijker gezet. maar al met al nog geen bevredigend resultaat
hierdoor trilt de carb ook teveel denk ik....... waardoor deze kan lostrillen (???????? zie topic: Carburateur probleem, NL techniek).
oh ja, en als ik dik tegen de 5000tpm en iets hoger zit, dan heeft de carb er ook moeite mee.... de 2traps Webers 18/100 DRT 32 op m'n oude 1,4 liter motor (3 jaar oude carb via bccp, vorige was versleten na 8 jaar) had daar geen problemen mee, liep perfect! De 28/34 Solex loopt dan vrij kloten...

oh ja, en als ik dik tegen de 5000tpm en iets hoger zit, dan heeft de carb er ook moeite mee.... de 2traps Webers 18/100 DRT 32 op m'n oude 1,4 liter motor (3 jaar oude carb via bccp, vorige was versleten na 8 jaar) had daar geen problemen mee, liep perfect! De 28/34 Solex loopt dan vrij kloten...
Ik heb zelf ook een tijdje een GTX gehad en het viel mij op dat zonder dat systeem die de luchtbelletjes uit de brandstof haalt de auto juist beter start!On 2002-01-10 20:29, turboman
wrote:
ik betaal ook geen mallemoer....... en 'probleem' van koude start is nog steeds aanwezig... moet 2 keer starten eer ie BLIJFT lopen, en dan met koude motor ook zeker zomaar tot 3000 toeren, druk ik handchoke terug tot 2000, anders slaat ie af..... afstelling choke/gasklep. en iets rijker gezet. maar al met al nog geen bevredigend resultaathierdoor trilt de carb ook teveel denk ik....... waardoor deze kan lostrillen (???????? zie topic: Carburateur probleem, NL techniek).
Het is een potje met daaraan iets van drie slangetjes. In principe kun je het demonteren en dan vervolgens de brandstof toevoer slang rechtstreeks op de carburateur aansluiten. Mocht het niet helpen dan monteer je het zaakje weer terug.
de carb. was krom, met flexibele pakking en vlakken nu ''opgelost'' voor 50.000 km.. want vlakken houd ook een keer op, vanwege het material dat je weg haalt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En een nieuwe carburateur is duur. Rond de 260 gulden. Kan je kiezen uit Solex of Weber.
Overigens heb ik het opgelost met vloeibare siliconenpakking. Werkt perfect.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik heb dit probleem ook een keer gehad en gewoon
alles opgeboord naar 8 mm en m8 draadeinden hiervoor
op maat gemaakt.
alles weer gemonteerd en met loctite vastgezet ,
hierna nog jaren mee gereden zonder probleem.
vr/gr mark b
op maat gemaakt.
vr/gr mark b
't is standaard al M8.mark 5t schreef:ik heb dit probleem ook een keer gehad en gewoon
op maat gemaakt.
vr/gr mark b
260 gulden? Reken maar op 1000 gulden voor de carb. volgens de Renault dealer !!!Martijn *Baccara* schreef:En een nieuwe carburateur is duur. Rond de 260 gulden. Kan je kiezen uit Solex of Weber.
Dan heb ik liever die van 260 piek.. en Weber schijnt niet te passen heb ik me laten vertellen ???!